Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Χωροταξία: ?νδρος - Μπάζωμα τεράστιας κλίμακας στην παραλία Παραπορτίου

?νδροςΗ κακή διαχείριση όσον αφορά τα υποπροϊόντα των οικοδομών στην ?νδρο είναι ένα πρόβλημα παράλληλο με εκείνο των απορριμμάτων γενικότερα. Η αλματώδης αύξηση του όγκου τους, η έλλειψη ευαισθητοποίησης δημοσίων φορέων και ιδιωτών και τελικά το «βόλεμα» της ανεξέλεγκτης απόρριψης ελλείψει αστυνόμευσης καθιστούν το πρόβλημα αυτό μείζον. Είναι πράγματι θλιβερό να ξεφυτρώνουν δεκάδες μικρές χωματερές σε ολόκληρο το νησί, να υποβαθμίζεται η αισθητική του τοπίου (βασικότατου κεφαλαίου του νησιού), να απειλείται άμεσα και έμμεσα (αυτοαναφλέξεις) η χλωρίδα και η πανίδα και να μολύνονται (στις περιπτώσεις των σκουπιδιών) υπόγειοι υδροφορείς. Χαρακτηριστικό και ακραίο παράδειγμα αυτής της πρακτικής ανάμεσα σε πολλά άλλα (πχ. δρόμος προς Μονή Αγ. Μαρίνας, Τρύπες Στενιών, διασταύρωση προς Μονή Αγ. Νικολάου, διασταύρωση ?ρνης- Βόρης κα.) είναι η περίπτωση των αμμοθινών του Παραπορτίου. Για το ιστορικό παραθέτουμε το περιεχόμενο της δεύτερης εκ των καταγγελιών στις οποίες ο υπογράφων αναγκάστηκε να προβεί αφού εξάντλησε κάθε άλλη οδό επικοινωνίας με τους εμπλεκομένους.

Αφού καταγγείλαμε στους αρμόδιους (Σεπτέμβριος 2004), όπου αναφέραμε :
«Το μπάζωμα τεραστίας κλίμακας – καθ’υπολογισμό, άνω των 15.000μ3- που επιτελείται εδώ και μερικούς μήνες στην παραλία του Παραπορτίου μεταξύ του σταδίου της ?νδρου και των Σφαγείων σε απόσταση 30 μέτρων από τη θάλασσα. Η έκταση των αμμοθινών που έχει καλυφθεί ξεπερνά τα 3.000 μ2 ενώ το ύψος τα 4 μέτρα και έχει ήδη καταστρέψει μεταξύ άλλων το μεγαλύτερο τμήμα της έκτασης όπου φύεται ο προστατευόμενος κρίνος της άμμου (Pangratium Maritimum). Η παραλία αυτή έχει χαραγμένο αιγιαλό άρα είναι καταγεγραμμένο Δημόσιο Κτήμα. Ερωτώντας έναν από τους οδηγούς των φορτηγών που άδειαζαν τα μπάζα, πήραμε την απάντηση ότι πρόκειται για έργα κατασκευής Δημοτικού χώρου στάθμευσης. Στη συνέχεια ρωτώντας τον ίδιο το Δήμαρχο ?νδρου, αν υπάρχει άδεια για τις εργασίες αυτές μας απάντησε ότι δεν χρειάζεται άδεια διότι είναι έργο του Δήμου και πρόκειται για δημοτικό χώρο. Παρακαλούμε όπως πράξετε τα δέοντα ώστε να αποκατασταθεί η ζημία που έχει επιτελεστεί και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. »

από τις επιστολές που έχουμε λάβει μέχρι τώρα
α) έχει κριθεί παράνομη και αυθαίρετη η ενέργεια από α) τη Δ/νση Πολεοδομίας κ Περιβάλλοντος (Τμήμα Περιβάλλοντος της Νομαρχίας Κυκλάδων) και β) το Γραφείο Πολεοδομίας ?νδρου, αφού διενεργήθηκαν οι σχετικές αυτοψίες.
β)Το Λιμεναρχείο ?νδρου ωστόσο αποποιείται τις όποιες ευθύνες αναφέροντας πως η επιχωμάτωση λαμβάνει χώρα σε απόσταση άνω των 60 μέτρων από τη θάλασσα ενώ είναι σαφές τόσο για εμάς όσο και για το Πολεοδομικό Γραφείο ?νδρου ότι η απόσταση είναι 30 μέτρα περίπου.(επισυνάπτονται τα σχετικά έγγραφα των Υπηρεσιών). Αξίζει να σημειωθεί ότι με ισχυρό βόρειο άνεμο τα κύματα αγγίζουν σχεδόν το σωρό των επιχωματώσεων, ενώ από την υπόλοιπη αλληλογραφία που είχαμε μέχρι τώρα παραμένει ασαφές σε ποιών άλλων υπηρεσιών την αρμοδιότητα εμπίπτει η έκταση των παρακτίων αμμοθινών που επιχωματώθηκε.

