Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 ?γρια Ζωή: Οι αρκούδες ευθύνονται για το κόστος των δρόμων!

?λλη ΕλλάδαΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 24/02/2007 ?γρια Ζωή: Οι αρκούδες ευθύνονται για το κόστος των οδικών αξόνων! Η Περιβαλλοντική Οργάνωση «Καλλιστώ» σχολιάζει την απάντηση Σουφλιά σε Κωνσταντόπουλο (Βουλή, 23/2/2007).

Με αφορμή την απαντητική ομιλία του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά στην επερώτηση του πρώην προέδρου του Συνασπισμού κ. Νίκου Κωσταντόπουλου σε σχέση με τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες του υπουργείου (Σ.Σ. το σχετικό απόσπασμα φιλοξενείται στη συνέχεια), διαπιστώνεται με θλίψη ότι η μηχανιστική σύγκριση του κόστους των μεγάλων οδικών αξόνων ανά … τεμάχιο πανίδας σε σχέση με το κόστος ανά χιλιόμετρο αυτοκινητοδρόμου έχει γίνει πλέον η πιο προσφιλής και πάγια τακτική για «γενεές» υπουργών ΠΕΧΩΔΕ (και από τα δύο μεγάλα κόμματα) με στόχο την προβολή της «ευαισθησίας» του υπουργείου σε ότι αφορά τις επιπτώσεις των αυτοκινητοδρόμων στα απειλούμενα είδη πανίδας της χώρας και εν προκειμένω στην αρκούδα. Ο τρόπος αυτός γραμμικής «κοστολόγησης» της πανίδας σε σχέση με το κόστος ενός «αναπτυξιακού» οδικού έργου είναι εντελώς αδόκιμη διότι εκτός του ότι συγκρίνονται ανόμοια στοιχεία κάτω από το ίδιο «οικονομίστικο» πρίσμα και σύστημα αξιών, επιπλέον, ισοπεδώνεται και καταργείται η έννοια της αυταξίας της άγριας πανίδας ως αναπόσπαστου στοιχείου του φυσικού αποθέματος, που αποτελεί στο σύνολό του την βασικότερη συνιστώσα σε αυτό που λέγεται ποιότητα περιβάλλοντος και επομένως ποιότητα ζωής. Οι υπηρέτες αυτής της συλλογιστικής επωφελούνται της δυσκολίας στην ποσοτικοποίηση του περιβαλλοντικού κόστους από ένα έργο όπως ο αυτοκινητόδρομος Ε65 (μιας και σε αυτόν αναφέρεται ο κ. Υπουργός) και επιδίδονται με ζήλο σε μία δημιουργική λογιστική ενοχοποιώντας την πανίδα για την επιβάρυνση του εθνικού (πλην όμως και ευρωπαϊκού) κορβανά, αλλά και για να μεγεθύνουν την ευαισθησία του ΥΠΕΧΩΔΕ σε «φιλικά προς το περιβάλλον» δημόσια έργα. Είναι δε πραγματικά αξιοθαύμαστο το πώς καταφέρνουν με αυτή την επιχειρηματολογία της αναγωγικής λογιστικής να μετατρέπουν στα μάτια της κοινής γνώμης, τις αυτονόητες υποχρεώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ απέναντι στο φυσικό περιβάλλον σε άλλοθι περιβαλλοντικής ευαισθησίας, παραλείποντας εντέχνως πλην σαφώς το γεγονός ότι το όποιο φιλοπερι-βαλλοντικό προφίλ του υπουργείου που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια είναι κυρίως αποτέλεσμα είτε των οδηγιών, πιέσεων και κυρώσεων της Ε.Ε. είτε των ανάλογων πιέσεων των περιβαλλοντικών οργανώσεων οι οποίες παραμένουν συνεπείς στους στόχους τους! Ανυπομονούμε λοιπόν να δούμε πότε θα έρθει εκείνη η μέρα όπου ένας φωτισμένος Υπουργός ΠΕ. (χωρίς το ΧΩ. και το ΔΕ….!) θα αρθρώσει έναν ειλικρινή λόγο και θα προβεί σε απτές και ουσιαστικές πράξεις σε σχέση με τα σοβαρά και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει το φυσικό περιβάλλον στη χώρας μας. Βέβαια μέχρι τότε ποιος ξέρει πόσες αρκούδες θα έχουν απομείνει και πόσο χώρο θα έχουν για να ζήσουν μέσα από τη «μπακλαβαδοποίηση» της υπαίθρου από την «αναπτυξιακή» οδοποιία. Ένα είναι βέβαιο: Το κόστος ανά τεμάχιο (αρκούδας) ανά χιλιόμετρο αυτοκινητοδρόμου θα έχει μέχρι τότε αυξηθεί περαιτέρω και άρα υπεύθυνες γι’ αυτό το