Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Τουρισμός: Κείμενο αρχών για τον τουρισμό, τoυ Σπύρου Ευστρατίου

ΜυτιλήνηΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ


ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ο τουρισμός αποτελεί για τα δύο από τα τρία νησιά του  Νομού Λέσβου μία σημαντική πηγή εισοδήματος καθώς ένα σημαντικότατο ποσοστό του τοπικού ΑΕΠ προέρχεται από αυτόν.
Είναι αλήθεια ότι τα τα νησιά μας και ιδιαίτερα η Λέσβος τα προηγούμενα χρόνια όταν άλλες περιοχές της Ελλάδας έκαναν άλματα αυξάνοντας τους επισκέπτες τους με ταχύτατους ρυθμούς (μα και αλόγιστα), παρουσίαζαν μία σχετικά μικρή τουριστική αύξηση.

Συγκεκριμένα στην μεν Λήμνο κατασκευάσθηκαν μεγάλες μονάδες που προσέλκυσαν υψηλού επιπέδου επισκέπτες οι οποίοι όμως δεν ήλθαν σε ιδιαίτερη επαφή με το νησί, στην δε Λέσβο ένα νέο κέντρο οικονομικής ζωής (Καλλονή) κατάφερε να προσελκύσει σημαντικό αριθμό επισκεπτών χαμηλών εισοδημάτων με ένα προϊόν που αρκετά πλησίασε  (χωρίς όμως ευτυχώς να το φθάσει) με το μοντέλο μαζικού τουρισμού. Βέβαια και το υπόλοιπο νησί δεν μπόρεσε ακόμα  να προσελκύσει υψηλού επιπέδου επισκέπτες. Δεν ήταν λίγες οι φορές αυτά τα χρόνια που ακούσαμε την φράση «ο Μόλυβος πέθανε»  υπό την έννοια ότι αυτά που προσέφερε (παράδοση κλπ) δεν είχαν πλέον απήχηση στους τουρίστες.
Τέλος όλος ο Νομός υπέφερε από την συμπεριφορά των μεγάλων τουριστικών πρακτόρων οι οποίοι όπως είναι φυσικό ενδιαφέρθηκαν  (και ενδιαφέρονται πάντα) για μεγαλύτερο κέρδος.
Η τάση όμως αυτή (δηλ. Η προσέλκυση μαζικού τουρισμού) δημιούργησε, στους τόπους που την ακολούθησαν, πολλαπλά προβλήματα : Μη ισόρροπη ανάπτυξη, διάλυση κοινωνικού ιστού, εξαφάνιση της τοπικής κουλτούρας και παράδοσης υπερεκμετάλλευση των  φυσικών πόρων που αρχικά είχαν προσελκύσει τους επισκέπτες, καταστροφή του περιβάλλοντος κλπ. Οι προορισμοί μαζικού τουρισμού με την πάροδο του χρόνου ομογενοποιήθηκαν  σε αυτά που πρόσφεραν στους επισκέπτες.(ήλιο θάλασσα, πολυτελές ξενοδοχείο). Αναπόφευκτα ακολούθήσε ένας πόλεμος τιμών με τελικό θύμα τον ντόπιο επαγγελματία.  
Πριν προλάβουμε (ευτυχώς!!!) να ακολουθήσουμε αυτή την τάση μία νέα έχει ήδη διαμορφωθεί αφήνοντας στον μαζικό τουρισμό τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα. Η νέα αυτή τάση συνοψίζεται σε δύο λέξεις Τοπική Ιδιαιτερότητα.
Και γίνεται εύκολα αντιληπτή αν απαντήσουμε στην εξής απλή ερώτηση: Τι θα θέλαμε να ζήσουμε σε μία επίσκεψη μας σε μιά χώρα του εξωτερικού ;
Η εμπειρία μας από τις τουριστικές εκθέσεις που είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε μας επιβεβαιώνει όλα τα παραπάνω και μας οδηγεί στην σύνταξη του παρόντος.
Το κείμενο που ακολουθεί είναι μία προσπάθεια να διαμορφωθεί μία κατά το δυνατόν κοινή τουριστική συνείδηση στην τόπο μας η οποία σήμερα δεν υπάρχει.
Θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε ότι πολλές φορές το συμφέρον του διπλανού μας είναι και δικό μας. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να διεκδικεί για τον εαυτό του την «μοναχική πορεία».
Είναι καιρός να σκεφθούμε αν η νοοτροπία που έχουμε θα βοηθήσει τα παιδιά μας να μείνουν στον τόπο τους ή θα τα κάνει υπάλληλους κάποιας  πολυεθνικής.
Είναι επίσης καιρός να καταλάβουμε (με το καλό ή με το ζόρι) ότι το σκουπίδι που ανέμελα πετάμε στον δρόμο βρωμίζει την δική μας τη ζωή.
Τέλος το κείμενο αυτό σίγουρα δεν γράφτηκε για να χαϊδέψει τα αυτιά κανενός γράφτηκε όμως με πολύ αγάπη για τα νησιά μας αλλά και αγωνία για το μέλλον τους.