Ωστόσο η επιχωμάτωση συνεχίζεται και σε περιστατικό που έλαβε χώρα στα μέσα Δεκεμβρίου όπου και βρισκόμασταν επι τόπου ο οδηγός του ΦΙΧ μας παρέπεμψε στον εργοδότη του, ο οποίος ερωτηθείς την ίδια ημέρα μας απάντησε τηλεφωνικώς ότι λειτούργησε κατ’εντολή Δημάρχου ?νδρου και ότι αγνοούσε το ότι η δραστηριότητα αυτή έχει κριθεί παράνομη και αυθαίρετη. Επίσης μας δήλωσε ότι δεν επρόκειτο να επαναλάβει κάτι τέτοιο.
Στη συνέχεια σε ερώτηση που απευθύναμε στο Πολεοδομικό Γραφείο ?νδρου για το ίδιο θέμα, ο ίδιος ο Πολεοδόμος μας ενημέρωσε ότι το σχετικό έγγραφο της Πολεοδομίας (που επισυνάπτεται) με ημερομηνία 29/11/2004 απεστάλλη με αριθμό πρωτοκόλλου 1790 τη 2/12/2004 στο Δήμο και στην Αστυνομία. Συνειδητοποιώντας λοιπόν ότι ο Δήμος αγνοεί τα  έγγραφα των αρμοδίων Υπηρεσιών και συνεχίζει τις ίδιες πρακτικές απευθυνθήκαμε στην Αστυνομία. Ερωτώντας λοιπόν στο Αστυνομικό Τμήμα ?νδρου για το θέμα, τον Ιανουάριο του 2005 ο ίδιος ο Διοικητής μας ενημέρωσε ότι ουδέν σχετικό έγγραφο είχε υπ’ όψη του.
Και φτάνουμε στην 21η Ιανουαρίου 2005, όπου στις 14.30’ περίπου, είδαμε 2 φορτωτές να εργάζονται στρώνοντας την επιχωματωμένη περιοχή οπότε και πήγαμε στην Αστυνομία, ζητώντας την επεμβασή της. Ο αξιωματικός Υπηρεσίας μας είπε πως ουδέν σχετικό έγγραφο υπήρχε που να τους ενημερώνει. Μετά από παροτρυνσή μας επικοινώνησε προφορικά με τον Πολεοδόμο οπότε και ενημερώθηκε και αφού συμβουλεύτηκε τον Διοικητή του προφορικά, μας είπε πως θα έστελνε περιπολικό. Αμέσως μετά σπεύσαμε στο χώρο της επιχωμάτωσης, στην παραλία Παραπορτίου, η οποία σημειωτέον απέχει γύρω στα 500 μέτρα από το Αστυνομικό Τμήμα και ερωτώντας τους χειριστές των μηχανημάτων λάβαμε τη συνήθη απάντηση : « ο Δήμαρχος μας έστειλε...». Κατόπιν απομακρυνθήκαμε για να εξετάσουμε κατά πόσο οι τελευταίες ενέργειες είχαν επεκτείνει την κατεστραμένη έκταση των αμμοθινών οπότε εμφανίστηκε και το περιπολικό. Με την εμφάνιση του περιπολικού σταμάτησε η λειτουργία των φορτωτών. Μη θέλωντας να προκαλέσουμε με την παρουσία μας περαιτέρω όξυνση της κατάστασης απομακρυνθήκαμε από το χώρο.
Στη συνέχεια όταν ανατρέξαμε στο βιβλίο συμβάντων της 21ης Ιανουαρίου 2005 της Αστυνομίας, περιέργως διαβάσαμε ότι οι αστυνομικοί δεν διαπίστωσαν εργασία μηχανημάτων στο χώρο αυτό. Σημειώνουμε δε πως ο εν λόγω χώρος του σημείου όπου γίνεται η επιχωμάτωση είναι προσβάσιμος από μία και μόνη στενή οδό. Για μία εικόνα της κατάστασης μπορείτε να συμβουλευτείτε το σκαρίφημα της αυτοψίας της Πολεοδομίας καθώς και τις σχετικές φωτογραφίες που επισυνάπτονται.

