Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Κοινωνία Πολιτών: Επιτροπή για τη διάσωση του Ελαιώνα

?λλη ΕλλάδαΕπιτροπή Πολιτών για την Διάσωση του Ελαιώνα
Ελασιδών 21 - Ρουφ - Αθήνα
Τηλ.: 210. 3459882 e-mail: elaionas@yahoo.grhttp://elaionas.wordpress.com/
 
ΘΕΜΑ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΑΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΜΕ ΥΠΟΓΕΙΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟ ΟΤ 45α ΣΤΟ ΒΟΤΑΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ «ΜΠΑΜΠΗΣ ΒΩΒΟΣ –ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ»
 
Ανάσα ή θηλειά ο Ελαιώνας;

Θεωρούμε ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου του θέματος υφίσταται τη βάσανο να αποδείξει ότι δεν είναι μεγάλες οι αρνητικές συνέπειες στο περιβάλλον από τη λειτουργία του μεγάλου εμπορικού κέντρου (τύπου shopping mall) της εταιρίας «Μπάμπης Βωβός –Διεθνής Τεχνική». Όμως είναι αδύνατο να αποκρυφθεί το τεράστιο κυκλοφοριακό χάος που θα προκληθεί και στη γύρω από τον Ελαιώνα περιοχή αλλά και σε όλες τις γειτονικές κεντρικές αρτηρίες του Λεκανοπέδιου.

1. Μείωση πραγματικών κυκλοφοριακών φόρτων και έλλειμμα αξιοπιστίας της ΜΠΕ
Ο καθοριστικός και αδιαμφισβήτητος λόγος για τον οποίο η εν λόγω ΜΠΕ πρέπει να απορριφθεί είναι οι κυκλοφοριακές επιπτώσεις του έργου. Ατράνταχτη απόδειξη του ότι το κυκλοφοριακό δεν είναι λυμένο (και προφανώς είναι εξαιρετικά δύσκολο έως αδύνατο να λυθεί) αποτελούν οι μεγάλες αντιφάσεις ανάμεσα στους ίδιους τους αριθμούς της ΜΠΕ. ?λλοι στο ένα σχέδιο, άλλοι (για την ίδια θέση) σε άλλο σχέδιο.

Αυτό πιστοποιείται συγκρίνοντας το σχέδιο «Χάρτης Κυκλοφοριακών Φόρτων» (αρ σχ Α10 της ΜΠΕ) με τα διαγράμματα της ΜΠΕ 7.9.2.-1 έως 7.9.2-4, που παρουσιάζουν τους φόρτους των κόμβων με βάση τις οποίες υπολογίζεται η ρύπανση και ο κορεσμός ή μη των κόμβων. Το σχέδιο Α10 προέρχεται από την Κυκλοφοριακή Μελέτη που έχει υποβληθεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ  (αρ πρωτ 418/15.01.2008) όπως αναφέρεται στην παρούσα ΜΠΕ (σελ 5-31). Τα μεγέθη που αναφέρονται στο σχέδιο Α10 είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτά των διαγράμματων 7.9.2.-1 έως 7.9.2-4. Δηλαδή οι φόρτοι που λαμβάνονται από την Κυκλοφοριακή Μελέτη, ενώ παρουσιάζονται στη ΜΠΕ, εν συνεχεία μειώνονται (χωρίς καμμιά εξήγηση ή αιτιολογία) στα άλλα σχέδια της ΜΠΕ, με συνέπεια  τα συμπεράσματα της ΜΠΕ να εδράζονται πάνω σε μειωμένα μεγέθη, δηλαδή πάνω σε μη πραγματικά στοιχεία. Το γεγονός αυτό και μόνον θα αρκούσε (ανεξάρτητα από τους λόγους για τους οποίους έχει γίνει) για να οδηγήσει στην απόρριψη της ΜΠΕ. Αυτός είναι ο πρώτος λόγος για τον οποίο πρέπει να απορριφθεί η ΜΠΕ


Ας δούμε ένα ενδεικτικό παράδειγμα. Ας εξετάσουμε τους φόρτους σε Μονάδες Επιβατικών Αυτοκινήτων (ΜΕΑ) την ώρα αιχμής Σαββάτου 15:00 –16:00 στο σενάριο με το έργο σε λειτουργία. Τι παρατηρούμε συγκρίνοντας το σχέδιο Α10 της ΜΠΕ (που προέρχεται από την Κυκλοφοριακή Μελέτη) με το αντίστοιχο διάγραμμα της ΜΠΕ;

