Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Αιολικά Πάρκα: Έκφραση γνώμης για το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού

?λλη ΕλλάδαΠρος την Δ/νση Χωροταξίας ΥΠΕΧΩΔΕ
Έκφραση γνώμης για το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης ΑΠΕ


Αξιότιμοι,
               Θέσατε υπ’ όψη των πολιτών το επονομαζόμενο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και την στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του σχεδίου για δημόσια διαβούλευση, σύμφωνα με την οδηγία 2001/42/ΕΚ την οποία επιτέλους το ΥΠΕΧΩΔΕ εισήγαγε στο Εθνικό Δίκαιο προ μηνών, κατόπιν προδικαστικής διαδικασίας για μη ενσωμάτωση κοινοτικού δικαίου.
 Ισχυρίζεται το ΥΠΕΧΩΔΕ ότι η ανάπτυξη των ΑΠΕ αποτελεί βασική προτεραιότητα της παγκόσμιας κοινωνίας με στόχο την προστασία του περι- βάλλοντος και την αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου και προτάσσει την ανάγκη χωροθέτησης πλήθους Α/Γ για τον παραπάνω άγιο σκοπό.
 Καταρχήν πρόκειται για παρωδία διαβούλευσης. Διαβούλευση σημαίνει συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και γνωμών, συνάξεις ατόμων και φορέων, δημόσιες ακροάσεις. Σημαίνει δημόσιες συζητήσεις έστω και μέσω του διαδικτύου, υποστήριξη του διαλόγου από τα ΜΜΕ, ανοικτές στήλες στις εφημερίδες, δημοσιότητα.
 Η αρχή σχεδιασμού δεν αξιοποίησε τις δυνατότητες της παραγράφου 3δ του άρθρου 6 της ΚΥΑ 107017/5.9.2006. Θα περίμενε κανείς για την προώθηση ενός τόσο «αναγκαίου στόχου» να είχαν υιοθετηθεί τα παραπάνω αναφερόμενα μέσα.
 Μια συνωμοσία σιωπής καλύπτει το θέμα, σε αντίθεση με την προτεραία κραυγαλέα ανάδειξη του ζητήματος της έλλειψης χωροταξικού σχεδιασμού για έργα ΑΠΕ.
 Επί έτη διάφοροι δημοσιογράφοι περιβαλλοντολόγοι και λοιποί εμφανιζόμενοι ως ενθουσιώδεις υποστηρικτές των ΑΠΕ, διά θελήσεως άσχετοι επί των βασικών παραμέτρων του ζητήματος, κραύγαζαν αναφερόμενοι στην εθνική μας υστέρηση ως προς την εκπλήρωση των «στόχων» για την διείσδυση των ΑΠΕ  στην ηλεκτροπαραγωγή και την έλλειψη ενημέρωσης του κοινού για την «φιλοπεριβαλλοντική» διάσταση ιδίως των ανεμογεννητριών, που οδηγούσε σε έντονες απαξιώσεις αυτού του μέσου και σε πλήθος προσφυγών στο ΣτΕ. Πού είναι όλοι αυτοί στην διάρκεια της διαβούλευσης ;  Γιατί αποφεύγουν την δημόσια συζήτηση ; 
               Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στην οργάνωση Greenpeace, ευρέως συνεργαζόμενη με την αιολική βιομηχανία, η οποία στο παρελθόν δεν δίστασε να προωθήσει την απατηλή διαφήμιση «Αιολική ενέργεια ή κλιματικές αλλαγές». Σε βάρος της αξιοπιστίας της βεβαίως.
 Το ΥΠΕΧΩΔΕ φοβάται τον δημόσιο διάλογο για το θέμα του χωροταξικού σχεδιασμού για εγκαταστάσεις έργων ΑΠΕ επειδή δεν έχει επιχειρήματα για την κατά προτεραιότητα πολιτική υποστήριξης, ιδίως αιολικών εγκαταστά- σεων, σε βάρος του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος της χώρας.
                Η τρέλα με τις Α/Γ απειλεί την ύπαιθρο, τις δασικές εκτάσεις, τις ευαίσθητες περιοχές και τα οικοσυστήματα.
 Όλα αυτά για μια άχρηστη και πανάκριβη για ηλεκτροπαραγωγή κλίμακος τεχνολογία.
 Υποστηρίζουμε ότι η ευρεία διείσδυση της αιολικής ενέργειας στο ενεργειακό μείγμα της χώρας θα έχει σοβαρότατες περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες άνευ αποχρώντων λόγων δημοσίου συμφέροντος.
 Θα εργαστούμε με όλες μας τις δυνάμεις για την αποτροπή αυτού του σχεδίου που προωθεί η Ευρ. Επιτροπή, η επιχώριος διακυβέρνηση και
η αιολική βιομηχανία.
 Το κεφάλαιο «?σπροι ελέφαντες Βρυξελλών, χρηματιστήρια άνθρακος, ιδιαίτερα βιομηχανικά συμφέροντα, πολιτικοοικονομικά κέρδη» θα αναπτυχθεί σε άλλη ευκαιρία.

Σύνοψη του ζητήματος

1. Σε διάστημα μικρότερο των διακοσίων χρόνων το βιομηχανικό - εμπορευματικό σύστημα έσυρε τα γήϊνα οικοσυστήματα στα όρια της θερμικής καταστροφής.
Πολιτικοί, τεχνολόγοι, οικονομολόγοι και οικολόγοι αυτού του συστήματος συμφωνούν ότι οι εκπομπές αερίων των βιομηχανικών εγκαταστάσεων, οι μεταφορές των προϊόντων, η κυκλοφορία των καταναλωτών, τα απόβλητα του καταναλωτικού πολιτισμού, οι αποψιλώσεις των δασών - αλλαγές χρήσης γης - βιομηχανοποίηση της γεωργίας, (άλλη πράσινη επανάσταση αυτή), ευθύνονται γι’ αυτό που εμπαικτικώς καταγράφεται στην ανασκόπηση Stern για τα οικονομικά της αλλαγής του κλίματος ως, «η μεγαλύτερη και ευρύτερης κλίμακας αποτυχία που γνώρισε ποτέ η αγορά».

