Τα Χανιά χρειάζονται οξυγόνο, εναλλακτικό τουρισμό και βιολογικά προϊόντα
Ημερομηνία Friday, November 03 @ 01:20:43 UTC
Θέμα Κρήτη


Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων

Αυτό που χρειάζονται τα Χανιά δεν είναι η καταστροφή, της φύσης και του τοπικού πολιτισμού για χάρη του ιδιωτικού κέρδους, αλλά οξυγόνο, ήπιες μορφές ενέργειας,  αναστήλωση μνημείων και παραδοσιακών κτιρίων, τοπικά βιολογικά προϊόντα, εναλλακτικές μορφές τουρισμού που σέβονται τη φύση και τον πολιτισμό  μας, δείγματα του οποίου μπορεί κανείς να δει στον Αποκόρωνα αλλά και στο Δήμο Ινναχωρίου.

Σχετικά με τις δηλώσεις του κ. Κ. Μητσοτάκη για τοπικά ζητήματα των Χανίων, (που στην ουσία, δυστυχώς, εκφράζουν τις θέσεις των περισσότερων πολιτικών, μόνο που αυτός τα λέει εντελώς απροκάλυπτα) η Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων έχει να παρατηρήσει τα εξής:

• ?γιοι Απόστολοι: Οι «ιδέες» για κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων και συνεδριακού κέντρου στη δημόσια έκταση των Αγίων Αποστόλων θα τισμεντοποιήσουν την περιοχή, στερώντας έναν πολύτιμο πνεύμονα πρασίνου και οξυγόνου για το πολεοδομικό συγκρότημα των Χανίων, το οποίο ασφυκτιά πνιγμένο στο τσιμέντο, το κυκλοφοριακό και τη ρύπανση της Ξυλοκαμάρας. Η υπεράσπιση των τελευταίων χώρων πρασίνου μέσα και γύρω από την πόλη είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για τους κατοίκους της. Στα Χανιά, χάρη στην κινητοποίηση της Επιτροπής Αγώνα και τις 12.000 υπογραφές πολιτών που έχει συγκεντρώσει καταφέραμε μέχρι σήμερα να σωθεί αυτός ο χώρος πρασίνου και να μην επιβληθούν εισιτήρια στις ακτές μας, σε αντίθεση με τις ακτές της Αττικής όπου βλέπει κανείς την κατάντια με τα εισιτήρια 5-20 ευρώ το άτομο και τον αγώνα των κατοίκων να αποκτήσουν ξανά ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές. Σε ό,τι αφορά δε την καθαριότητα και τη φροντίδα της περιοχής, αποκλειστικά υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση που κρατά την περιοχή σε ομηρία και οι δημοτικές αρχές Ν. Κυδωνίας και Χανίων.

• Γαυδοπούλα: Η κατασκευή σταθμού μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων (container) με την ισοπέδωση και καταστροφή της Γαυδοπούλας αποτράπηκε με την κινητοποίηση της τότε Επιτροπής Αγώνα και πλήθους απλών πολιτών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλα και σε όλη την Ευρώπη. Οι διαμαρτυρίες πλήθους φορέων από τα Χανιά, οι επερωτήσεις στο Ευρωκοινοβούλιο και οι  15.000 υπογραφές από Ελλάδα και εξωτερικό (που παραδόθηκαν στον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη) οδήγησαν στην άρνηση του τοπικού Νομαρχιακού Συμβουλίου και της τότε ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ να υποστηρίξουν αυτή την επιχείρηση. Μπορεί μεγάλα συμφέροντα να επιδιώκουν την επαναφορά ενός τέτοιου θέματος, θα μας βρούν όμως ξανά μπροστά τους. Τονίζουμε για μια ακόμα φορά πως τα Χανιά (και η Γαύδος ειδικότερα, στην οποία αναπτύσσεται –έστω και με προβλήματα- μια υπολογίσιμη τουριστική κίνηση και όπου υπάρχουν πολύ θετικές προοπτικές εξ αιτίας του τεράστιου αρχαιολογικού, γεωλογικού και φυσικού πλούτου και ομορφιάς που παρουσιάζει) δεν έχουν τίποτε να κερδίσουν από τέτοιου τύπου σχέδια: θέσεις εργασίας στη μέση του πουθενά πιθανότατα για μετανάστες με άγνωστες εργασιακές συνθήκες, αδυναμία οποιουδήποτε κρατικού ελέγχου στα κοντέινερ, σοβαρές πιθανότητες ρύπανσης από θαλάσσια ατυχήματα στην ευρύτερη περιοχή κ.ο.κ.

• Δεξαμενές καυσίμων: Η ακρίβεια των καυσίμων στην Κρήτη και τα νησιά έχει πρωτίστως να κάνει με την αισχροκέρδεια των πετρελαϊκών εταιρειών. Η Κρήτη πρέπει να στραφεί αποφασιστικά στις ήπιες μορφές ενέργειας και στα βιοκαύσιμα, κόντρα στα συμφέροντα των πετρελαϊκών εταιρειών που γι’ αυτά γίνονται πόλεμοι σε όλο τον κόσμο κι ιδίως στη Μέση Ανατολή (Ιράκ κ.α.). Τα Χανιά μπορούν να πρωτοπορήσουν στρεφόμενα στην παραγωγή βιοκαυσίμων από φυτά ή τηγανόλαδα, δίνοντας και μια πραγματική διέξοδο στα αδιέξοδα του αγροτικού μας κόσμου. Γιατί μόνο δυο λεωφορεία στην Ανατολική Κρήτη να χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα, όταν στη Βραζιλία 40% των αυτοκινήτων χρησιμοποιεί καύσιμα που παράγονται από ζάχαρη, καλαμπόκι, σόγια κλπ;

• Γκολφ: Η φιλολογία περί της «ανάγκης δημιουργίας γηπέδων γκόλφ για την προσέλκυση «ποιοτικού» (!!!) τουρισμού» (δηλ. πλούσιων επισκεπτών αποκλειστικά) σκόπιμα αγνοεί τις επιπτώσεις στην υγεία, τη φύση και τον υδροφόρο ορίζοντα από την εντατική χρήση χημικών λιπασμάτων για το γκαζόν αυτών των γηπέδων αλλά και την κατασπατάληση νερού για το γρασίδι. Δεν θα έχουμε νερό να πιούμε (όπως ήδη γίνεται σε αρκετές περιοχές του Αποκόρωνα και στο Ρέθυμνο και το Ηράκλειο) και θα έχουμε την πολυτέλεια να ποτίζουμε το γρασίδι του γκολφ; Και ποιος θα εξηγήσει στους αγρότες ότι δεν θα ποτίσουν τα χωράφια τους, γιατί το νερό χρειάζεται στο γήπεδο του γκολφ; Η Κρήτη ήδη αντιμετωπίζει πρόβλημα ερημοποίησης κι ένα γήπεδο γκολφ απαιτεί όσο νερό χρειάζεται μια πόλη 10-12.000 κατοίκων! 

(Το συγκεκριμένο θέμα πάντως είναι μεγάλο. Για τις γενικότερες κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις της λογικής της κατασκευής μεγάλων «χλιδάτων» τουριστικών συμπλεγμάτων στην Κρήτη θα αναφερθούμε σύντομα σε επόμενο κείμενο).

Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων
Κυριακή, 20 Αύγουστος 2006 



9ο Τεύχος



Το άρθρο αυτό προέρχεται από eyploia.aigaio-net.gr
old.eyploia.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=464