Α) σημαντικότατη υποεκτίμηση των φόρτων στο διάγραμμα της ΜΠΕ
 

Τμήμα οδού Σχέδιο Α10  Διάγραμμα 7.9.2 -2
Ιερά Οδός (Χαρτεργατών a Αγ ?ννης) 1429 1264 =1144+120
Ιερά Οδός (Αγ ?ννης a Χαρτεργατών) 1600 1400 =1184+104+112
Σπ. Πάτση (Ιερά Οδός a Αγ Πολυκάρπου) 842 690 =650+40
Σπ. Πάτση (Αγ Πολυκάρπου a Ιερά Οδός) 662 460 =430+30
Κωνσταντινουπόλεως (Ιερά Οδός a Ορφέως) 1002 0
Κωνσταντινουπόλεως (Ορφέως a Ιερά Οδός) 742 0
Π Ράλλη (Λεωφ Κηφισσού a Αγ ?ννης) 2747 2374=882+1404+88
Αγ ?ννης (Π Ράλλη a Σαλαμινίας) 1144 642=180+262+200

 Β) «Σβήσιμο» των φόρτων στα διαγράμματα της ΜΠΕ στους περισσότερους δρόμους του Βοτανικού.

Οι οδοί Αγ Πολυκάρπου, Αμφιπόλεως, Βουτσαρά, Δημαράκη, ενώ αναφέρονται με σαφήνεια (βλ 5.5.1-2 σελ 5-34 και 5.5.1 –3 σελ 5-35) στα σχέδια των διαδρομών άφιξης –αναχώρησης της ΜΠΕ και ενώ σύμφωνα με το σχέδιο Α10, που προέρχεται από την Κυκλοφοριακή Μελέτη και που περιλαμβάνεται στη ΜΠΕ,  δέχονται πολύ σημαντικούς για το μέγεθος τους σημαντικούς φόρτους, δεν εξετάζονται από άποψη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Είναι αδύνατο η οδός Δημαράκη, πλάτους σε πολλά σημεία 6 μέτρων, αδιαμόρφωτη και χωρίς πεζοδρόμια, να εξυπηρετήσει φόρτο 700 ΜΕΑ την ώρα όπως προβλέπει η ΜΠΕ. Είναι μάλλον ή βέβαιο ότι θα μπλοκαριστεί. Το ίδιο ισχύει και για τις οδούς Αμφιπόλεως και Βουτσαρά, τοπικοί οδοί της συνοικίας στις οποίες παίζουν παιδιά !!! Είναι αδύνατο να εξυπηρετήσουν φόρτους τάξης μεγέθους 500 ΜΕΑ.

Η δε Αγ Πολυκάρπου, η οποία διαπλατύνεται μόνον στο τμήμα από Αγ ?ννης έως το γήπεδο του ΠΑΟ είναι αδύνατο να εξυπηρετήσει τους φόρτους του σχεδίου Α10, που φθάνουν τα 1515 ΜΕΑ την ώρα με μια μόνον λωρίδα ανά διεύθυνση.

Επιπλέον στα διαγράμματα της ΜΠΕ είναι τέτοια η έλλειψη συνοχής και λογικής, που σε ορισμένες περιπτώσεις δρόμοι μοιάζουν να «καταπίνουν» τους φόρτους που δέχονται. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση τέτοιου «σβησίματος» φόρτων είναι η κατάληξη της Σπ Πάτση στην οδό Ορφέως, όπου από 674 ΜΕΑ (=650+24) που διέρχονται από τον προηγούμενο κόμβο με την οδό Αιγάλεω, καταλήγουν στην οδό Ορφέως μόλις 234 ΜΕΑ (=78+158). Τα υπόλοιπα 440 τι απέγιναν; (!!!)

Όλα τα παραπάνω παραδείγματα είναι ενδεικτικά. Θα μπορούσαμε να γεμίσουμε σελίδες συνεχίζοντας. Που όμως οφείλονται αυτές οι αντιφάσεις; Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι εφαρμόζεται η μέθοδος ότι αφού «τα νούμερα δεν βγαίνουν» η μόνη λύση, προκειμένου να δικαιολογήσει η ΜΠΕ το όνομα της, είναι να «σβηστούν».