2. Στα πλαίσια αυτού του συστήματος (ανέκαθεν δημιουργικά για την συσσώρευση κεφαλαίου, καταστρεπτικού) η παγκόσμια ζήτηση ενέργειας εντείνεται. Ο παγκοσμιοποιημένος ανταγωνισμός οδηγεί τις αναδυόμενες οικονομικά χώρες σε μια ξέφρενη αναζήτηση ενεργειακών πόρων. Η εντατική σπάταλη και αλόγιστη χρήση αυτών των πόρων αποσκοπεί στην εξασφάλιση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων. Κατά τους πρώτους διδάξαντες :  Στον βαθμό που οι «ανεπτυγμένες» οικονομίες εξασφάλισαν την πολιτική και οικονομική του εξουσία με αυτά τα μέσα, γιατί θα έπρεπε οι πτωχές χώρες να μην τις μιμηθούν ;
Οι Ευρωπαϊκές χώρες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από εισαγόμενη ενέρ- γεια, το ποσοστό της οποίας θα ανέβει στο 65% της κάλυψης αναγκών το 2030. Τοιουτοτρόπως η Ευρ. Επιτροπή προβάλλοντας την «αειφορία» στην ενεργειακή της πολιτική διεξάγει και οικονομικό ανταγωνισμό. Το ζήτημα είναι εάν οι κλιματικές αλλαγές και η απειλή της θερμικής καταστροφής χρησιμοποιηθούν για άλλου είδους επιχειρήσεις και γεωπολιτικές συγκρούσεις.

3. Στο όνομα του πάνσεπτου τριπτύχου αειφορία, ασφάλεια του εφοδιασμού, ανταγωνιστικότητα της βιομηχανοποιημένης εμπορευματι- κής κυκλοφορίας (που βεβαίως έχει υποβιβασθεί σε θέαμα), η Ευρ. Επιτροπή προωθεί την μεταβολή της σύνθεσης των ενεργειακών πηγών της Ευρωπαϊκής οικονομίας. Ως προς το ενεργειακό μείγμα της ηλεκτρο- παραγωγής, προβιβάζεται η πυρηνική σχάση τρίτης + και τέταρτης γενεάς και προκρίνεται ο λεγόμενος «αειφόρος άνθρακας» δηλαδή η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 (CCS) για την εξασφάλιση βασικού φορτίου. Συμπληρωματικά η Ευρ. Επιτροπή προωθεί την ευρύτερη χρήση των νέων ΑΠΕ για ηλεκτροπαραγωγή, προεχόντως από μεγάλες υπεράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι 152 αντιδραστήρες της Ευρ. Ένωσης των 27 χωρών παράγουν το 1/3 του ηλεκτρισμού. Η χρήση της πυρηνικής ενέργειας αναβαθμίστηκε προσφάτως στην πολιτική ατζέντα της Ευρ. Επιτροπής σε βαθμό να χαρακτηρίζεται πλέον «εναλλακτική μορφή ενέργειας με μηδενικές εκπομπές CO2», «οικονομική ως προς το κόστος λειτουργίας της και επηρρεαζόμενη ελάχιστα από τις μεταβολές των τιμών πρώτων υλών». Το επόμενο βήμα θα είναι να επιτραπεί η χρήση πιστωτικών μορίων από πυρηνικές εγκαταστάσεις στα πλαίσια των χρηματιστηρίων άνθρακα !
Ο ορυκτός άνθρακας χρησιμοποιείται για την παραγωγή περίπου του 30% της ηλ. ενέργειας στην Ε.Ε. Η υδροηλεκτρική ενέργεια προσέφερε 275 TWh στο ενεργειακό μείγμα καλύπτοντας το 10% της Η/Π. Οι νέες ανανεώ- σιμες (πλην υδροηλεκτρικών) εκάλυψαν το 4-5% της Η/Π. Οι αιολικές εγκαταστάσεις συμμετείχαν με ποσοστό μικρότερο του 2,5% στην συνολική κατανάλωση ηλ. ενέργειας Ε.Ε.
Η συνολική εγκαταστημένη δυναμικότητα αιολικής ενέργειας ύψους 40.455 MW παρήγαγε μόνον 82 TWh το 2005.
Παραγωγική ικανότητα  23%. Προσοχή δεν πρόκειται για τον όρο απόδοση (efficiency).

4. Eνέργεια - παγκόσμιος οικονομικός ανταγωνισμός - δραματικές αλλαγές στο περιβάλλον και στο κλίμα. Ζητήματα μείζονος σημασίας που οι ομάδες πολιτικής και οικονομικής εξουσίας διαχειρίστηκαν κατά έκδηλα πλέον αποτυχημένο τρόπο. Οι ευθύνες για την κατάσταση που έχει περιέλθει
ο πλανήτης βαραίνουν τα διευθυντήρια και δεν είναι δυνατόν να αποδοθούν εν γένει στις ανθρώπινες δραστηριότητες. Αυτές οι ομάδες θεωρούν σημαντικότερο τον ενεργειακό εφοδιασμό του οικονομικού - πολιτικού συστήματος που διαχειρίζονται, από τις ανθρώπινες ζωές και την ασφάλεια των βιοσυστημάτων. Οι πολίτες των ανεπτυγμένων χωρών υπνωτισμένοι από τα ΜΜΕ και υπό το κράτος της οικολογικής τρομοκρατίας που διασπείρεται σχετικά με το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τις κλιματικές αλλαγές και τον πυρετό της γης καλούνται να συναινέσουν στα πλέον ανορθολογικά προγράμματα για να διατηρήσουν το «βιοτικό» καταναλωτικό  πρότυπο στο οποίο έχουν υποταχθεί.                  
Ερήμην των εκατομμυρίων πολιτών της Ε.Ε. προωθούνται σχεδιασμοί για την νέα Ευρωπαϊκή βιομηχανική επανάσταση !  Οι συνθήκες επιβίωσης, πλέον, των μελλοντικών γενεών στις ανεπτυγμένες χώρες, καθορίζονται με ανακοινώσεις !  Δεσμευτικές συμφωνίες λαμβάνουν χώρα πριν καν κλεί-σουν δυο μήνες από αυτές τις ανακοινώσεις !

