Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Απόψεις - Ιδέες: Λέσβος, Το τραινάκι του (αισθητικού) τρόμου

Μυτιλήνη

Πιστεύω ότι ζούμε σε μια πόλη αντικειμενικά όμορφη. Αυτό εισπράττω από τους θερινούς επισκέπτες, από τα ξένα παιδιά που έρχονται εδώ για σπουδές και αυτό νιώθω και εγώ. Όμως, ....πάντα υπάρχει ένα όμως. που χαλάει περιστασιακά και ενίοτε μόνιμα την εικόνα.



Ας πάρουμε για παράδειγμα το τραίνο που κυκλοφορούσε στη πόλη μας τους καλοκαιρινούς μήνες. «Τραινάκι του τρόμου» το ένιωσα να είναι. Επιτρέπεται να κυκλοφορεί ένα τέτοιο έκτρωμα και να φέρει την επιεικώς γελοία γαλάζια φράση «Μυτιλήνη Ονειρούπολη» σε απαράδεκτες ταμπέλες νέον; Οι αρμόδιοι που ενέκριναν αυτή τη δραστηριότητα θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι μια πόλη δεν χαρακτηρίζεται ως ονειρούπολη από το νέον και τα μεγάλα λόγια. Οι φορείς που αδειοδοτούν θα έπρεπε να θέτουν πλαίσια *και υποχρεώσεις, πέραν όλων των άλλων παραμέτρων και για την αισθητική. Τέτοιες πρωτοβουλίες, που βασίζονται αποκλειστικά στο πλεονέκτημα του μονοπωλίου -αν δραστηριοποιούνταν ακόμα ένας επιχειρηματίας με όχημα βελτιωμένης αισθητικής, το «τραίνο - νέον» θα συνέχιζε να κυκλοφορεί; - θα έπρεπε να ελέγχονται εξονυχιστικά και να εξασφαλίζεται η θετική συνεισφορά προς όλες τις κατευθύνσεις. Δεν θα ήταν δύσκολο ούτε προϋποθέτει επιστημονικές γνώσεις, να υποχρεωθεί ο επιχειρηματίας να χρησιμοποιήσει φυσικά υλικά και γήινα χρώματα, που να δένουν αρμονικά με την ιστορικότητα και την παραδοσιακή όψη της πόλης, χαρακτηριστικά που υποτίθεται ότι στρατηγικά αναδεικνύονται από μια τέτοια δραστηριότητα. Διότι ο όποιος επιχειρηματίας τη δουλειά του κάνει, με στόχο το κέρδος, οπότε γιατί να ενδιαφερθεί για την αισθητική διάσταση της δραστηριότητας του, όταν οι ίδιοι οι αρμόδιοι απαξιούν; Βασίζεται στην μοναδικότητα της επιχειρηματικής του δραστηριότητας... Εξάλλου ποιος μπορεί να αγνοήσει την πρόθεση των γονιών να ικανοποιούν τις επιθυμίες των μικρών παιδιών τους, παρά τις αντιρρήσεις τους και τις όποιες απόψεις τους για τον βιασμό της προσωπικής τους αισθητικής; Η εικόνα του τραίνου, καθώς παραμένει σταθμευμένο σε υπαίθριο χώρο στην έξοδο της πόλης προς τα Λουτρά, προαναγγέλλει την επανακυκλοφορία του το καλοκαίρι που μας έρχεται και την αγανάκτηση όσων νιώθουν να προσβάλλεται η αισθητική και η νοημοσύνη τους απ' αυτό.Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι στόχος δεν είναι η βελτίωση της καθημερινότητας μας, ούτε η προσθήκη μιας ακόμα πινελιάς στην αισθητική του χώρου που ζούμε, αλλά το κέρδος. Η αίσθηση ότι το κάτι νέο που έρχεται, γίνεται για να γίνεται, για να προκαλεί εντυπώσεις και να φέρνει έσοδα στα ταμεία, είναι από απογοητευτική έως προσβλητική. Αναμφισβήτητα καλές οι καινοτομίες και τα επιπλέον χρήματα για τους ΟΤΑ, όχι όμως σε βάρος της αισθητικής των ανθρώπων της πόλης. Ένα τραινάκι που κάνει το γύρο της πόλης και κάνει τους επιβάτες του κοινωνούς κάθε παραδοσιακής και γραφικής γωνιάς της, θα έπρεπε από μόνο του να αποτελεί δείγμα γραφικότητας και αισθητικής και όχι κυκλοφορών εξάμβλωμα πάνω σε κυβόλιθους. Αλλιώς, προκειμένου να προσβάλει την αισθητική μας, των ανθρώπων που ζούμε όλο το χρόνο στη Μυτιλήνη, καλύτερα να μην έχουμε τραινάκι το καλοκαίρι και να κάνουμε, τόσο εμείς όσο και οι επισκέπτες, το γύρο τπς πόλης με τα πόδια.
(πηγή: ΡΗΓΜΑ, από τον Μ.Κ.Κ.)



Σημείωση 4ο Τεύχος



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Μυτιλήνη
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Μυτιλήνη:
Ανεμογεννήτρια στο αιολικό πάρκο Μυτιλήνης έσπασε του Στρατή Μπαλάσκα


     Article Rating
Average Score: 5
Αριθμός Ψήφων: 2


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


Associated Topics

Μυτιλήνη

"Λέσβος, Το τραινάκι του (αισθητικού) τρόμου" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.03 Δευτερόλεπτα