Συμπέρασμα: σε κάθε περίπτωση η λειτουργία του εμπορικού θα μεταφρασθεί σε κυκλοφοριακό χάος σε όλη τη γύρω περιοχή, θα έχει τραγικές συνέπειες για τους κατοίκους. Όλοι οι τοπικοί δρόμοι θα καταληφθούν από αυτοκίνητα, ενώ λόγω της στενότητας των δρόμων, η κυκλοφοριακή συμφόρηση τους θα είναι από πολύ συχνό έως μόνιμο φαινόμενο. Αυτός είναι ο δεύτερος λόγος για τον οποίο η ΜΠΕ πρέπει να απορριφθεί.

Γ) Επιπρόσθετη συμφόρηση στους μεγάλους οδικούς άξονες και αρτηρίες
Ανάλογα είναι τα συμπεράσματα για τους μεγάλους οδικούς άξονες και τις αρτηρίες που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή. Το κυκλοφοριακό χάος από την περιοχή του Ελαιώνα, θα μεταφερθεί σ’ αυτούς,  οι οποίοι μάλιστα είναι ήδη κορεσμένοι. Αντί η ΜΠΕ να αναφέρει «ανακουφιστικά» την ύπαρξη αυτών των αξόνων (πχ σελ 2-29) καλόν θα ήταν να εξέταζε την υπερφόρτωση τους με ακόμη μεγαλύτερα φορτία λόγω της λειτουργίας του Εμπορικού Κέντρου και του γηπέδου του ΠΑΟ. Και φυσικά αναγκαίο είναι να θεωρηθεί η σημερινή κατάσταση των αξόνων και των αρτηριών αυτών. Αυτό γιατί δεν εξετάζεται στην ΜΠΕ;

Η Λεωφ Κηφισσού, η Λεωφ Αθηνών, η Ιερά Οδός, η Π. Ράλλη, η Κωνσταντινουπόλεως αντέχουν άραγε νέους φόρτους;

Τι θα γίνει με τις αριστερές στροφές της καθόδου στη Λεωφ Κηφισσού προς Ιερά Οδό και Π. Ράλλη, που σήμερα σχηματίζονται «ουρές» αυτοκινήτων, που ήδη καταλαμβάνουν σημαντικό τμήμα της ευθείας κυκλοφορίας της Λεωφ Κηφισσού. Στη μελέτη αναφέρεται (σελ 7-47) ότι ειδικά στην αριστερή στροφή από Λεωφ. Κηφισσού προς Π Ράλλη απαιτείται νέα τρίτη λωρίδα. Θεωρείται δε το έργο ήδη εγκεκριμένο από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Ρωτάμε: α) γιατί δεν επισυνάπτεται η σχετική έγκριση; β) έχει ληφθεί υπόψη η επιπρόσθετη φόρτιση λόγω του Εμπορικού Κέντρου ή μόλις κατασκευασθεί η τρίτη λωρίδα θα διαπιστωθεί ότι δεν επαρκεί;

Οι ουρές που σχηματίζονται σήμερα στην Π Ράλλη από την οδό Θηβών μέχρι τη Λεωφ Κηφισσού, μετά τη λειτουργία του Εμπορικού Κέντρου και το γηπέδου του ΠΑΟ μέχρι που θα φθάσουν;

Εντελώς ανάλογα για την οδό Κωνσταντινουπόλεως, που συχνότατα από το ύψος της Δηληγιάννη (κοντά στην Ομόνοια) μέχρι την Πέτρου Ράλλη είναι πλήρως κατειλημμένη από αυτοκίνητα. Παράλληλα τα αυτοκίνητα από την οδό Παλαμηδίου, σε κατεύθυνση αναχώρησης από το Εμπορικό Κέντρο, πού θα διοχετευθούν; Δεν υπάρχει καμμιά διέξοδος. Είναι, λοιπόν, πολύ πιθανόν, η κυκλοφοριακή επίπτωση από Εμπορικό Κέντρο να φθάσει μέχρι την Ομόνοια και να χειροτερεύσει ακόμη περισσότερο την κυκλοφοριακή κατάσταση γύρω από αυτήν.

