Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Κοινωνία Πολιτών: Μανώλης Γλέζος: συνέντευξη

ΝάξοςΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΓΛΕΖΟΥ ΣΤΗΝ "ΕΥΠΛΟΙΑ", 4.4.2007

Ε. Μανώλη Γλέζο, θέλουμε να σε ρωτήσουμε την άποψή σου για το μείζον ζήτημα των διώξεων 30 πολιτών της Νάξου από μερίδα της τοπικής κοινωνίας, επειδή προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να σταματήσουν την κατασκευή ενός τεράστιου έργου, του νέου λιμανιού της Νάξου, ενός έργου αχρείαστου κατά τη γνώμη πολλών κατοίκων του νησιού αλλά και του Δικτύου των Οικολογικών Οργανώσεων του Αιγαίου που πιστεύουμε ότι τέτοιου μεγέθους έργα δεν εξυπηρετούν την βιώσιμη ανάπτυξη αλλά είναι καταστροφικά για τα νησιά.

Α. Κατ' αρχήν δεν πρόκειται για δίωξη γιατί μόνο οι αρχές μπορούν να διώκουν ανθρώπους, όμως είναι απαράδεκτο να προπηλακίζονται και να διαπομπεύονται άνθρωποι επειδή εξέφρασαν διαφορετική άποψη και προσέφυγαν στο ΣτΕ, δικαίωμα που έχει κάθε πολίτης, υπερασπιζόμενοι τις διαφορετικές θέσεις και απόψεις τους.

Ε. Όμως, στη συγκέντρωση της 27ης Μαρτίου ο Δήμαρχος είπε ότι αυτοί που διαφωνούν με τις επιλογές του δήμου και τα έργα που προγραμματίζονται να πάνε να μεταδημοτεύσουν...

Α. Το γεγονός της διαπόμπευσης καθεαυτό αποτελεί κόλαφο για τη δημοκρατία και για το λόγο αυτό πρέπει να δώσουν εξηγήσεις οι πάντες. Δεν έχει σημασία αν είχαν δίκιο ή άδικο οι προσφεύγοντες, ακόμα κι αν υποθέσουμε πως είχαν άδικο, δεν προσπάθησαν να επιβάλουν πουθενά τη γνώμη τους αλλά ζήτησαν από το ΣτΕ να αποφανθεί για το θέμα. Ο εισηγητής εισάκουσε την άποψή τους και συμφώνησε μαζί τους.

Θεωρώ επίσης ότι αυτός ο διχασμός πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να καθίσουν όλοι, δηλαδή και οι δύο πλευρές, σ' ένα τραπέζι και να συζητήσουν. Θέλω επίσης να τονίσω ότι η νοοτροπία και οι λογικές για δημιουργία μεγάλων περιφερειακών λιμανιών στο Αιγαίο που θα χρησιμοποιούνται σαν διαμετακομιστικοί σταθμοί είναι απόλυτα λανθασμένες και αντιοικολογικές.

Και εδώ νομίζω ότι υπάρχει ένα λάθος χειρισμού από την πλευρά των ανθρώπων που αντιτίθενται στη δημιουργία του νέου μεγάλου λιμανιού, γιατί, ενώ δεν ήταν αντίθετοι στη βελτίωση του υφιστάμενου λιμανιού, δεν το έκαναν αυτό, όσο έπρεπε, σαφές.

Στην ουσία του θέματος τώρα, για το αν δηλαδή το ήδη υπάρχον λιμάνι της Νάξου εξυπηρετεί τις ανάγκες, τις επιβατικές, τουριστικές (μαρίνα, κότερα), βιομηχανικές και βεβαίως τις αλιευτικές ανάγκες. Είναι σαφές ότι το λιμάνι έχει πρόβλημα, δεν μπορεί και δεν έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει τις επιβατικές, εμπορικές, τουριστικές ανάγκες του νησιού, από πλευράς χώρων στάθμευσης και δρόμων πρόσβασης, κατά τους μήνες του καλοκαιριού, όταν δέχεται ταυτόχρονα 3-4 πλοία και ένα κρουαζιερόπλοιο μαζί.

Δεν υπάρχει χώρος, δεν μπορούν να στριμωχτούν στον υπάρχοντα χώρο τα απαιτούμενα για τους επιβάτες πούλμαν, τα αυτοκίνητα των ξενοδοχειακών μονάδων και τα ταξί. Επίσης, δεν μπορούν τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν βιομηχανικά υλικά, μάρμαρο και επίκίνδυνα υλικά (εύφλεκτα και εκρηκτικά) να διασχίζουν ολόκληρη την πόλη για να επιβιβαστούν στα πλοία.

Συνεπώς πρέπει να βελτιωθεί και να εκσυγχρονιστεί το σημερινό λιμάνι για τις ανάγκες μικρών επιβατικών, τις ανάγκες των γύρω νησιών, τις ανάγκες των ερασιτεχνών αλιέων και ως μια μαρίνα για κότερα. Και να βρεθεί ένας άλλος χώρος για να κατασκευαστεί το αναγκαίο για τη Νάξο επιβατικό, τουριστικό, εμπορικό, βιομηχανικό και αλιευτικό λιμάνι.

Ε. Υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ δύο διαφορετικών οπτικών και αντιλήψεων. Από τη μια κοινωνίες ολόκληρες που ζητούν την χωρίς όρους ανάπτυξη και από την άλλη άνθρωποι που υπερασπίζονται τη βιωσιμότητα των νησιών.

Α. Αυτό συνέβαινε πάντα με τους ανθρώπους που συχνά βλέπουν μόνο το σήμερα και δεν μπορούν να δουν την επόμενη μέρα…

Μανώλη Γλέζο, σε ευχαριστούμε.




 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Νάξος
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Νάξος:
Διακοπές στην Νάξο, τoυ ?ρη Φανάρη


     Article Rating
Average Score: 5
Αριθμός Ψήφων: 3


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Μανώλης Γλέζος: συνέντευξη" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.04 Δευτερόλεπτα