Χωροταξικό Τουρισμού: αντιδράσεις
Ημερομηνία Tuesday, December 23 @ 11:47:07 UTC
Θέμα Κως


ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ "Συμπαράταξη Ελπίδας" με λογική για την προκοπή!                     
                                                                                                                                                    

Κως 3-12-2008
  
  Προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Κω, κ. Μ. Χατζηνικολάου
           την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Δικαίου Κω, κ. Ι. Ρουφα
           τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ηρακλειδών Κω, κ. Σ. Σάζαλη
κοιν: Δήμο Νισύρου, Επαγγελματικά Επιμελητήρια Κω, Εργατικό Κέντρο Κω

ΘΕΜΑ: πρόταση κοινής αντιμετώπισης των επικινδύνων άρθρων του σχεδιου νόμου KYA του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό, που αφορά το νησί μας.



κ.κ. Πρόεδροι των Δημοτικών μας Συμβουλίων
είναι σε εξέλιξη και μάλλον θα ψηφιστεί μέσα στον Δεκέμβριο, εντός των εορτών ως συνήθως, για να μην υπαρχουν αντιδρασεις ένα σχέδιο νομου που περιέχει σε 2 κρίσιμα σημεία του, στοιχεία επικίνδυνα για την ζωή και τα εισοδήματα των Κωων πολιτών. Ας αφήσουμε τις προθέσεις και ας δούμε τις συνέπειες των άρθρων 9 και 10 στην τοπικη οικονομία και το περιβάλλον. Να τι πρόκειται να γίνει:

ΑΡΘΡΟ 9                                   
ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΑΘΕΡΟΥ ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΜΟΥ.
Α. Η ανάπτυξη σύνθετων και ολοκληρωμένων τουριστικών υποδομών σταθερού παραθερισμού προωθείται τόσο σε αναπτυσσόμενες και ήδη ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές συμπεριλαμβανομένων των μητροπολιτικών περιοχών όσο και στον πεδινό ή ημιορεινό χώρο. 
Ζ. Η ανάπτυξη σύνθετων κι ολοκληρωμένων μορφών τουρισμού είναι δυνατή σε εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές με τις διατάξεις για τη δόμηση τουριστικών εγκαταστάσεων στις περιοχές αυτές. Το όριο αρτιότητας στην περίπτωση αυτή ορίζεται σε 150.000 τμ.
 
AΡΘΡΟ 10
ΛΟΙΠΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
α) Νέου τύπου τουριστικής εγκατάστασης που θα προβλέπει τη συνδυασμένη ανάπτυξη ξενοδοχείων διαφόρων λειτουργικών μορφών και τύπων υψηλών προδιαγραφών (4 ή και 5 αστέρων), εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής (συνεδριακά, γκολφ, κέντρα θαλασσοθεραπείας, κ.ά.), εμπορίου, υπηρεσιών, αναψυχής και άθλησης, ως διακεκριμένα τμήματα των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, καθώς και κατοικιών προς πώληση στις οποίες θα προβλέπεται η δυνατότητα παροχής ξενοδοχειακών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου. Για το σκοπό αυτό θα επιτρέπεται η σύσταση κάθετων συνιδιοκτησιών. Στις περιπτώσεις αυτές το ποσοστό των κατοικιών, που μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τα είδη των ειδικών τουριστικών υποδομών που περιλαμβάνει, μπορεί να φτάσει το 30% της συνολικής επιφανείας των εγκαταστάσεων φιλοξενίας δωμάτια ξενοδοχείου και κατοικίες) ενώ το ποσοστό των κοινοχρήστων χώρων θα υπολογίζεται στο σύνολο των υποδομών φιλοξενίας
β) Νέων μορφών διαχείρισης τουριστικών καταλυμάτων που θα περιλαμβάνουν τη δυνατότητα αγοράς από τρίτους, για χρήση και εκμετάλλευση, τμημάτων τουριστικού συγκροτήματος υπό τη μορφή ανεξάρτητων διαμερισμάτων ή κατοικιών, με την υποχρέωση να το παραχωρούν, στο φορέα της τουριστικής επιχείρησης, ελεύθερο για χρήση ως τμήμα του ξενοδοχείου, ένα τμήμα τουλάχιστον του χρόνου βάσει ιδιωτικών συμφωνιών. Το ποσοστό του ξενοδοχειακού καταλύματος που θα μπορεί να μεταβιβαστεί δύναται να διαφοροποιείται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της εγκατάστασης και δεν μπορεί να υπερβεί το 50% της επιφανείας των δωματίων. Για το σκοπό αυτό θα επιτρέπεται η σύσταση οριζόντιων συνιδιοκτησιών. Αντίστοιχες ρυθμίσεις μπορεί να προβλεφθούν για την πώληση κατοικιών ή ξενοδοχειακών τμημάτων για περιορισμένο χρονικό διάστημα (π.χ.20 έως 50 έτη) ή την αγορά κάθε «αυτοτελούς τμήματος» από ένα μικρό αριθμό αγοραστών.

Οι εγκαταστάσεις των εδαφίων (α) και (β) δομούνται στο σύνολο τους ως κύρια τουριστικά καταλύματα. Σε περίπτωση συνδυασμένης χρήσης των εδαφίων αυτών (α και β) το συνολικά μεταβιβαζόμενο ποσοστό δεν μπορεί να υπερβαίνει 50% της συνολικής επιφάνειας των εγκαταστάσεων φιλοξενίας.
 