Συμπέρασμα: η αντιμετώπιση όλων αυτών των κυκλοφοριακών ζητημάτων στην ευρύτερη περιοχή πέραν του Βοτανικού, απουσιάζει από τη ΜΠΕ. Υπάρχει μόνον ένα ευχολόγιο (7-46, 7-47) με αναπροσαρμογές στα προγράμματα φωτεινής σηματοδότησης με τον εντελώς αναπόδεικτο ισχυρισμό ότι «με τις παρεμβάσεις αυτές, διαπιστώθηκε (!!!) σημαντική βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών … στο σύνολο των κόμβων διαπιστώθηκαν (!!!) ικανοποιητικά επίπεδα εξυπηρέτησης». Πως από μερικές αόριστες προτάσεις αναπροσαρμογών στα προγράμματα φωτεινής σηματοδότησης καταλήγει η ΜΠΕ σε «διαπιστώσεις» είναι πράγματι απορίας άξιο. Φυσικά υπολογισμοί δεν περιλαμβάνονται …

Αυτός είναι ο τρίτος λόγος για τον οποίο η ΜΠΕ πρέπει να απορριφθεί.


Δ) επιπρόσθετες ελλείψεις της ΜΠΕ

Επισημαίνουμε επίσης ορισμένες καίριες ελλείψεις της κυκλοφοριακής προσέγγισης όπως αυτή υπάρχει στη ΜΠΕ, που αποτελούν άλλους τρεις επιπρόσθετους λόγους απόρριψης της ΜΠΕ

Απουσιάζουν από τη ΜΠΕ οι μετρήσεις από τις οποίες προκύπτει η υφιστάμενη κατάσταση. Γιατί;
Στα μοντέλα χρησιμοποιείται, ατεκμηρίωτα ότι ποσοστό 8% θα φθάνει στο Εμπορικό Κέντρο πεζή. Πως προκύπτει αυτό όταν η κοντινότερη γειτονιά απέχει τουλάχιστον 15 λεπτά πεζή;
Επίσης στην ώρα αιχμής 20:30 –21:30 δεν λαμβάνεται υπόψη η αποθάρρυνση πολλών επισκεπτών να έρθουν με Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, καθότι κατά την αναχώρηση των επισκεπτών αυτών, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν λειτουργούν (διακόπτουν τη λειτουργία τους περί τις 12 τα μεσάνυχτα)
 

2. Ρύπανση

Ως προς τη ρύπανση, η ΜΠΕ επιχειρεί να παρουσιάσει μια επιβάρυνση της τάξης του 15-17% (βλ σελ 2-32). Όμως αν ληφθεί υπόψη και το γήπεδο του ΠΑΟ τότε η ίδια η ΜΠΕ εκτοξεύει την επιβάρυνση στο 40% περίπου για το CO. Αυτό το μέγεθος δεν αναφέρεται στη ΜΠΕ, ενώ προκύπτει εύκολα αριθμητικά

Εάν δε ληφθούν υπόψη τα προαναφερθέντα, περί υποεκτίμησης των πραγματικών φόρτων, τότε η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας μεγαλώνει ακόμη πολύ περισσότερο. Που άραγε θα έφθαναν οι υπολογισμοί με βάση τα πραγματικά και όχι τα μειωμένα στοιχεία; Μια προσέγγιση της τάξης του 60% –70% επιβάρυνσης της ατμόσφαιρας είναι μάλλον επιεικής, λαμβανομένων υπόψη των μειώσεων φόρτων, που ενδεικτικά αναφέρονται στον προηγούμενο πίνακα

Επιπρόσθετα στη ΜΠΕ δεν υπάρχει εκτίμηση των τοπικών ρύπων (στις εισόδους και κυρίως στις εξόδους του κτιρίου), που αναμένονται ιδιαιτέρως αυξημένοι.

Συμπερασματικά η διατύπωση της ΜΠΕ ότι «οι επιβαρύνσεις αυτές από μόνες τους δεν μπορούν να προκαλέσουν υπέρβαση των θεσπισμένων ορίων ποιότητας της ατμόσφαιρας» (βλ σελ 2-32) παραμένει εντελώς ατεκμηρίωτη, δεν συνοδεύεται από αναλυτικό υπολογισμό (γιατί;), την ίδια στιγμή που τα μεγέθη από τα οποία προκύπτει είναι σαφώς υποεκτιμημένα. Συνεπώς θεωρούμε το συμπέρασμα περί μη υπέρβασης των θεσπισμένων ορίων μάλλον εκτός πραγματικότητας. Αυτός είναι ο έβδομος λόγος για τον οποίο η ΜΠΕ πρέπει να απορριφθεί.


