Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Αιολικά Πάρκα: Η αθλιότητα μιας κατευθυνόμενης τέχνης

?λλη Ελλάδα(*) Σημείωση της Εύπλοιας
Η ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ "ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ"
Τι θα έλεγαν φωτογράφοι όπως ο Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν, ο Αντρέ Κερτέζ, ο ?λφρεντ Στήγκλιτζ στους σημερινούς βραβευμένους φωτογράφους πλασιέ των αιολικών πάρκων; Θεωρούμε ότι χρειάζεται μεγάλη προσοχή όταν με το έργο μας γινόμαστε φορείς οποιασδήποτε επιχειρηματικής δραστηριότητας που με πρόσχημα την προστασία του περιβάλλοντος στην πραγματικότητα το καταστρέφει βάναυσα με σκοπό να κερδοσκοπήσουν κάποιοι ολίγοι.

Ανεμογεννήτριες με βραβεία
Του Χρήστου Ξανθάκη

Ένας Ελληνας πρώτευσε σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό φωτογραφίας! Κι ένας ακόμη μπήκε με το σπαθί του στους 12 φιναλίστ. Θέμα; Οι ανεμογεννήτριες. Οργάνωση; Συνεργασία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου για την Αιολική Ενέργεια (EWEA) και του γαλλικού περιοδικού «Photo». Συμμετοχές; Περισσότερες από 2.500, προερχόμενες από το σύνολο της Γηραιάς Ηπείρου. Νικητής; Ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης από τις Σέρρες. Φιναλίστ; Ο Γιώργος Διαμαντάκης από την Αθήνα. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Ανέμου γιορτάστηκε στις 15 του περασμένου Ιουνίου και επί τη ευκαιρία οργανώθηκε ο διαγωνισμός. Οι συμμετέχοντες μπορούσαν να στείλουν τα πονήματά τους ώς τις 10 Αυγούστου.
Ακολούθως, αναλάμβανε επιτροπή του «Photo» να επιλέξει τα 40 καλύτερα ενσταντανέ και να προωθήσει τον φάκελο στην EWEA.

Δύσκολη επιλογή
Εκεί, ο διευθύνων σύμβουλος Κρίστιαν Κγιάερ και ο πρόεδρος Αρθούρος Ζερβός διάλεξαν τους 12 φιναλίστ και τον νικητή. Μια δουλειά όχι και τόσο εύκολη, όπως δήλωσε ο κ. Ζερβός, ενώ ο κ. Κγιάερ είπε για την νικητήρια φωτογραφία του Μ. Κωνσταντινίδη: «Μ' άρεσε η οπτική του, το κάδρο του, ήταν ένας διαφορετικός τρόπος να απολαύσεις ένα όμορφο τοπίο».

* Ψύχραιμες κουβέντες στελεχών. Ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης, από την άλλη, δεν ήταν και τόσο ψύχραιμος όταν τον πήραν τηλέφωνο από την EWEA για να του ανακοινώσουν ότι βγήκε πρώτος. «Ξέχασα τα αγγλικά που ξέρω!», μας είπε. «Αφού έμεινα για λίγο σιωπηλός, άρχισα να ρωτάω αν ήμουν στην δωδεκάδα των φιναλίστ και ο άνθρωπος επέμενε ότι είχα κερδίσει τον διαγωνισμό. Τελικά, το κατάλαβα κι ενθουσιάστηκα». Είχε, πάντως, τις ελπίδες του πως θα πήγαινε καλά: «Ημουν αισιόδοξος, δεν θέλω να το κρύψω. Πίστευα στην ποιότητα της δουλειάς μου. Επειδή, όμως, είμαι της τελευταίας στιγμής, τον φάκελο με τις φωτογραφίες τον έστειλα με γράμμα συστημένο ακριβώς στις 10 Αυγούστου, που έληγε ο διαγωνισμός!»