Προσφάτως διά δημοψηφισμάτων πολίτες ευρωπαϊκών χωρών αποδοκίμασαν παρόμοιες πρακτικές.
Η ενεργειακή πολιτική για την Ευρώπη αφορά πρωτίστως την ζωή των πολιτών της Ε.Ε. Αυτοί θα πρέπει να εκτιμήσουν την κατάσταση και να πάρουν τις αποφάσεις. Πρόκειται για κρίσιμες αποφάσεις. Η αποτυχία της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών είναι δεδομένη όπως και του οικονομικού - πολιτικού συστήματος που εξυπηρετεί. Το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο οφείλει να αναλάβει την ευθύνη ενημέρωσης, σε βάθος χρόνου τουλάχιστον εξαμήνου, των Ευρωπαϊκών πληθυσμών. Οι όποιες αποφάσεις σχετικά με την ενεργειακή πολιτική της Ε.Ε. και το στρατηγικό σχέδιο των τεχνολογιών που θα την υποστηρίξουν θα πρέπει να κυρωθούν με δημοψηφίσματα και στις 27 χώρες της Ε.Ε.
Η οριστική αποδοχή, ως νομοτέλεια, του μοντέλου της μεγέθυνσης των ενεργειακών αναγκών (ανεξαρτήτως των όποιων προσπαθειών «ενεργεια- κής απόδοσης»), η στρατηγική της Λισαβόνας, ο παγκοσμιοποιημένος ανταγωνισμός σε συνδυασμό με την πολιτική άσκησης πιέσεων προς τις αναπτυσσόμενες χώρες για μείωση κατά 30% των αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2020 / έτος βάσης 1990, οι προτεινόμενες ενεργειακές πλατφόρ- μες αειφόρος άνθρακας και πυρηνικά για την ηλεκτροπαραγωγή βάσης, αποτελούν ένα εκρηκτικό μείγμα.
Μόνο το τελευταίο, που προϋποθέτει διπλασιασμούς αποθήκευσης πυρηνικών αποβλήτων και επιπλέον διοχέτευση διοξειδίου άνθρακα σε γεωλογικούς σχηματισμούς αρκεί. Οι κίνδυνοι διαφυγής στην τοπική και παγκόσμια βιόσφαιρα θα πολλαπλασιαστούν. Πρόσφατα οι κρατικές ηγεσίες των 27 χωρών της Ε.Ε. συμφώνησαν για δεσμευτικούς στόχους 20% συμμετοχής των ΑΠΕ στους τομείς της ηλεκτροπαραγωγής, των βιοκαυσίμων και της θέρμανσης - ψύξης. Αυτό σημαίνει εθνικούς και κατά τομέα επιμερισμούς ποσοστών.
Τα κράτη μέρη καλούνται στα πλαίσια των ιδιαιτέρων εθνικών συνθηκών, αφετηριών και ενεργειακών μειγμάτων να ικανοποιήσουν τον Ευρωπαϊκό «στόχο».  Αν και γενικής διατύπωσης η συμφωνία ενδεχομένως να οδηγήσει σε ασφυκτικές πιέσεις στην περιφέρεια για μεγάλη διείσδυση θηριωδών αιολικών εγκαταστάσεων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Τεχνολογικών Πλατφορμών η windplatform.eu. προβάλλει για το 2030 την εφιαλτική προοπτική του δωδεκαπλασιασμού της συμμετοχής της στο ενεργειακό μείγμα της Η/Π. Δηλαδή την παροχή 965 ΤWh έναντι 82 το 2005. Αυτό προυποθέτει εγκαταστάσεις περίπου 400 GW.
 
5. ?σπροι ελέφαντες, γκρίζες ενεργειακές πλατφόρμες
Το παρατιθέμενο διάγραμμα απεικονίζει την συνολική απόδοση 7.000 Α/Γ διασκορπισμένων σε αρκετές χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα από την Βόρεια  Θάλασσα έως την Βαλτική και τα σύνορα της Αυστρίας. Πρόκειται για τις μεταβολές / αποκλίσεις / «ύψιστου φορτίου» στο δίκτυο της Ε.ΟΝ. του έτους 2004. Οι τιμές φόρτωσης κυμαίνονται από 0,2 - 38%.
Το διάγραμμα αποδεικνύει ότι διασκορπίζοντας Α/Γ σε μεγάλη έκταση δεν προφυλάσσεις το δίκτυο από ακραίες και απρόβλεπτες διακυμάνσεις απόδοσης φορτίου στο σύνολο των εγκαταστημένων Α/Γ. Αποδεικνύει ότι η αιολική ενέργεια δεν προσφέρει ασφάλεια τροφοδοσίας δικτύου και αποτελεί κίνδυνο για την σταθερότητά του.
Η ευρεία χρήση της αιολικής ενέργειας για ηλεκτροπαραγωγή είναι μια ανορθολογική απόφαση με τεράστιο οικονομικό κόστος.
Η αιολική ενέργεια σε ευρεία εφαρμογή δεν μπορεί να εγγυηθεί την εξασφάλιση ενός ποσοστού άνω του 10% σταθερής προμήθειας ηλεκτρισμού στο δίκτυο.
Με συντελεστή φόρτωσης περί τα 25% το κόστος του εγκαταστημένου MW σε ηπειρωτικά εδάφη εκτινάσσεται στα 4 εκ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος των αναγκαίων δικτύων μεταφοράς.
Αναξιόπιστη, πανάκριβη και επικίνδυνη για την σταθερότητα του δικτύου παροχή ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρουν οι Α/Γ. ?νευ σοβαρού περιβαλλοντικού οφέλους.
Αντιθέτως οι περιβαλλοντικές συνέπειες σε περιοχές πυκνής εγκατάστασης είναι σοβαρότατες.