ΑΞΟΝΕΣ

Τα τρία νησιά του Νομού μας Λέσβος, Λήμνος και Αγιος Ευστράτιος, έχουν να προσφέρουν ήλιο και θάλασσα;
Η απάντηση είναι όχι. Η καλύτερα  όχι μόνο αφού υπάρχουν προορισμοί φθηνότεροι, με καλύτερες υποδομές, με καλύτερες κλιματολογικές συνθήκες, καλύτερες παραλίες, καλύτερες υπηρεσίες και τέλος-τέλος πιο γνωστοί στο ευρύ κοινό  που θα προσελκύσουν τουρίστες που αναζητούν  αυτού του είδους τις παροχές.

Η  τουριστική κίνηση στην Ευρώπη ελέγχεται πλέον από τρείς ή τέσσερις εταιρείες  που έχουν εξαγοράσει μεγάλο αριθμό «μικρότερων» πρακτόρων. Τα «παραδοσιακά» πλεονεκτήματα της Ελλάδας (Χαμηλές τιμές, συναλλαγματική διαφορά, χαμηλές αμοιβές προσωπικού) είναι πλέον πλεονεκτήματα άλλων (Τουρκία, Αίγυπτος, Δαλματικές Ακτές, Μαύρη Θάλλασα).

Σύμφωνα με έρευνα του ΕΟΤ

• μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα θα πρέπει ο τουρισμός μας να στηρίζεται στο παραπάνω δίπτυχο. Ετσι αναγκαστικά θα πρέπει να διαμορφωθεί μία στρατηγική που θα έχει σαν βάση το «ήλιος –θάλασσα» προωθώντας παράλληλα και άλλες μορφές που θα λειτουργούν συμπληρωματικά διαφοροποιώντας το τελικό προιόν και κάνοντας το ελκυστικό και ανταγωνιστικό.

• Η  αλλαγή αυτή θα ξεκινήσει από τους κύριους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς (Ρόδο και Κρήτη)

Εμείς από την άλλη έχουμε να προσφέρουμε κάποια άλλα πράγματα που ίσως κανένα άλλο νησί στον χώρο του Αιγαίου δεν μπορεί ταυτόχρονα να προσφέρει:

