Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Έρωτας και Αιγαίο: Γάμος και πορνεία, του Aντώνη Kαρκαγιάννη

ΝησιάΑλήθεια, πού μπορεί να στηριχθεί και να θεμελιωθεί η ερωτική σχέση και κατά προέκταση η συμβίωση δύο ανθρώπων; Μιας γυναίκας και ενός άνδρα, αλλά και δύο ανδρών ή δύο γυναικών.

Η Εκκλησία παραδέχεται μόνο τον γάμο και αποκλειστικά στα ετερόφυλα ζευγάρια. Δεν είναι μόνο η χριστιανική Εκκλησία. Η πρακτική όλων των λαών, σε όλους τους αιώνες της μνήμης μας εφαρμόζει το σχήμα του γάμου, ανεξάρτητα από τη θρησκεία, για τη σχέση και τη συμβίωση ενός άνδρα και μιας γυναίκας. Το σχήμα ήταν ήδη καθιερωμένο και ισχυρό, καθαγιασμένο από την ευλογία σχεδόν όλων των θρησκειών, πριν να γίνει ακόμα πιο ισχυρή σύμβαση (με τη νομική και την ευρύτερη έννοια της λέξης), η οποία λύεται μόνο υπό τους όρους που αναφέρει ο νόμος. Είναι από τις πιο σημαντικές συμβάσεις του νομικού μας πολιτισμού, παγκοσμίως καθιερωμένη.

Η σύμβαση συμπιέζει στον γάμο την ερωτική σχέση και διάθεση, τη ρύθμιση των ζητημάτων που είναι δυνατόν να αναφυούν στη σχέση του έγγαμου ζεύγους και κυρίως ρυθμίζει τη σχέση του ζεύγους με τα «νέα γεγονότα» που παράγονται από τον γάμο, τα παιδιά ή τα περιουσιακά στοιχεία και την τύχη τους. Μιλάμε για «συζυγικά καθήκοντα» και εννοούμε πρωτίστως την τακτική και αποκλειστική ερωτική συνεύρεση του ενός μέλους με το άλλο, ακριβώς επειδή ο γάμος θεωρεί την ερωτική διάθεση ως καθήκον, που προκύπτει από τη σύμβαση του γάμου.

Είναι φανερό ότι ο νόμος και η πρακτική για τον γάμο παραβλέπουν τα συναισθήματα και τα ένστικτα του ζεύγους επειδή θέλουν κατά προτεραιότητα ή αποκλειστικά να στηρίξουν τον θεσμό της οικογένειας που σε «όλους τους αιώνες της μνήμης μας» ήταν η θεμελιώδης κυτταρική μορφή κοινωνικής και οικονομικής οργάνωσης, αλλά επίσης εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης των νέων μελών. Ως τα μέσα του περασμένου αιώνα, οι κοινωνίες ήταν αγροτικές και ποιμενικές, ελάχιστες είχαν κάπως απομακρυνθεί από το αγροτικό τους παρελθόν. Eνδεχομένως, το σχήμα του γάμου γεννήθηκε από αυτές τις κοινωνίες και ταίριαζε περισσότερο στον χαρακτήρα τους. Oμως, στο δεύτερο μισό του περασμένου αιώνα, συντελέσθηκε η μεγάλη επανάσταση. Oι αγροτικές κοινωνίες διαβρώθηκαν και μαζί με αυτές και οι θεσμοί τους.

Διαβρώθηκε και ο γάμος. Oι άνθρωποι άρχισαν να μην τον ανέχονται, ως αναγκαστική συμβίωση για ολόκληρη τη ζωή τους. Πολύ περισσότεροι αρνούνταν να περιορίσουν την ερωτική τους διάθεση και να τη συμπιέσουν στο άκαμπτο και αυστηρό σχήμα του έγγαμου ζεύγους ή να την ασκήσουν ως «καθήκον», που πηγάζει από τον καθαγιασμένο γάμο. Kαθώς προχωράμε στον δρόμο των σύγχρονων κοσμογονικών αγαθών, ο γάμος συνεχώς και περισσότερο μεταβάλλεται σε πλαίσιο και φυτώριο συμβατικών σχέσεων χωρίς συναίσθημα ή πορνικών σχέσεων αμοιβαίου συμφέροντος.

H συζήτηση που άνοιξε με την πρόθεση του υπουργού Δικαιοσύνης, του κ. Σωτήρη Xατζηγάκη, να καθιερώσει το «σύμφωνο συμβίωσης», αφορά τη ρύθμιση πρακτικών ζητημάτων χιλιάδων ζευγαριών (ετεροφύλων και ομοφυλοφίλων) που συμβιώνουν «παρανόμως» εκτός γάμου. Διεγείρει όμως και την αναζήτηση μιας «νέας ερωτικής ηθικής», που να στηρίζεται στην ελευθερία, στην αλήθεια και τη γνησιότητα των συναισθημάτων και των ενστίκτων. Μιας ηθικής που πραγματικά, και όχι υποκριτικά, να απορρίπτει την πορνεία και τις πορνικές σχέσεις.

Αναγνωρίζουμε ότι η Εκκλησία δύσκολα απομακρύνεται από τις θέσεις της και τα δόγματά της. Δεν μπορεί, όμως, να παραγνωρίζει τις κοινωνικές πραγματικότητες και τα προβλήματα και να μην αναζητάει τον ρόλο της στο συγκεκριμένο και πραγματικό κοινωνικό περιβάλλον. Και προπαντός δεν μπορεί να υβρίζει εκείνους που ζουν με τον δικό τους τρόπο…
 
-----------------------------------------
(πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 27-03-08)



Σημείωση 20ο Τεύχος



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Νησιά
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Νησιά:
Για τη φώκια μονάχους - μονάχους, της Ναυσικάς Καραγιαννίδη


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Γάμος και πορνεία, του Aντώνη Kαρκαγιάννη" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.03 Δευτερόλεπτα