Υποβάλλω την μονογραφία Wind Energy : Facts and fiction - A half truth is a whole lie του J.Α. Ηalkema.  Oι αναφορές του συγγραφέα στην αξιοπιστία απόδοσης - κατά σύγκριση - ενός πυρηνικού αντιδραστήρα 3 + γενιάς δεν με αφορούν. Τεκμηριώνεται η θέση περί αναξιοπιστίας των Α/Γ και η οικονομική ανορθολογικότητα αυτής της επιλογής. Αυτό είναι το ζητούμενο. Παρακαλώ να το μεταφράσετε και να το διανείμετε στο Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξικής Πολιτικής και Αειφόρου Ανάπτυξης, όπως και τα λοιπά έγγραφα που σας χορηγώ. Είναι δυνατόν για μια ασυνεχή πηγή ηλεκτρισμού περιθωριακής - συμπληρωματικής μορφής να παραδώσουμε τις κορυφογραμμές της χώρας μας στις πολυεθνικές εταιρείες;  Θα ξεσηκωθούν και οι πέτρες !  Χωρούν αυτά τα βιομηχανικά κτήνη στα όρη μας ; 
Αδιαφορούμε για την Γερμανική, Ισπανική και Δανική εξαγωγική βιομηχανία τουρμπίνων. Αδιαφορούμε επίσης για τις θέσεις εργασίας που θα χαθούν σε αυτές τις χώρες εξ αιτίας της πολυαναμενόμενης αποτυχίας της επιθετικής πολιτικής της Ευρ. Επιτροπής για την προώθηση της αιολικής τεχνολογίας σε γενικευμένη χρήση ηλεκτροπαραγωγής.
Ούτε ευρώ στην αιολική βιομηχανία.

6. Για τους λόγους που εν συντομία θα παρατεθούν, το Ειδικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ κατά πρώτον λόγω μεγέθους επέμβασης σε δασικές εκτάσεις, κατά την γνώμη μας προσκρούει στο άρθρο 24 του Συντάγματος.
Φαίνεται ότι χωροταξική πολιτική ασκούν οι επιχειρηματικοί κύκλοι και τα διαπλεκόμενα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.
Η υποστηρικτική μελέτη του Ειδικού Πλαισίου για την χωροθέτηση έργων ΑΠΕ όπως και η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του σχεδίου είναι ελλειπείς. Πάσχουν κατά κραυγαλέο τρόπο.
Θα πρέπει να αποσυρθούν και να συμπληρωθούν.
Για παράδειγμα στον «χάρτη πορείας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες» COM (2006) 848 τελικό - ανακοίνωση της Επιτροπής στο Συμβούλιο και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναφέρεται ότι πρέπει να καθοριστούν ορισμένες κύριες θεμελιώδεις αρχές του μελλοντικού πλαισίου πολιτικής για τις ΑΠΕ. Η Επιτροπή θεωρεί ότι το εν λόγω πλαίσιο θα πρέπει : - να προβλέπει μεγαλύτερη ευελιξία για τον καθορισμό στόχων που να καλύπτουν όλους τους κλάδους ΑΠΕ - να συνεκτιμά περιβαλλοντικές κοινωνικές πτυχές - να είναι σφαιρικό, περιλαμβάνοντας ιδίως τη θέρμανση και ψύξη. Τα κράτη μέλη οφείλουν ιδίως να βελτιώσουν τους μηχανισμούς προκαταρκτικού σχεδιασμού, επιβάλλοντας στις περιφέρειες και την τοπική αυτοδιοίκηση την υποχρέωση να καθορίζουν τοποθεσίες κατάλληλες για τις ΑΠΕ και να ενσωματώσουν τις ΑΠΕ σε περιφε- ρειακά ή τοπικά σχέδια. Το Ειδικό πλαίσιο συγχρονίζεται με αυτές τις θέσεις ; 

Αναμένοντας να μας επιβληθούν οι υποχρεώσεις !