Πήγε ο φάκελος και, όπως είδαμε, εκτιμήθηκε ιδιαιτέρως το περιεχόμενό του. Αλλά πώς προέκυψε το θέμα; «Οπως συζητάγαμε με τα άλλα μέλη της φωτογραφικής ομάδας, τους πρότεινα να πάμε εκδρομή στο αιολικό πάρκο που είναι 30 χιλιόμετρα από τις Σέρρες. Μου είχαν κάνει εντύπωση αυτά τα θεόρατα, εξωπραγματικά κατασκευάσματα που ξεπροβάλλουν στον ορίζοντα, αυτό το απόλυτο κοντράστ φύσης και τεχνολογίας. Πήγαμε, λοιπόν, τον Νοέμβριο του 2005 και ιδού το αποτέλεσμα».

Ο 37χρονος Μιχ. Κωνσταντινίδης είναι επαγγελματίας φωτογράφος και διδάσκει την τέχνη του στο ιδιωτικό εργαστήριο «Πολύτεχνο» και στα ΝΕΛΕ των Σερρών. Η φωτογραφία ήταν πάντα το μεράκι του και παρ' ότι σπούδασε νοσηλευτική παρασύρθηκε απ' το φακό. Εννοείται δε, πως η οικολογική του συνείδηση ποτέ δεν κοιμάται: «Ανακυκλώνω τα πάντα! Από τις μπαταρίες ώς τα φωτογραφικά υγρά».

* Η οικολογία συγκινεί σφόδρα και τον 41χρονο φιναλίστ Γιώργο Διαμαντάκη. «Είμαι παθιασμένος με την προστασία του περιβάλλοντος», μας είπε, «και αυτός ήταν ένας από τους λόγους που μ' έφερε κοντά σ' αυτό τον διαγωνισμό. Εντάξει, ξέρω ότι υπάρχουν αντιρρήσεις από αρκετούς για τις ανεμογεννήτριες. Είναι σοβαρό το αισθητικό ζήτημα, δεν μπορούμε να φυτεύουμε όπου να 'ναι μια τουρμπίνα. Χρειάζεται τρόπος, χρειάζεται μέτρο, χρειάζεται χωροθέτηση. Δυστυχώς, σε ορισμένες περιπτώσεις πρέπει να κάνεις και κάποιους συμβιβασμούς, δεν μπορείς να τα έχεις όλα».

Η ιστορία μιας εικόνας
Το διακριθέν ενσταντανέ ο Γιώργος το τράβηξε πριν από ενάμιση χρόνο στο Αχαϊκό όρος, όταν είχαν γίνει τα εγκαίνια του αιολικού πάρκου.
Η φωτογραφία είναι υπόθεση ζωής εδώ και 18 χρόνια για τον Γιώργο Διαμαντάκη που απασχολείται free lance στους κόσμους των περιοδικών και της διαφήμισης. Τους διαγωνισμούς δεν τους πολυκυνηγάει, αλλά επειδή είχε κάποιο υλικό από τις επισκέψεις του στα αιολικά πάρκα, σκέφτηκε να το στείλει στο «ΡΗΟΤΟ». «Και ύστερα το ξέχασα το στόρι! Είχα στείλει το γράμμα αρχές καλοκαιριού, μεσολάβησαν οι διακοπές, λησμόνησα τα πάντα και, μπουμ, ήρθε η είδηση. Δεν το περίμενα, το ομολογώ, αλλά με χαροποίησε, φυσικά και με χαροποίησε».

* Οι 13 διακριθείσες φωτογραφίες θα εκτεθούν ανά την Ευρώπη και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, του χρόνου τέτοια εποχή θα κυκλοφορήσουν σε ημερολόγιο από το «ΡΗΟΤΟ».

Οσο για την κεντρική ιδέα του διαγωνισμού, ο υπεύθυνος επικοινωνίας της EWEA Πάολο Μπερίνο μάς είπε: «Οι ανεμογεννήτριες προσφέρουν ένα ιδανικό θέμα για φωτογράφιση. Οπως συμβαίνει με τις νέες τεχνολογίες, χρειάζεται λίγος καιρός μέχρι να τις συνηθίσει το ανθρώπινο μάτι. ».

(πηγή: ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 28/10/2007)




 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για ?λλη Ελλάδα
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για ?λλη Ελλάδα:
Οι βρώμικες παραλίες της Αττικής


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Η αθλιότητα μιας κατευθυνόμενης τέχνης" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.05 Δευτερόλεπτα