• Παράδοση :
Η παράδοση στο Νομό (ακόμα) διατηρείται. Η Ξενομανία έχει αναστρέψιμη επίδραση στους κατοίκους. Τοπική μουσική και παραδοσιακοί χοροί επιβιώνουν στην ύπαιθρο, καθώς επίσης και τα πανηγύρια, γιορτές κλπ.
• Πολιτισμό :
Πολυάριθμοι τοπικοί σύλλογοι, αρχαίοι φιλόσοφοι, ποιητές, συγγραφείς, ζωγράφοι κλπ
• Ιστορία και ιστορικές προσωπικότητες :
Σαπφώ, Θεόφραστος, Πιττακός, Μένανδρος, Αλκαίος , Αρίων, Ήφαιστος, Μαρούλα.
• Αρχαιολογικούς  χώρους :
Στη Λήμνο :Προϊστορικός οικισμός Πολιόχνης, Ιερό Καβείρων, Ηφαιστεία. Στη Λέσβο: Ναός Μαλλέοντα Απόλλωνα, Αρχαίο Θέατρο,  Αρχαίο ιχθυοτροφείο, Εύριπος, Μεσαιωνικά κάστρα, Ρωμαϊκά Υδραγωγεία,
• Φυσικές ομορφιές που εναλλάσσονται :
Βουνό – παραλίες,   πράσινο – κίτρινο τοπίο.
• Χωριά με ιδιαίτερο αναλλοίωτο τοπικό χρώμα
Αγιάσος, Πέτρα, Ασώματος,  Μανταμάδος, Βατούσα, Κοντιάς κλπ
• Μοναστήρια :
Υψηλού, Λειμώνος, Αγ. Ραφαήλ καθώς και Παλαιοχριστιανικές και Βυζαντινές εκκλησίες κλπ
• Μνημεία της φύσης :
Απολιθωμένα  Δάση (Λέσβου, Λήμνου)
• Γεωθερμία :
Από τις 45 ιαματικές πηγές της Ελλάδας οι 9 βρίσκονται στη Λέσβο και μία στη Λήμνο.
• Μεγάλη ποικιλία Μουσείων :
Αρχαιολογικά (Μυτιλήνης και Μύρινας), Βυζαντινό, Λαϊκής Τέχνης, Παλαιοντολογικό, Φυσικής Ιστορίας, Μοντέρνας Τέχνης (Teriade), Θεοφίλου κλπ
• Γαστρονομία :
Πλήθος τοπικών συνταγών και εδεσμάτων που συνδυάζουν την μεσογειακή διατροφή με τις ιδιαίτερες γεύσεις της Ανατολής.
• Αρχιτεκτονική :
Νεοκλασικά, Λαϊκή Αρχιτεκτονική,
• Μοναδικά τοπικά προϊόντα :
Κρασί, Ούζο, Λάδι, Τυροκομικά, Αγγειοπλαστική, Ξυλογλυπτική, Μέλι κλπ
• Βιότοπους :
Καλλονής, Γέρας, Ολύμπου. (Λέσβος), Αλυκής, Χορταρόλιμνης (Λήμνος) αλλά και ολοκληρος ο Αγ. Ευστράτιος.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια εικόνα δυνατοτήτων που δίνουν ισχυρές προοπτικές Αειφόρου Ανάπτυξης που πρώτα απ΄ όλα θα διασφαλίζει το φυσικό περιβάλλον αλλά και τις τοπικές κοινωνίες.
Αυτό το τελευταίο θα πρέπει να διευκρινισθεί κατά τον καλύτερο τρόπο ώστε να είναι φανερό ότι αυτό που μας ενδιαφέρει είναι βεβαίως η αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό χωρίς όμως να αλλοτριωθεί ο τοπικός πληθυσμός, να διαλυθεί ο κοινωνικός ιστός ή να αποτελέσουν τα νησιά πόλο έλξης επενδυτών που θα έχουν σαν αποκλειστικό σκοπό το κέρδος.

Υπάρχουν βεβαίως και μειονεκτήματα:

Από μία έρευνα τουριστών που έκανε το καλοκαίρι του 1999 η Αναπτυξιακή Εταιρεία Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λέσβου (ΑΕΝΑΛ) στα πλαίσια της λειτουργίας του Γραφείου Βιομηχανικής Αλλαγής και που είχε σαν κύριο στόχο τα τοπικά προϊόντα (αρέσουν στους ξένους) έγινε φανερό ότι αυτά που τους ενοχλούν είναι :

• Βρώμικες πόλεις, χωριά και παραλίες.
• Κακή ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών.
• Κακές υποδομές.

Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι οι τουρίστες μας προέρχονται από χώρες οι οποίες έχουν καταστρέψει σε μεγάλο βαθμό το φυσικό τους περιβάλλον με αποτέλεσμα οι ίδιοι να είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε περιβαλλοντικά θέματα.