Ακόμη ειδικότερα για το ΕΠΧΣΑΑ

 Α)  Ο Ν. 2742/99 εθέσπισε θεμελιώδεις αρχές και θεσμοθέτησε διαδικασίες, όργανα και μέσα άσκησης για τον χωροταξικό σχεδιασμό. Σύμφωνα με το άρθρο 7 τα ΕΠΧΣΑΑ καταρτίζονται από το ΥΠΕΧΩΔΕ σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία.
 Με απόφαση της κυβερνητικής επιτροπής συντονισμού του άρθρου 3 καθορίζονται ειδικότερα η διαδικασία κατάρτισης, τα συνεργαζόμενα μέρη, το είδος της απαιτούμενης τεχνικής και επιστημονικής στήριξης και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
 Το ΥΠΕΧΩΔΕ έκρινε σκόπιμο κατόπιν διαγωνισμού να αναζητήσει υπηρεσίες μηχανικού για την κατάρτιση της υποστηρικτικής μελέτης του ΕΠΧΣΑΑ - ΑΠΕ.
 Χρησιμοποιήθηκε δηλαδή καταχρηστικώς η παρ. 5 του άρθρου 18 του  ν. 2742/99 καθότι η διατύπωση είναι «κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου αυτού, η κατάρτιση, έγκριση Ειδικών και Περιφερειακών ΠΧΣΑΑ χωρεί ανεξάρτητα των προβλεπομένων και χωρίς την ύπαρξη εγκεκριμένου Γενικού πλαισίου ΧΣΑΑ». Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται τα όσα ορίζονται στα άρθρα 7 και 8 του ν. 2742/99. Είναι σαφές ότι δεν προβλέπεται η κατάρτιση όλων των Περιφερειακών και όλων των Ειδικών Πλαισίων με την χρήση της μεταβατικής διάταξης για την πρώτη εφαρμογή του νόμου 2742/99. Πρόκειται για καταχρηστική εφαρμογή μεταβατικής διάταξης.
 Β) Οι προσφορές αξιολογήθηκαν με βάση τα κριτήρια, της πληρότητας και αρτιότητας της εκτίμησης του γενικού και ειδικού αντικειμένου της μελέτης, της οργανωτικής αποτελεσματικότητας της ομάδας εκπόνησης της μελέτης και το ύψος της οικονομικής προσφοράς. Κατόπιν της προκήρυξης ανοικτής διαδικασίας ανάδοχος του έργου επιλέχθηκε ο κ. Ι. Ασημακόπουλος ο οποίος ως διαγωνιζόμενος κατέθεσε τεχνική έκθεση και έκθεση μεθοδολογίας, αποσπάσματα της οποίας θα χρησιμοποιήσουμε για ευνόητους λόγους, και προέβαλε την συνεργασία του με το ΚΑΠΕ ως προς την «επάρκεια του συνεργαζόμενου μέρους με κατάλληλη επιστημονική ειδίκευση και εμπειρία ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ και σχεδιασμού - κατασκευής ομοειδών έργων» σύμφωνα με την περίληψη της προκήρυξης του διαγωνισμού.
 Ο κ. Βασιλάκος αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας παραγωγων ΑΠΕ αναφέρει σε οδηγό για έργα ΑΠΕ, ότι την μελέτη ΕΠΧΣΑΑ - ΑΠΕ συνεκπόνησαν οι  Ι. Ασημακόπουλος, Γ. Καμάρας κ.ά.
 Πρόκειται για υποστηρικτική μελέτη στα μέτρα των συμφερόντων της αιολικής βιομηχανίας.
 Επανερχόμενοι στις τεχνικές προδιαγραφές που τέθηκαν από τον ίδιο τον διαγωνιζόμενο και οι οποίες έγιναν αποδεκτές από την αναθέτουσα Αρχή στα πλαίσια του κριτηρίου της πληρότητας και αρτιότητας του γενικού και ειδικού αντικειμένου της υποστηρικτικής μελέτης :
 
1. Οι προϋποθέσεις για χωροθετήσεις σε περιοχές για τις «οποίες έχει ήδη εκδοθεί μεγάλος αριθμός παρόμοιων αδειών ή εκκρεμεί για τον σκοπό αυτό μεγάλος αριθμός αιτήσεων» είναι εξαιρετικά αυστηρές, αφού στην πραγματικότητα πρόκειται για τοπικά Ειδικά πλαίσια. Σε κάθε περίπτωση οι υποδείξεις και τα κριτήρια που θέτει το ΣτΕ σχετικά με το μεταβατικό διάστημα, πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την εκπόνηση του οριστικού χωροταξικού σχεδιασμού για τα έργα ΑΠΕ.

2. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι το Ειδ. Πλαίσιο για τις ΑΠΕ σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 2742/1999 θα πρέπει να είναι σύμφωνο με τις αρχές και τα κριτήρια του Χωρ. Σχεδιασμού (βλ. άρθρο 2 παραγρ. 1 και 2 του Ν. 2742/1999) και θα λαμβάνει υπόψη τις κατηγορίες προστατευόμενων περιοχών που προβλέπονται και τις δραστηριότητες που επιτρέπεται να αναπτύσσονται σε αυτές (βλ. ιδίως άρθρο 19 του Ν. 1650/1986).

3. Περαιτέρω πρέπει να ληφθούν υπόψη οι υποδείξεις και τα κριτήρια που θέτει το ΣτΕ, σχετικά με την εγκατάσταση αιολικών πάρκων και γενικότερα έργων σε δάση και δασικές εκτάσεις.
Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι, εν όψει της αυστηρής εν πολλοίς νομολογίας του Δικαστηρίου αυτού για την προστασία των δασών και δασικών εκτάσεων (βλ. ενδεικτικά ΣτΕ Ολομ. 2855/2003) είναι εν προκειμένω, αφενός μεν η έκταση των τεχνικών παρεμβάσεων και των επιπτώσεων τους στο δασικό περιβάλλον, που συνεπάγεται ο σταθμός και οι συναφείς με τη λειτουργία του εγκαταστάσεις, αφετέρου δε η ύπαρξη εναλλακτικών τρόπων κάλυψης των ενεργειακών αναγκών είτε με χρήση άλλης μορφής ενέργειας (λ.χ. από λοιπές ΑΠΕ) είτε με χρήση μεν αιολικής ενέργειας αλλά με εγκατάσταση του σταθμού σε μη δασική έκταση.
Οι ανωτέρω παρατηρήσεις ισχύουν, εξάλλου, mutatis mutandis και στην περίπτωση της εγκατάστασης και λειτουργίας σταθμών παραγωγής ηλεκτρισμού με χρήση αιολικής ενέργειας σε περιοχή, η οποία έχει χαρα- κτηρισθεί προστατευόμενη, λόγω της υπάρξεως σε αυτήν σημαντικών περιβαλλοντικών αγαθών.
Στις περιπτώσεις αυτές το Δικαστήριο θα κληθεί να σταθμίσει μεταξύ των διακυβευόμενων αγαθών. Κρίσιμα κριτήρια της σταθμίσεως αυτής είναι και πάλι, αφενός μεν το μέγεθος και η έκταση των σχετικών τεχνικών παρεμβάσεων και των επιπτώσεων στα συγκεκριμένα αγαθά του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, αφετέρου δε η ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων.
Παρά το γεγονός, εξάλλου ότι ο εν λόγω «ενδοπεριβαλλοντικός» χαρακτήρας των δικαιϊκών σταθμίσεων δεν έχει μορφοποιηθεί ακόμη στην νομολογία του ΣτΕ μπορεί να αποδειχθεί προοπτικά καθοριστικός παράγοντας για την διαμόρφωση της.

