Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Ρύπανση: Ναυάγιο Σαντορίνης: εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι

Θήρα

Ναυάγιο Sea Diamond : Tρομοκρατία με Eξώδικα

«Εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι»
Της Μάρας Κορινθίου



Εξώδικο-πρόκληση στη μοναδική οικολογική οργάνωση που τολμά ακόμα να διαμαρτύρεται για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην ανέλκυση του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου έστειλε η Louis Hellenic Cruises σε μια προσπάθεια να κλείσει και τα τελευταία στόματα που κάνουν ζημιά στη τσέπη της. Κι όλα αυτά, ενώ έχουν περάσει σχεδόν εννέα μήνες από το ναυάγιο του Sea Diamond στη Σαντορίνη και το πλοίο- φάντασμα μοιάζει σαν τοξική βόμβα έτοιμη να εκραγεί.

Το νέο θύμα της Louis Hellenic Cruises είναι το Ινστιτούτο Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου «Αρχιπέλαγος», στο οποίο η εταιρεία απέστειλε εξώδικη διαμαρτυρία, ζητώντας από τη μη κυβερνητική οργάνωση να θέσει τέλος στην «παραπληροφόρηση» με αναφορές περί ενδεχόμενων περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το ναυάγιο του Sea Diamond. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία κάνει λόγο για αβάσιμα στοιχεία και απαιτεί την αποκατάσταση της «αλήθειας».
Πριν από ένα μηνα περίπου, η ίδια εταιρεία προκαλούσε ξανά, καθώς σχετική ανακοίνωση της προσπάθησε να ρίξει τις ευθύνες του ναυαγίου στην Υδρογραφική Υπηρεσία της Ελλάδας, κατηγορώντας τη για λανθασμένη χαρτογράφηση του βυθού της θαλάσσιας περιοχής στα ανοιχτά της Σαντορίνης. Μάλιστα επικαλούμενος τον ισχυρισμό αυτό, ο οικονομικός σύμβουλος της εταιρείας κ. Γίωργος Ιατρίδης-Ρουμαντάνης άφηνε τότε υπονοούμενα για αποζημιώσεις που όφειλε να καταβάλει το ελληνικό κράτος στη Louis Hellenic Cruises!

«Είμαστε η μόνη φωνή που διατηρεί στην επικαιρότητα το θέμα»

Προσπάθεια φίμωσης καταγέλλει ο διευθυντής του «Αρχιπελάγους» κ. Θοδωρής Τσιμπίδης. «Είμαστε η μόνη φωνή που διατηρεί στην επικαιρότητα το θέμα της επικινδυνότητας του ναυαγίου του Sea Diamond. Καμία άλλη οικολογική οργάνωση και κανένας αρμόδιος κυβερνητικός φορέας δεν ασχολείται με την ενδεχόμενη ρύπανση που μπορεί να προκαλέσει το βυθισμένο πλοίο. Αν μας σταματήσουν και εμάς, τότε το θέμα θα θαφτεί». Σχεδόν εννέα μήνες μετά το τραγικό συμβάν που στοίχισε τη ζωή σε έναν 45χρονο Γάλλο τουρίστα και τη 16χρονη κόρη του, το κρουαζιερόπλοιο παραμένει στον πάτο της θάλασσας, ενάντια στην ευρωπαϊκή νομοθεσία που προβλέπει την άμεση ανέλκυση του. «Υπάρχουν βάσιμες υποψίες για την ύπαρξη και άλλων τοξικών ουσιών που αποτελούν απειλή για το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής τονίζει ο κ. Τσιμπίδης. Στην αντίπερα όχθη η  Louis Hellenic Cruises επικαλείται μελέτη που εκπονήθηκε τν Νοέμβριο από το ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, σύμφωνα με την οποία, βάσει δειγματοληπτικών ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν στον χώρο του ναυαγίου και στην ευρύτερη περιοχή της Σαντορίνης, πιστοποιήθηκε οτι δεν υφίσαται καμία περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία, ανάμεσα στα άλλα, στο εξώδικο που απέστειλε στο «Αρχιπέλαγος» συμπεριλαμβάνει και ανακοίνωση της κατασκευάστριας σκανδιναβικής εταιρείας, στην οποία αναφέραται οτι κατά τη διάρκεια της κατασκευής του Sea Diamond δεν χρησιμοποιήθηκε αμίαντος. Ωστόσο, έμπειροι επιστήμονες επισημαίνουν στο «ΑΡΘΡΟ» ότι κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν, καθώς ο αμίαντος χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια κατασκευής της συντριπτικής πλειονότητας των πλοίων. Πηγές αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι όταν έρθει η στιγμή ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου και γίνει εξονυχιστικός χημικός έλεγχος, ο αμίαντος θα είναι ένα από τα πρώτα ευρήματα των ερευνών. Φυσικά αυτό το γνωρίζει η πλοιοκτήτρια εταιρεία που, όπως όλα δείχνουν θα τρέξει τότε να ρίξει στάχτη στα μάτια του κόσμου, κάνοντας λόγο για προϊόντα αμιάντου και όχι αυτό καθαυτό καθαρό αμίαντο.