Οι ρυθμίσεις των παραγράφων (α) και (β) θα έχουν εφαρμογή σε υφιστάμενες τουριστικές εγκαταστάσεις και σε εκτάσεις που έχουν ενεργοποιηθεί πολεοδομικά με προγενέστερα καθεστώτα δόμησης τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν δυνάμενα να συμπληρωθούν ή και να τροποποιηθούν.
 
Δρόμοι ή και άλλα τεχνικά έργα καθώς και ρέματα που διαπερνούν εκτάσεις που αναπτύσσονται κατά το άρθρο 9 δεν συνιστούν κατάτμηση αυτών.
 
Απαιτείται η ομογενοποίηση, βάσει των κατευθύνσεων του παρόντος, των νομικών καθεστώτων μέσω των οποίων είναι δυνατή η προώθηση εγκαταστάσεων του άρθρου 9.
 
Για τα τμήματα της επένδυσης που αφορούν κατά τα ανωτέρω στη δημιουργία κατοικιών προς πώληση δεν θα έχουν εφαρμογή τα κίνητρα του αναπτυξιακού νόμου.
 
Απαιτείται να περιληφθούν στα κίνητρα του αναπτυξιακού νόμου: α) Η ίδρυση, επέκταση και ο εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων και υποδομών που αφορούν στην ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού

Οι συνέπειες:
α. σε οικονομικό επίπεδο: γιγαντισμός και ολιγοπωλιακος έλεγχος της αναπτυξιακής πολιτικης που εμπεριέχει η αγορά της τουριστικής κατοικίας, αφού θα περιέλθει στις μεγάλες οικοδομικές και τουριστικές επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας εξοχικής κατοικίας με συντελεστή δομησης 0,20 ενώ για όλες τις άλλες τοπικές κατασκευαστικές μικροεπιχειρησεις ο συντελεστής είναι 0,05 (φυσικά χωρις την συστηματική του παραβίαση μέσω υπογείων και ημι-υπαιθρίων χώρων που ανεβάζουν τον συντελεστή στο 0,10)
β. σε περιβαλλοντικό επίπεδο: πολύ απλά οι λόφοι και τα υψώματα του νησιού μας θα γίνουν όπως ακριβώς η απέναντι χερσόνησος της Αλικαρνασσού η οποια μέσα σε λίγα χρόνια έγινε αυτό που βλέπουμε. Οι φυσικοί πόροι γη, παραλίες, νερό, αέρας και  τοπίο θα υποστούν ένα νέο σοκ.
γ. σε κοινωνικό επίπεδο: φυσική συνέπεια των παραπάνω είναι οι κοινωνικές επιπτώσεις στα εισοδήματα και στο επίπεδο ζωης. Μετά την μικρή περίοδο ευφορίας με την διανομή χρήματος μέσω της πώλησης της γης και της εργασιας στις κατασκευές, θα κληθούμε να πληρώσουμε τις συνέπειες του ελεγχου των πάντων από καποιες μεγάλες εταιρείες. Ότι ακριβώς ζουν εδώ και χρόνια τα μικρά ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια από τα μεγάλα ξενοδοχεία.  Τα μικροκαταστήματα από τα υπερκαταστήματα και οι μικροβιοτέχνες από τις μεγάλες βιοτεχνίες που έχουν αρχίσει να δημιουργούνται στο νησί.

 Πρέπει τωρα να προβάλουμε αντιστάσεις. Στο παρελθόν χαθήκαν σημαντικές ευκαιρίες για να ελεγχθεί μέσω κάποιων τοπικών περιορισμών, ο γιγαντισμός και ο ολιγοπωλιακος έλεγχος της παραγωγικής διαδικασίας. Ευθύνεται η άγνοια και η ολιγωρία των τοτε τοπικών αρχών.  Αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία. Ας μην κατηγορηθούμε  όπως εκείνοι, γιατι σήμερα ΞΕΡΟΥΜΕ!!!
 
ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΗΤΗΜΑ ΑΓΝΟΙΑΣ ΑΛΛΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΓΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ.
Πρόταση μας είναι η έκδοση κοινού ψηφίσματος που να ζητούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου ή την εξαίρεση της Κω από την εφαρμογή των άρθρων 9,10 με την αναφορά ότι ξεκινούμε άμεσα από κοινού, την σύνταξη χωροταξικού σχεδιου για το νησί μας και ΣΧΟΑΠ για τους 3 Δήμους μας, οπου θα θεσπιστούν ειδικές τοπικές δεσμεύσεις γι αυτές τις μορφές ειδικού τουρισμού.
 

Για την Σ.Ε.
Νίκος Μυλωνάς δημ. συμβουλος


Στοιχεία Συμπαράταξης Ελπίδας δικτυακός χώρος   www.s-elpidas.org
Ε. Βενιζέλου 10 ΚΩΣ 853.00 ΤΗΛ 22420-20674    fax 22420-20674
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΟΝ δικτυακό μας χώρο:   www.s-elpidas.org







Το άρθρο αυτό προέρχεται από eyploia.aigaio-net.gr
old.eyploia.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=2574