4. Η απόφαση του ΣτΕ 2569/2004 θέτει συνεπώς ένα σύνθετο πλέγμα χωρο- ταξικών προϋποθέσεων και διαδικασιών που πρέπει να εξασφαλίζονται για να επιτρέπονται οι αιολικοί σταθμοί  
...  προκύπτει ειδικότερα η ανάγκη τεκμηρίωσης της αθροιστικής επιβάρυνσης στο περιβάλλον που προκαλείται από την εγκατάσταση πλειόνων σταθμών ΑΠΕ στην ευρύτερη περιοχή (νότια Λακωνία) και η ανάγκη συνυπολογισμού της ανάπτυξης και των λοιπών παραγωγικών τομέων, όπως εν προκειμένω ο τουριστικός, ώστε «να προσδιορισθεί το περιβαλλοντικά και κοινωνικά αποδεκτό, ενεργειακά βέλτιστο αιολικό δυναμικό που μπορεί να αναπτυχθεί καθώς και οι ζώνες και συγκεκριμένες θέσεις στις οποίες μπορούν να εγκατασταθούν αιολικά πάρκα».
 
Αν ληφθεί υπόψη και η διαδικασία έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, το ΣτΕ προδιαγράφει μια διαδικασία χωρικής - περιβαλλοντικής αδειοδότησης τριών επιπέδων που θα τροφοδοτούνται ως εξής :

 Το Ειδικό πλαίσιο θα πρέπει να καλύψει τα παραπάνω σημεία γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να συνοδεύεται από πρόσθετο σχεδιασμό για να μην υπάρχει κίνδυνος ακύρωσης σταδίων της αδειοδότησης. Κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε επιμήκυνση του συνολικού απαιτούμενου χρόνου για την ολοκλήρωση των επενδύσεων και θα απομάκρυνε την επίλυση του προβλήματος.
 Τηρήθηκαν αυτές οι τεχνικές προδιαγραφές στην υποστηρικτική μελέτη; ΟΧΙ.
 Στην Α.3.4 ενότητα «Τα προβλήματα του χωροταξικού σχεδιασμού για τις ΑΠΕ», αρχίζουν οι εκπτώσεις.
- Αυστηρές προϋποθέσεις για χωροθετήσεις σε περιοχές επενδυτικού ενδιαφέροντος ; 
- Ζώνες και συγκεκριμένες θέσεις στις οποίες μπορούν να εγκατασταθούν αιολικά πάρκα σε περιοχές επενδυτικού ενδιαφέροντος ;
- Επιτρεπόμενο μέγεθος επεμβάσεων σε δάση, δασικές εκτάσεις, προστατευόμενες ευαίσθητες περιοχές (αναλογικότητα, αναγκαιότητα, σε συνολική εκτίμηση) ;
- Οι αναφορές, στο άρθρο 2 παρ. 1 και 2 του Ν. 2742/99 και στο άρθρο 19 του Ν. 1650/1986 ; 

Οι παραπάνω απαιτήσεις για τον χωροταξικό σχεδιασμό, του Ειδικού Πλαισίου ΑΠΕ, υποβαθμίζονται ή εκπίπτουν.
Τέλος αν και - κατά τον κ. Ασημακόπουλο - το ΣτΕ προδιέγραψε μια διαδικασία χωρικής - περιβαλλοντικής αδειόδοτησης τριών επιπέδων, στην υποστηρικτική μελέτη το ενδιάμεσο επίπεδο εξαφανίζεται.