Βραδυφλεγής βόμβα
Τον περασμένο Οκτώβριο, το «Αρχιπέλαγος» έθεσε, μεταξύ άλλων, στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιώργο Βουλγαράκη το θέμα της ανέλκυσης του ναυαγισμένου πλοίου. Η πολιτεία όμως συνεχίζει να αγνοεί τις φωνές διαμαρτυρίας για την ανέλκυση που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί σε διάστημα τριών μηνών από την ημέρα του ναυαγίου, όπως ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα όσο καταγγέλει ο κ. Τσιμπίδης, το ναυάγιο συνεχίζει να παραμένει στο βυθό, φέροντας τεράστιες ποσότητες τοξικών χημικών ουσιών. Η έντονη ηλεκτρόλυση επιταχύνει τη διάβρωση των διαφόρων τμημάτων του ναυαγίου (σκελετός πλοίου, δίκτυα σωληνώσεων, δεξαμενές, χώροι αποθήκευσης, ηλεκτρονικές συσκευές), με αποτέλεσμα να υπάξει αναπόφευκτα, αργά ή γρήγορα, διαρροή και απορόφηση τοξικών ουσιών από τα θαλάσσια οικοσυστήματα, καθώς θα έχουν διαλυθεί οι δομές που τα συγκρατούν. Πέρα από τα πετρελαιοειδή, τα οποία αποτελούν το μικρότερο κίνδυνο, δεδομένου ότι η ρύπανση που προκαλούν είναι ορατή και υδατοδιαλυτή, στο ναυάγιο υπάρχουν μια σειρά από άλλες ρυπογόνες και επικίνδυνες ουσίες. Την αδιαφορία και την προκλητική συμπεριφορά της πλοιοκτήτριας εταιρείας καταγγέλουν και οι τοπικοί παράγοντες, οι οποίοι κατηγορούν την πλοιοκτήτρια εταιρεία για «τρομοκρατία» με τη μορφή απειλής εξωδίκων για όποιον τολμάει να διαμαρτυρηθεί για τις επιπτώσεις της παραμονής του Sea Diamond στον πάτο της θαλάσσιας περιοχής της Σαντορίνης. Τοπικοί φορείς προσπαθούν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, αναζητώντας υποψήφιες εταιρείες που θα μπορούσαν να αναλάβουν την ανέλκυση του ναυαγίου, ωστόσο μια τέτοια διαδικασία είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα με αποτέλεσμα, μέχρι την ολοκλήρωση της, να έχει επέλθει η οικολογική ρύπανση της θαλάσσιας περιοχής.
Η επέμβαση των αρμόδιων φορέων κρίνεται κάτι παραπάνω από επιτακτική, καθώς δεν πρέπει να επιτραπεί στη Louis Hellenic Cruises να συντελέσει ακόμα ένα έγκλημα, κουκουλώνοντας την υπόθεση του ναυαγίου και να αποποιηθεί τις ευθύνες τις, φεύγοντας με τις τσέπες γεμάτες από τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που εισέπραξε από την ασφάλεια του πλοίου.

16/12/2007




 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Θήρα
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Θήρα:
Σαντορίνη - Oι «λίμνες», οι ξόβεργες και τα άτυχα πτηνά


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Ναυάγιο Σαντορίνης: εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.04 Δευτερόλεπτα