Ανάσα ή θηλειά ο Ελαιώνας;

Το ζήτημα που ανακύπτει είναι αν «αντέχει» αυτή τη χρήση ο Ελαιώνας και γενικότερα η Δυτική Αθήνα και το Λεκανοπέδιο. Αναφερόμαστε στην πιο υποβαθμισμένη περιοχή του Λεκανοπέδιου, η οποία βάσει των υπαρχόντων σχεδιασμών από το 1995 (ΠΔ 1049Δ) προεβλέπετο με εκτεταμένους χώρους κοινόχρηστου πρασίνου  να αποτελέσει μια ανάσα για τις γύρω περιοχές αλλά και το Λεκαναπέδιο. Αν κανείς προσέξει την αερφωτογραφία (σελ 6-79 της ΜΠΕ) συνειδητοποιεί ότι ο μόνος αδόμητος χώρος στον αστικό ιστό του Λεκανοπέδιου είναι η περιοχή του Ελαιώνα. Αυτή η περιοχή θα μπορούσε να αποτελέσει ανάσα. Όμως με τις προωθούμενες κατασκευές (που δεν είναι μόνον το Εμπορικό Κέντρο και το γήπεδο του ΠΑΟ αλλά και το Δημαρχιακό Μέγαρο και το Πολυλειτουργικό Κτίριο του Δήμου Αθηναίων και ο Σταθμός των ΚΤΕΛ, για να αναφερθούμε μόνον στην συγκεκριμένη περιοχή πέριξ της διασταύρωσης Αγ ?ννης και Αγ Πολυκάρπου) ο Ελαιώνας τείνει να γίνει θηλειά και για τις γύρω περιοχές (Βοτανικός, Ακαδημία Πλάτωνα, Κεραμεικός, Γκάζι) αλλά και για τις ευρύτερες περιοχές από την Ομόνοια έως το Χαϊδάρι και από το Περιστέρι έως τη Νίκαια και το Μοσχάτο.

Ακόμη και αυτό το λεγόμενο «χρύσωμα του χαπιού» με τα 610 δενδρίλια της ΜΠΕ που έχουν διάμετρο μόλις 10-12 cm, δεν ισχύει στην περίπτωση μας. Διότι, για τη επιτυχή φύτευση των δενδριλίων αυτών ουδεμία ουσιώδης πρόνοια λαμβάνεται καθώς ενώ στα σχέδια της ΜΠΕ δείχνονται επιφάνειες με πράσινο, έχουν πάλι «σβηστεί» οι διάφορες ράμπες και άλλες κατασκευές, ενώ ο προβλεπόμενος χώρος του 1 μέτρου σαν ύψος χώματος ούτε επαρκεί ούτε είναι τεχνικά αξιοποιήσιμος για φύτευση αν δεν υπάρχει πρόνοια για αποστράγγιση του. Αυτός είναι ένας όγδοος λόγος για τον οποίο η ΜΠΕ πρέπει να απορριφθεί

Υπευνθυμίζουμε ότι με βάση το ΠΔ 1049Δ του 1995 ο χώρος στο οποίο σχεδιάζεται να ανεγερθεί το Εμπορικό Κέντρο προβλεπόταν μετά τη λήξη της τότε χρήσης του (εργοστάσιο παραγωγής τεχνητής μέταξας) να γίνει κοινόχρηστο πράσινο.

Για τους λόγους αυτούς έχουν υποβληθεί προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας εναντίον του Ν3481/06 καθώς η λεγομένη «Διπλή Ανάπλαση» αντίκιεται στο άρθρο 24 του Συντάγματος και στηρίζεται στη μεταφορά του συντελεστή δόμησης ( Ν2508/97) που έχει κριθεί αντισυνταγματική.

Εν ολίγοις το Εμπορικό Κέντρο δεν χωρά στον Ελαιώνα, στη θέση του πρέπει να υπάρξει κοινόχρηστο υψηλό και πυκνό πράσινο.

Ζητούμε την απόρριψη της ΜΠΕ για τους λόγους που ανωτέρω εκθέσαμε
 
Αθήνα 4 Απρίλη 2008-04-07

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ




 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για ?λλη Ελλάδα
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για ?λλη Ελλάδα:
Οι βρώμικες παραλίες της Αττικής


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Επιτροπή για τη διάσωση του Ελαιώνα" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.03 Δευτερόλεπτα