σελ. 162  υποστηρικτικής μελέτης ΕΠΧΣΑΑ
     
Προκειμένου να διευκολυνθούν οι διαδικασίες εγκατάστασης των αιολικών σταθμών σε περιοχές αυξημένου επενδυτικού ενδιαφέροντος κρίνεται σκόπιμο να διακριθεί ο χώρος σε «περιοχές αιολικής προτεραιότητος» και σε λοιπές περιοχές.
Εντός των περιοχών αυξημένου λοιπόν ενδιαφέροντος, το ζητούμενο ήταν οι λεπτομερείς και «εξαιρετικά αυστηρές» προυποθέσεις σχεδιασμού.
Η πλήρης γνώση του χώρου, των φυσικών οικοσυστημάτων και των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων ώστε να εκτιμηθούν προεχόντως οι επιπτώσεις στα συγκεκριμένα αγαθά της περιοχής και η επιτρεπόμενη δυναμικότητα αιολικών εγκαταστάσεων.
Όμως για το «ενδιάμεσο» επίπεδο σχεδιασμού η χωροταξία δηλώνει αδυναμία, η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων άγνοια !
Πρόκειται για συνειδητή πολιτική μεθόδευση χωροθέτησης άχρηστων ηλεκτροπαραγωγικών εγκαταστάσεων για την επίτευξη «οικονομικών μεγεθών κλίμακος», άνευ της αναγκαίας εκτίμησης των επιπτώσεων στις περιοχές συγκέντρωσης αιολικών εγκαταστάσεων.
Έτσι εξηγούνται και οι παραπάνω αναφερόμενες υποβαθμίσεις των τεχνικών προδιαγραφών που είχαν τεθεί.
Νεοφιλελευθερισμός της συμφοράς - χωροταξικό πραξικόπημα - βιομηχανική περιβαλλοντολογία - βιώσιμη (:) ανάπτυξη της παγκοσμιοποιημένης εμπορευματικής κυκλοφορίας. Τουρμπίνες παντού !  Η γελοιοποίηση του θεάματος.
Προκαλεί κατάπληξη το γεγονός να μην έχουν μελετηθεί οι ιδιαιτερότητες των περιοχών κύριας υποδοχής (χωρικής συγκέντρωσης) αιολικών εγκαταστάσεων και, με θράσος, η επιλεχθείσα «δυνατότητα» να εμφανίζεται με δήθεν κριτήρια «προσαρμοσμένα στις «ιδιαιτερότητες των περιοχών υποδοχής», καταλήγοντας στις γνωστές ΜΠΕ των μεμονωμένων έργων ! 
Η σύνοψη των επιπτώσεων ως προς την έκταση και ένταση τους δεν είναι δυνατόν να παρουσιάζεται κατά γενικό τρόπο σε εθνικό επίπεδο. Η μεθοδολογία εκτίμησης που παρατίθεται στην ΣΜΠΕ σκοπεί στην μη εξέταση των επιπτώσεων μερικά, (ιδίως στις χωρικές συγκεντρώσεις αιολικών) και κατόπιν αθροιστικά.
Όλοι οι πίνακες του προσδιορισμού των επιπτώσεων από τις ρυθμίσεις του Ειδικού Πλαισίου / ΑΠΕ πάσχουν καταδήλως, καθότι όλοι οι δείκτες έχουν χρησιμοποιηθεί για τον επιδιωκόμενο σκοπό υποστήριξης του Ειδικού Πλαισίου.
Το πλαίσιο και οι επιπτώσεις του συντάχθηκαν ασύγχρονα. Αυτό είναι γνωστό.
Η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ΕΠΧΣΑΑ/ΑΠΕ πρέπει να αποσυρθεί και να συμπληρωθεί με τις απαιτούμενες πληροφορίες του παραρτήματος Ι της 2001/42/ΕΚ για τις περιοχές προτεινόμενης συγκέντρωσης αιολικών εγκαταστάσεων.
Αμαυρώνεται η πρώτη εφαρμογή της παραπάνω οδηγίας προς όφελος της αιολικής βιομηχανίας και σε βάρος της βιοποικιλότητας και των άλλων περιβαλλοντικών και κοινωνικών αγαθών της χώρας.
Τί αναφέρουν τα σχετικά δελτία δεδομένων των ευαίσθητων περιοχών εντός «ΠΑΠ» ;  Σε ποιες περιοχές υφίστανται διαχειριστικές μελέτες ;  Ποιό είναι το αναμενόμενο αθροιστικό αποτέλεσμα των επεμβάσεων στα δάση - δασικές εκτάσεις σε εκτάρια και σε χιλιομετρικό μήκος επί των κορυφογραμμών ;  Τί είδους στρατηγική εκτίμηση είναι αυτή που δεν παραθέτει αυτές τις πληροφορίες ώστε να εκτιμηθούν πραγματικά, εγκαίρως και αναλυτικά οι επιπτώσεις από το Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ.