Θα πρέπει πλέον να μιλάμε για φιλοξενούμενους και όχι για τουρίστες. Ο φιλοξενούμενος θα απολαύσει (και θα πληρώσει) την καλή υπηρεσία που θα του παράσχουμε  και θα το  κάνουμε γιατί δεν θέλουμε να μας αγοράσει με τα χρήματα  του αλλά να μας ευχαριστήσει με αυτά αφού εκτός των άλλων δεν είναι κάποια μηχανή που τα παράγει αλλά άνθρωπος όπως εμείς. Τότε βέβαια δεν θα  προσπαθήσει να μας επιβληθεί αλλά θα έλθει να περάσει λίγες μέρες κοντά μας με σεβασμό στον χώρο, στις παραδόσεις, στα ήθη και τα έθιμα μας.

Επίσης θα πρέπει να συμφωνήσουμε στο προφίλ των επισκεπτών που θέλουμε. Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν μπορούμε να τους θέλουμε όλους και ούτε μπορούμε να τους  ικανοποιήσουμε όλους. Μπορούμε βέβαια να τους «πείσουμε» να έλθουν, να πάρουμε τα χρήματα τους χωρίς να τους ικανοποιήσουμε  και να μην ξαναέλθουν ποτέ δυσφημίζοντας μας σε όλο τον κοινωνικό τους περίγυρο.
 
Θα πρέπει να μάθουμε να απλώνουμε τα πόδια μας όσο φθάνει το στρώμα μας. Δεν μπορεί η Μυτιλήνη να κηρυχθεί παραδοσιακός οικισμός, η Αγιάσος να κατασκευάσει κέντρο θαλασσοθεραπείας ούτε η Μύρινα να διαφημίσει τα καταπράσινα δάση της. Κάθε Δήμος θα πρέπει να αποφασίσει με συνετή και ορθή λογική να καταγράψει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα και από αυτά να ξεκινήσει την τουριστική του ανάπτυξη.

 ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

Η ύπαρξη Γενικών Αρχών έχει σαν πρώτιστο και βασικό στόχο την βελτίωση της ποιότητας ζωής των ίδιων των κατοίκων και κατόπιν την ικανοποίηση των επισκεπτών. Αλήθεια,  πως είναι δυνατόν να δώσουμε καλή εικόνα για τον τόπο μας στους άλλους αν εμείς οι ίδιοι δεν είμαστε ευχαριστημένοι από αυτόν!
Σήμερα οι ίδιοι οι κάτοικοι μιλάνε απαξιωτικά για τον τόπο και τους εαυτούς τους.
Θα πρέπει επομένως να τεθούν κάποιες Γενικές Αρχές – που θα συμφωνηθούν και θα κοινοποιηθούν – σε τρόπο ώστε να υπάρξει η απαραίτητη κοινωνική συναίνεση που θα οδηγήσει στην αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς :


ΑΡΧΗ ΠΡΩΤΗ
Ο τουρισμός θα πρέπει να αποτελέσει μια σημαντική πηγή εισοδήματος για το Νομό με την προϋπόθεση ότι δεν θίγει ανθρώπους και περιβάλλον αλλά ενσωματώνεται σ’ αυτά. Μας ενδιαφέρει να προσελκύσουμε περισσότερους και υψηλότερου οικονομικού επιπέδου επισκέπτες και για μεγαλύτερο διάστημα.

ΑΡΧΗ ΔΕΥΤΕΡΗ
Η Παράδοση και ο Πολιτισμός μας είναι ότι πολυτιμότερο έχουμε. Θα πρέπει όχι μόνο να το διαφυλάξουμε αλλά και να το προάγουμε.

ΑΡΧΗ ΤΡΙΤΗ
Το μεγάλο βάρος θα πρέπει να δοθεί  προς την πλευρά των εναλλακτικών μορφών τουρισμού (Ιαματικού, Αγροτουρισμού, Θρησκευτικού, Συνεδριακού, Περιπατητικού, Γαστρονομικού κλπ) .

ΑΡΧΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
Οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα πρέπει να είναι οι καλύτερες δυνατές. Ο πελάτης κερδίζεται από την λεπτομέρεια.

ΑΡΧΗ ΠΕΜΠΤΗ
Το Περιβάλλον (φυσικό και δομημένο)  είναι το σπίτι μας και θα πρέπει να το φροντίζουμε σαν το σπίτι μας . Αυτό δεν σημαίνει μόνον καθαριότητα αλλά και ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης.
 

