Ρόδος - Oξύνεται το πρόβλημα
Ημερομηνία Tuesday, June 13 @ 18:10:08 UTC
Θέμα Ρόδος




Αίτημα του Λιμενικού Ταμείου στον OΛΠΤο ΔΛΤΝΔ, πριν από περίπου δέκα μέρες ζήτησε εγγράφως από τον ΟΛΠ Α.Ε. να γίνει αυτή η συνεργασία (απόλυτα σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις) μέχρι να εγκριθεί το δικό του σχέδιο από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου, θα πρέπει όλα τα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να έχουν ετοιμαστεί προκειμένου να εφαρμόσουν τον κανονισμό παραλαβής και διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων που καταπλέουν σ’ αυτά και αφορούν: - τα αστικά απορρίμματα - τα υγρά αστικά απόβλητα - τα πετρελαιοειδή - τα επικίνδυνα στερεά απόβλητα. Πάντως, το γεγονός ότι, παρατηρείται αυτή η καθυστέρηση στο να απαντήσει ο ΟΛΠ, οδηγεί στη σκέψη ότι κατά πάσα πιθανότητα, δεν υπάρχει θετική εκ μέρους του απόφαση. Για το σκοπό αυτό, το ταμείο θα προχωρήσει σε προκήρυξη του έργου παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων για τα πλοία, έστω και καθυστερημένα, καθώς δεν υπάρχει και άλλη λύση. Με βάση τις διατάξεις, τα λιμάνια στα οποία, πρέπει να εφαρμοστεί το σχέδιο είναι τα εξής: - Λιμάνι Ρόδου (περιλαμβάνει το Μανδράκι, την Ακαντιά, το εμπορικό λιμάνι και το νέο καρνάγιο. - Λιμάνι Καμείρου - Αλιευτικό καταφύγιο Φαληρακίου - Αλιευτικό καταφύγιο Φανών - Λιμενικές εγκαταστάσεις Λίνδου - Λιμάνι Λάρδου (γυψάδικο) - Αλιευτικό καταφύγιο Πλημμυρίου - Λιμάνι Μεγίστης - Λιμάνι Χάλκης - Λιμάνι Σύμης - Λιμάνι Τήλου - Λιμάνι Κάσου - Λιμάνι Καρπάθου. Όσον αφορά τα παραπάνω λιμάνια η κατάσταση σήμερα είναι η εξής: Όλα τα λιμάνια του νησιού της Ρόδου μπορούν να εξυπηρετηθούν σχετικά εύκολα για τα αστικά απορρίμματα, καθώς υπάρχει ΧΥΤΑ. Όλοι οι άλλοι λιμένες δεν έχουν στο νησί όπου ανήκουν ΧΥΤΑ, πλην της Τήλου. Σήμερα σε όλους του λιμένες ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου υπάρχουν κάδοι 500 και 240 lit για την συγκέντρωσή των εν λόγω αποβλήτων. Στη συνέχεια αυτοί εκκενώνονται από τα απορριμματοφόρα οχήματα των οικείων δήμων και καταλήγουν σε μη αδειοδοτημένες χωματερές πλην των Λιμένων εγγύς της πόλης της Ρόδου (Εμπορικός Λιμένας - Λιμένας Ακαντιάς - Μανδρακίου - Νέου Καρνάγιου και Αλιευτικού Καταφυγίου του Φαληρακίου) καθώς και του Λιμένα της Τήλου απ’ όπου μέσω των πλησιέστερων δήμων καταλήγουν σε ΧΥΤΑ. Σχετικά με τα αστικά λύματα μπορούν εύκολα να εξυπηρετηθούν μόνον οι Λιμένες της Νήσου Ρόδου, αφού υπάρχει βιολογικός σε απόσταση 30 λεπτών από την Πόλη της Ρόδου. Όλοι οι άλλοι Λιμένες ευθύνης του δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου δεν έχουν υποδομές βιολογικού. Όσον αφορά τα Πετρελαιοειδή απόβλητα, οι μόνιμες υποδομές που υπάρχουν είναι αυτές των 5 Δεξαμενών συγκέντρωσης χωρητικότητας 1m3 για τα χρησιμοποιημένα Ορυκτέλαια στον Λιμένα του Μανδρακίου Ν. Ρόδου. Επίσης όλα τα αστικά υγρά απόβλητα πλην των περιοχών εγγύς του Λιμένα της Ρόδου καταλήγουν σε σύστημα αποχετεύσεων χωρίς την ύπαρξη βιολογικού καθαρισμού των λυμάτων. Κατάπλοι Πλοίων • Ρόδος (όλοι οι Λιμένες Ν. Ρόδου): 6.303 (Επιβάτες 417.117) • Σύμη: 4.166 (Επιβάτες 325.330) • Τήλος: 932 (Επιβάτες 27.232) • Χάλκη: 1.121 (Επιβάτες 11.344) • Μεγίστη (Καστελλόριζο): 521 (Επιβάτες 5.961) • Κάσος: 353 (Επιβάτες 14.440) • Κάρπαθος: 503 (Επιβάτες 57.791) 
πηγή: ΡΟΔΙΑΚΗ 08/02/2006  


6ο Τεύχος



Το άρθρο αυτό προέρχεται από eyploia.aigaio-net.gr
old.eyploia.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=294