Παρακαλούμε όπως ενεργήσατε άμεσα έτσι ώστε αφενός να σταματήσουν οι παράνομες επιχωματώσεις και αφετέρου να απομακρυνθούν τα υπάρχοντα μπάζα.


Οι καταγγελίες αυτές κοινοποιήθηκαν σε τόσους αρμόδιους φορείς και μετά τόσους μήνες τίποτε δεν έχει γίνει ώστε να αποκατασταθεί έστω μέρος της ζημιάς. Ανάμεσα στους χωμάτινους όγκους υπάρχουν και σκουπίδια και παλαιά έπιπλα, έως και δύο παλαιά αυτοκίνητα. Η δε απόρριψη σκουπιδιών στον εν λόγω χώρο από αγνώστους συνεχίζεται καθώς έχει δημιουργηθεί αυτό το εκτεταμένο κακό προηγούμενο.
 Το Παραπόρτι είναι μια αξιόλογη από πολλές πλευρές περιοχή, που έχει φθάσει να είναι παράδειγμα χωροταξικού αλλαλούμ, όπου σε πολύ μικρή έκταση συνυπάρχουν τα εξής : παραλία με αμμοθίνες, εκβολή ποταμού με υδροβιότοπο, σπίτια, καλλιέργειες, οι βόθροι της χώρας, μία ταβέρνα, σφαγεία ελλειπών προδιαγραφών, μία γέφυρα άσχετης με το νησί αισθητικής, ένα στάδιο Ολυμπιακών προδιαγραφών, διάφορα άλλα μικρότερα γήπεδα, πορτοκαλεώνες και τελευταία τρία στρέμματα αμμοθινών καλυμένα με ένα στρώμα τριών μέτρων μπάζα από τις κοντινές οικοδομές.
 Είναι σκόπιμο να τονισθεί ότι αυτή η ενέργεια έχει ακόμη μία σημαντική διάσταση. Είναι γνωστό ότι καθ’ότι δεν έχει προχωρήσει στην ?νδρο η χωροθέτηση και κατασκευή νέου ΧΥΤΑ (Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων) είναι εκ των πραγμάτων ανάγκη να λειτουργήσει ο ΧΑΔΑ (Χώρος Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων) της Σταυροπέδας, με όσα προβλήματα συνεπάγεται αυτό. Για την όσο το δυνατό καλλίτερη λειτουργία του είναι απαραίτητο τα σκουπίδια να θάβονται με αδρανή υλικά ώστε να αποφεύγονται οι αναφλέξεις, η δυσωσμία και οι κίνδυνοι για τη δημόσια υγεία. Τα εκτιμώμενα λοιπόν 250 φορτηγά αυτοκίνητα που ξεφορτώθηκαν πάνω στις αμμοθίνες του Παραπορτίου θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν την ομαλότερη λειτουργία της χωματερής. Και όλα αυτά όταν η παρούσα Ευρωπαϊκή νομοθεσία μιλάει πλέον για ΧΥΤΥ (Χώρος Υγιειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων).
 Αν η ?νδρος θέλει να έχει τη φήμη του νησιού του πολιτισμού, για να τη διατηρήσει και να την καλλιεργήσει δεν αρκούν τα Μουσεία και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις του καλοκαιριού, χρειάζεται πρωτίστως στοιχειώδες νοικοκυριό!!!

Αλέξανδρος Μαβής, Βιοτεχνολόγος-Περιβαλλοντολόγος



Σημείωση 3ο Τεύχος



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για ?νδρος
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για ?νδρος:
?νδρος - Τήνος – Μύκονος. Νησιά της... εξορίας!


     Article Rating
Average Score: 5
Αριθμός Ψήφων: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


Associated Topics

?νδρος

"?νδρος - Μπάζωμα τεράστιας κλίμακας στην παραλία Παραπορτίου" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.05 Δευτερόλεπτα