Οι  Δήμοι του Ν. Λέσβου και τα «δυνατά τους σημεία»

Ακολουθεί μία πρώτη καταγραφή των Δήμων του Νομού όπου παρουσιάζονται για τον καθένα από αυτούς τα σημεία εκείνα που αποτελούν τα σημεία αφετηρίας με βάση τα οποία θα γίνει ο παραπέρα σχεδιασμός. (σε αυτά θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι απόψεις των μελετητών που συντάσσουν τα Τοπικά Αναπτυξιακά Προγράμματα ΤΑΠ όπου προφανώς έχουν ληφθεί υπόψη και οι απόψεις των τοπικών κοινωνιών και φορέων):

Δήμος Μυτιλήνης
Μουσεία, Εκκλησίες, Αρχιτεκτονική, Ιαματικά, Γαστρονομία, Οδός Ερμού

Δήμος Γέρας
Κόλπος Γέρας, Πράσινο, Γαστρονομία

Δήμος Αγιάσου
Προσκύνημα Παναγίας, Παραδοσιακός οικισμός, Ξυλογλυπτική, Αγγειοπλαστική, Παράδοση και Πολιτισμός, Όλυμπος, Αναγνωστήριο, Περιπατητικές Διαδρομές

Δήμος Πλωμαρίου
Παράδοση, Παραλίες, Ούζο, Φύση, Διαδρομές περιπάτου, Αγροτοτουρισμός, Δήμος Πολιχνίτου, Ιαματικά, Παραλίες, Παράδοση, Παλαιοντολογικό Μουσείο

Δήμος Ευεργέτουλα
Φυσική ομορφιά, Υδροβιότοπος , Παραδοσιακός Οικισμός Ασωμάτου, Ρωμαικό Υδραγωγείο Λ. Μύλων,

Δήμος Καλλονής
Βιότοπος, Φυσική Ομορφιά, Κέντρο νησιού, Μονή Λειμώνος , Δήμος Μήθυμνας, Παραδοσιακός οικισμός, Ιαματικά, Γαστρονομία (Βαφειός), Κάστρο

Δήμος Πέτρας
Παράδοση, Εκκλησία, Παραλία

Δήμος Μανταμάδου
Παραδοσιακός Οικισμός, Μοναστήρι, Τυροκομικά, Αγγειοπλαστική,

Δήμος Ερεσσού – Αντίσσης
Τυροκομικά, Παραδοσιακοί Οικισμοί, Παραλίες, Μοναστήρια, Απολιθωμένο, Σαπφώ, Αγροτοτουρισμός

Δήμος Λουτροπόλεως Θερμής
Παραλίες, Θερμαλισμός, Αρχαιότητες, Φύση

Δήμος Αγίας Παρασκευής
Παράδοση, Πανηγύρι του ΤΑΥΡΟΥ, Φύση, Γαστρονομία, Αρχαιολογικοί χώροι

Δήμος Μύρινας
Κρασί, Παραλίες, Γαστρονομία, Κάστρο , Μουσεία ,

Δήμος Μούδρου,
Κρασί, Παραλίες, Γαστρονομία, Καβείρια, Πολιόχνη,

Δήμος Ατσικής
Κρασί, Παραλίες, Γαστρονομία, Αμμόλοφοι

Δήμος Κοντιά
Κρασί, Ούζο, Παραλίες, Γαστρονομία, Παραδοσιακός οικισμός,

Κοινότητα Αγίου Ευστρατίου
?γρια φύση, Μακριά από τον «πολιτισμό»


Ταυτόχρονα βέβαια είναι απολύτως απαραίτητη η ανάπτυξη σχέσεων καλής γειτονίας μεταξύ των Δήμων ώστε να είναι δυνατές οι συμπληρωματικές δράσεις .

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑ ΚΛΑΔΟ

Οι Γενικές Αρχές που παραπάνω έχουν διατυπωθεί θα πρέπει να μορφοποιηθούν σε συγκεκριμένες ενέργειες και συμπεριφορές

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ
Η προώθηση του τουριστικού προϊόντος φαίνεται να βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό στα χέρια των πρακτόρων για τους οποίους θεωρούμε ότι είναι απολύτως απαραίτητο να συνταχθούν με τις βασικές αρχές αλλά και τις λεπτομέρειες του παρόντος.