ΝΑ  ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ  Η  ΣΜΠΕ  για το ΕΠΧΣΑΑ / ΑΠΕ  ΚΑΙ  ΝΑ  ΞΑΝΑΣΥΝΤΑΧΘΕΙ.
Αποτελεί παράβαση της 2001/42/ΕΚ η ΣΜΠΕ του ΕΠΧΣΑΑ. Το ΥΠΕΧΩΔΕ επίσης στρέφει το σχέδιο κατά την ΠΠΧΑΑ και της απόφασης 2569 του Ε΄ τμ. του ΣτΕ.
Εφαρμόζεται το αίολο τέχνασμα της «αυτοαναφοράς» δηλαδή η εκτί-μηση γίνεται διά του αποκλεισμού εκτάσεων που εκ των προτέρων ορίζονται ζώνες αποκλεισμού ή ασυμβατότητας με την εισαγωγή επιλεκτικών κριτηρίων. Τα υποστηρικτικά μέτρα επεκτείνονται στα συνοδά έργα και αυτά δεν εκτιμούνται συνολικά.
Ο καθορισμός της επιτρεπόμενης πυκνότητας αιολικών εγκαταστάσεων ορίζεται σε επίπεδο έκτασης ΟΤΑ και όχι κορυφογραμμών. Αυτό αποτελεί χωροταξία προς όφελος των πολυεθνικών.
Η προσέγγιση του ορισμού «φέρουσα ικανότητα» που έθεσε το ΣτΕ υποβαθμίζεται από τον μελετητή. Με την χρήση «θεσμικών, οργανωτικών και τεχνολογικών μέτρων» θα επιδιωχθεί η προσαρμογή σε μη ισχύουσες κοινωνικές, πολιτιστικές και ψυχολογικές αντιλήψεις ;  Οι μηχανικοί περιβάλ- λοντος με θράσος προβάλουν την ιδέα της ελαστικοποίησης της δεκτικότητας των φυσικών και ανθρώπινων οικοσυστημάτων. Τα οποία χαρακτηρίζονται από «προσαρμοστικότητα» !  Δεν θα προσαρμοστούμε στα Νταχάου των μηχανικών του βιομηχανοποιημένου περιβάλλοντος.
Εκ του γεγονότος ότι ασκείται η μονοκαλλιέργεια των αιολικών εγκαταστάσεων υφίσταται ο κίνδυνος να καταστραφεί η Ελληνική ύπαιθρος απο μια γελοία για παραγωγή ηλεκτρισμού κλίμακος πηγή ενέργειας.
Οι απαιτήσεις των αιολικών εγκαταστάσεων είναι δυσανάλογες σε σχέση με τη χρησιμότητα τους.
Επειδή ο χώρος δημιουργεί χρόνο, ζωή και φύεται, αυτά τα κτήνη θα έπρεπε να τοποθετούνται στις πιο άχρηστες και βεβαρημένες περιοχές από όσους επιμένουν στη χρήση τους. Με δικά τους έξοδα βεβαίως. Είναι δυσανάλογο το αποτύπωμα τους ως προς την χρησιμότητά τους επαναλαμβάνουμε.
Η αιολική βιομηχανία διεκδικεί κάθε διαθέσιμη κορυφογραμμή. Θέλει να αναπτυχθεί αποκλειστικά εντός δασικών εκτάσεων. Στην Ευρώπη έχουν γενικευτεί οι αντιδράσεις. Είναι κραυγαλέα η αποτυχία της αιολικής ενέργειας για χρήση παραγωγής ηλεκτρισμού, τροφοδοσίας δικτύων. Είναι αστείο αλλά αυτή η επιθετικότητα προέρχεται από τα υποστηρικτικά μέτρα των δικών μας χρημάτων. Αυτά τα χρήματα αν είχαν δαπανηθεί για την ενεργειακή απόδοση των συμβατικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής και των σπιτιών, τα αποτελέσματα θα ήταν ικανοποιητικά.
Θα πρέπει να διατυπωθούν περαιτέρω ενστάσεις πέραν των κυρίων λόγων που θα καταστήσουν, ελπίζουμε, αυτό το σχέδιο ακυρώσιμο ;
Η έννοια της φέρουσας ικανότητας περιλαμβάνει πρωτίστως την διάσταση της δεκτικότητας του αποδοχέα..  Χωρητικότητα και δεκτικότητα. Επαναλαμβάνουμε. 
Πού είναι τα στοιχεία, οι περιβαλλοντικές και άλλες πληροφορίες ;  Οι αναλυτικές πληροφορίες. Με τί στοιχεία θα εκτιμηθούν οι επιπτώσεις ;  Μικρομεσαίες επιπτώσεις που αντιμετωπίζονται με κάποιες ζώνες αποκλεισμού και την επιστημονική επάρκεια των υπηρεσιών περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ ; ! 
Εδώ βεβαίως γελάνε.
Mε ποια στοιχεία ανεμολογικών μετρήσεων προσδιορίστηκε το αιολικό δυναμικό ;  Με τα μοντέλα του ΚΑΠΕ ; 
Κύριοι οι μετρήσεις γίνονται σε βάθος 10 χρόνων.
Το ΚΑΠΕ δεν γνωρίζει ποιός είναι ο συντελεστής «χρησιμοποίησης» για τα αιολικά πάρκα ;  Γιατί δεν παραθέτει τα στοιχεία αφού τα κατέχει ; Τυπικό συντελεστή 35% μας παρουσιάζει ο κ. Ασημακόπουλος !  Με τα εργαστηριακά δεδομένα της Vestas ;  Στην προηγούμενη σελίδα των 21 παρουσιάζεται η εκτίμηση της εθνικής έκθεσης για το επίπεδο διείσδυσης των ΑΠΕ το 2010.  3.372 MW   >  7,09 TWh.
Στο σύνολο της Ε.Ε.  40.455  >  82 ΤWh.
35% κύριοι σημαίνει «πειραγμένους μετρητές».  Στην σελίδα 253 αναφέρεται ότι η ύπαρξη εκμεταλλεύσιμου «αιολικού δυναμικού» εντοπί- ζεται κυρίως στις υψηλότερες εξάρσεις του αναγλύφου της ηπειρωτικής χώρας. Οι κορυφογραμμές λοιπόν αποτελούν για την αιολική βιομηχανία τον «διαθέσιμο» χώρο εκμεταλλεύσιμων ζωνών, με τον οποίον θα συσχετισθεί ο απαραίτητος για μια «τυπική» (πέντε δηλαδή)  Α/Γ  d / 85 m χώρος των 75.86 στρεμμάτων, ώστε να υπολογιστεί το «εν δυνάμει εκμεταλλεύσιμο δυναμικό» της περιοχής. Τότε γιατί οι υπολογισμοί επιτρεπόμενης πυκνότητας γίνονται στο σύνολο της έκτασης του Δήμου ;  Για να μην δια- πιστώσουμε ότι εντός των χωρικών ενοτήτων που το ΥΠΕΧΩΔΕ αυθαίρετα ονόμασε ΠΑΠ, όλα τα βουνά θα γίνουν εργοστάσια ;  Δεν έχει νόημα να επεκταθώ.
Σας διαβιβάζω κατάλογο ατυχημάτων από Α/Γ.
Υφίσταται παράβαση της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ.
Οι μελέτες των περιοχών Natura θα γίνουν μετά την εγκατάσταση των Α/Γ ; 
Κατηγοριοποίηση του χώρου με όρους ζήτησης ; 
Το καλύτερο όλων :  «Η ελαχιστοποίηση των παρεμβάσεων στο φυσικό περιβάλλον κατά τον σχεδιασμό του κάθε έργου παραπέμπεται στο μελετητικό δυναμικό και στα στελέχη της Διοίκησης που εφαρμόζουν την διαδικασία αυτή και τα οποία διακρίνονται από αξιοσημείωτη ευαισθησία και επαρκές γνωσιακό υπόβαθρο ως προς την ελαχιστοποίηση των παρεμβάσεων στο φυσικό περιβάλλον κατά τον σχεδιασμό του κάθε έργου».  ΣΜΠΕ  του ΕΠΧΣΑΑ!
Επισυνάπτω επίσης A problem with wind power του Eric Rosenbloom και την ενδιαφέρουσα μελέτη :  Impact of wind power generation in Ireland  on the operation of conventional plant and the economic implications. Παραδώστε τα παρακαλώ στην πολιτική διακυβέρνηση.

22-3-2007
Μετά  τιμής
για την ομάδα σύνταξης
Νοτιοανατολικά μονοπάτια του Ζάρακα



Σημείωση 12ο Τεύχος



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για ?λλη Ελλάδα
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για ?λλη Ελλάδα:
Οι βρώμικες παραλίες της Αττικής


     Article Rating
Average Score: 3
Αριθμός Ψήφων: 2


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Έκφραση γνώμης για το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.05 Δευτερόλεπτα