επιπρόσθετο οικονομικό φορτίο θα είναι βέβαια οι αρκούδες και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις που μεριμνούν για την επιβίωσή τους! Οι θέσεις Σουφλιά Σχολιάζοντας την πρόταση Κωνσταντόπουλου για δημιουργία αυτοτελούς υπουργείου Περιβάλλοντος, προκειμένου να σταματήσει η «αμαρτωλή σύζευξη» Δημοσίων Έργων και Περιβάλλοντος, ο κ. Σουφλιάς είπε ότι δεν δέχεται να μονοπωλεί μόνο ο βουλευτής του Συνασπισμού το ενδιαφέρον για το περιβάλλον και ούτε δέχεται να λέει ότι είναι υπουργός Δημοσίων Έργων εναντίον του Περιβάλλοντος. «Ουδέποτε προτιμήσαμε να κοιτάμε τα θέματα των Δημοσίων Έργων σε βάρος του Περιβάλλοντος» σχολίασε σχετικά. Ως παραδείγματα έφερε την ευρωπαϊκό οδό Ε-65, για την οποία «πληρώνουμε 100 εκατ. ευρώ παραπάνω, για να προστατέψουμε το λύκο και την αρκούδα». Ειδικότερα για τη χάραξη της οδού από τα Ιωάννινα στα Γρεβενά, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ τόνισε: «Την αλλάξαμε και ξοδεύουμε παραπάνω 60 εκατ. ευρώ για την αρκούδα. Ένα εκατομμύριο ευρώ έρχεται η κάθε αρκούδα». Εξηγώντας γιατί δεν πρέπει να χωρίσει το υπουργείο, ο κ. Σουφλιάς σημείωσε ότι «η Ελλάδα είναι μια χώρα που βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης» και ότι «εάν υπάρχουν δύο αντιτιθέμενα υπουργεία, δεν θα προχωρήσει κανένα έργο». Το επίμαχο απόσπασμα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑΣ (Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων): Κατά δεύτερο λόγο, κύριε Κωνσταντόπουλε, δεν δέχομαι να μονοπωλείτε μόνο εσείς το ενδιαφέρον για το περιβάλλον ούτε δέχομαι να λέτε ότι είμαι Υπουργός Δημοσίων Έργων εναντίον του περιβάλλοντος. Είμαι καταρχήν Υπουργός του Περιβάλλοντος και αυτά που έγιναν επί της Υπουργίας μου είναι ένα τεράστιο έργο! Και ουδέποτε προτιμήσαμε να κοιτάζουμε τα θέματα των δημοσίων έργων εις βάρος του περιβάλλοντος. Για τον Ε65, αυτόν τον δρόμο ο οποίος είναι σημαντικός, πληρώνουμε 100.000.000 ευρώ παραπάνω κόστος, για να προστατεύσουμε το λύκο και την αρκούδα! Τη χάραξη από Γιάννενα προς Γρεβενά την αλλάξαμε και ξοδεύουμε παραπάνω 60.000.000 ευρώ για την αρκούδα, έρχεται περίπου 1.000.000 ευρώ η αρκούδα. Δεν μπορείτε να πείτε εσείς ότι δεν έχουμε ευαισθησία για τα οικοσυστήματα, ότι δεν έχουμε ευαισθησία για το περιβάλλον. Και δεν πρέπει να χωρίσει το Υπουργείο για τον εξής πολύ απλό λόγο: Η Ελλάδα είναι μια χώρα που βρίσκεται σε μια τροχιά ανάπτυξης. Αν λοιπόν υπάρχουν δυο αντιτιθέμενα Υπουργεία, τότε δεν θα προχωρήσει κανένα έργο. Τα έργα πρέπει να προχωρήσουν. Ναι, ακριβώς, πρέπει να προχωρήσουν. Και όλη η παγκόσμια κοινότητα παραδέχεται έναν όρο: τη βιώσιμη ανάπτυξη, την αειφόρο ανάπτυξη που έχει δύο πυλώνες, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά ταυτόχρονα και την ανάπτυξη. Δεν μπορούμε να σταυρώνουμε τα χέρια και να μην πάμε σε ανάπτυξη, να μην κάνουμε έργα. [http://www.parliament.gr/ergasies/showfile.asp?file=syne070223.txt] Για περισσότερες πληροφορίες: Γιώργος Μερτζάνης, τηλ: 2310.252530 και 6999.230693 Σπύρος Ψαρούδας, τηλ: 2310.252530 και 6999.915200



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για ?λλη Ελλάδα
· Νέα ADMINISTRATOR


Πιο δημοφιλής είδηση για ?λλη Ελλάδα:
Οι βρώμικες παραλίες της Αττικής


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Οι αρκούδες ευθύνονται για το κόστος των δρόμων!" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.03 Δευτερόλεπτα