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
Προώθηση τοπικής παραδοσιακής κουζίνας στα εστιατόρια των ξενοδοχείων.
Ο Ελληνικός καφές να συμπεριλαμβάνεται στις επιλογές του πρωινού (όπως κάνει η Κέρκυρα) ψημένος στην  άμμο!
Η διακόσμηση αλλά και τα χρηστικά αντικείμενα (πχ σταχτοθήκες )  να προέρχονται από την τοπική παραγωγή (πχ αγγειοπλαστική).
Να υπάρχει με κάποιο τρόπο  προβολή των τοπικών προϊόντων.( πχ ούζο, λάδι, κρασί, τυροκομικά, αλίπαστα, πήλινα, προϊόντα συνεταιρισμών γυναικών, μέλι κλπ).

ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ
Η διακόσμηση να περιλαμβάνει τοπικά στοιχεία (πχ αγγειοπλαστική, πίνακες του Θεόφιλου ή άλλων ντόπιων ζωγράφων, φωτογραφίες εκθεμάτων από Μουσεία).
Να υπάρχει με κάποιο τρόπο  προβολή των τοπικών προϊόντων.
Όπως και στα ξενοδοχεία  εδώ η «οικογενειακή» ατμόσφαιρα μπορεί να είναι ακόμα περισσότερο αποτελεσματική.(Με το σερβίρισμα πχ ενός λιτού πρωινού που περιλαμβάνει φρούτο εποχής, γλυκό του κουταλιού και ελληνικό καφέ)
Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια δεν είναι απαραίτητο να είναι πολυτελή. Αυτό όμως δεν τα εμποδίζει να είναι προσεγμένα.

ΕΣΤΙΑΤΌΡΙΑ
Προώθηση τοπικής παραδοσιακής κουζίνας.
Προώθηση τοπικών παραδοσιακών γλυκών (όπως στο Βαφειό) .
Προώθηση τοπικών ποτών (κρασί Λήμνου , ούζο Λέσβου ).
Καθαριότητα.
Χρήση τοπικών προϊόντων στην παρασκευή των φαγητών (πχ ελαιόλαδο)
Μεσογειακός τρόπος υποδοχής!!!
Εξάλειψη του (μεμονωμένου) φαινομένου υπερβολικής χρέωσης.
Χρήση τοπικών κεραμικών στα τραπέζια.

ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ
Προώθηση  του Ελληνικού καφέ.
Προώθηση τοπικών παραδοσιακών γλυκών  (Όπως στο Πέραμα του Κόλπου Γέρας ή στη Μύρινα).
Χρήση τοπικών κεραμικών στα τραπέζια.

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΏΝ ΕΙΔΏΝ
Προώθηση των ειδών Λαϊκής τέχνης τοπικής παραγωγής όπως κεντήματα, κεραμικά, ξυλόγλυπτα κλπ.
 
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Α. ΤΑΞΙ
Καθαρό όχημα και εμφάνιση.
Ευγένεια.
Γνώσεις για θέσεις  αξιοθέατων και άλλου τουριστικού ενδιαφέροντος θέματων
Χρήση ταξίμετρου σε κάθε διαδρομή σύμφωνα με το Νόμο.
Να υπάρχουν πινακίδες στα οχήματα αλλά και στα λιμάνια- αεροδρόμια με τιμές χαρακτηριστικών διαδρομών.

Β. ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Συμπεριφορά που αρμόζει σε πελάτες.
Βελτίωση Σταθμού.
Ανάρτηση δρομολογίων.
Αλλαγή μικροφωνικής.
Κατασκευή υπόστεγου.

Γ. ΠΛΟΙΑ (ΝΕΛ)
Στις δημοπρατήσεις για την τροφοδοσία να μπαίνει όρος για  χρήση τοπικών προϊόντων .
Προβολή ντοκιμαντέρ για το Νομό.
Διανομή τουριστικών εντύπων.
H NΕΛ να εκδίδει το καλοκαίρι ένα ειδικό εισιτήριο για εσωτερική μετακίνηση στα νησιά Χίος – Λέσβος – Λήμνος και να παρέχει πληροφορίες διαμονής πάνω στα πλοία της.

ΕΦΟΡΙΕΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ
Οι Εφορίες έχουν ήδη πολύτιμη προσφορά στην ανάδειξη της ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς των νησιών. Ίσως μεγαλύτερο βάρος θα μπορούσε να δοθεί στην ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων, κτηρίων, μνημείων κλπ (όπως έγινε με  το αρχαίο Ιχθυοτροφείο στο Μακρύ Γιαλό και το αρχοντικό της Βαρελτζίδαινας στην Πέτρα).

ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Ανταλλακτήρια συναλλάγματος και ΑΤΜ στους τουριστικούς προορισμούς για όλη τη σαιζόν.( Απρίλιος – Οκτώβριος).

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΛΕΣΒΟΥ
Στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση πέφτει το βάρος (δια μέσου της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουρισμού αλλά και της συνδρομής των κοινωνικών εταίρων όπως Δήμων, ΤΕΔΚ, ΝΕΛ, ΕΟΤ, Επιμελητήριο, Αναπτυξιακών εταιρειών, Πανεπιστήμιο, Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου, Συλλόγου Ξεναγών, Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων, Πολιτιστικών Σωματείων, Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων κλπ) του συντονισμού της όλης προσπάθειας καρπός της οποίας είναι το παρόν κείμενο.

Επιπλέον η δημιουργία υποδομών, η καθαριότητα και καλή κατάσταση των Εθνικών δρόμων, η συνδρομή σε κάθε επιμέρους φορέα για κάθε προσπάθεια που απορρέει  από το «Κείμενο Αρχών».
Ακόμα η ευθύνη για το σχεδιασμό και έκδοση τουριστικών οδηγών και φυλλαδίων, η φιλοξενία δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων (κάτι που ήδη γίνεται με τη  συνδρομή της Ένωσης Ξενοδόχων) αλλά και η προώθηση των αρχών του παρόντος κειμένου κάτι που βέβαια αποτελεί ευθύνη όλων.

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΛΕΣΒΟΥ - ΑΕΝΑΛ
Η ΑΕΝΑΛ θα πρέπει να συνεχίσει την υλοποίηση προγραμμάτων τουριστικής προβολής, υποστήριξης των επαγγελματιών και συντονισμού της όλης προσπάθειας από την οποία άλλωστε απορρέει τούτο το κείμενο.

ΔΗΜΟΙ
Οι Δημοτικές αρχές θα πρέπει να φροντίσουν για την καθαριότητα στην περιοχής ευθύνης τους, την ανάδειξη της τοπικής πολιτιστικής τους κληρονομιάς, των δικών τους ιδιαιτεροτήτων, τον φωτισμό κτηρίων αρχιτεκτονικής αξίας, τον γενικότερο καλλωπισμό, την ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης στους Δημότες τους και η εν γένει προώθηση του παρόντος.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου  θα πρέπει να συνεχίσει να φροντίζει για την οικονομική υποστήριξη της τουριστικής προβολής του Νομού, την προώθηση στην Νομαρχιακή Επιτροπή Τουρισμού προγραμμάτων της ΕΕ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
Το Υπουργείο Αιγαίου  θα πρέπει να συνεχίσει να φροντίζει για την οικονομική υποστήριξη της τουριστικής προβολής του Νομού, αλλά και κάθε άλλης δράσης σε τομείς όπως ο Πολιτισμός που έχουν παράλληλη θετική επίδραση στην όλη προσπάθεια.

----------------------
ΜΥΤΙΛΗΝΗ 2000


 



Σημείωση 17ο Τεύχος



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Μυτιλήνη
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Μυτιλήνη:
Ανεμογεννήτρια στο αιολικό πάρκο Μυτιλήνης έσπασε του Στρατή Μπαλάσκα


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Κείμενο αρχών για τον τουρισμό, τoυ Σπύρου Ευστρατίου" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.04 Δευτερόλεπτα