Σκύρος - Εγρήγορση των πολιτών ενάντια στις ανεμογεννήτριες
Ημερομηνία Thursday, July 31 @ 18:52:21 UTC
Θέμα Σκύρος


Σχετικά με την εγρήγορση των πολιτών ενάντια στις ανεμογεννήτριες στη Σκύρο
Του Κωνσταντίνου Αθανασιάδη, (
a_konstantin@live.com)

 21/07/2008



Η ποιητική, πρώτη προσέγγιση
Η Σκύρος είναι η ολοκληρωτική έκφραση του "Αξιον εστί" του Οδυσσέα Ελύτη, κατά μοναδικότητα και αποκλειστικότητα, του καθώς "Όθε είπε και εγεννήθηκεν η θάλασσα, και είδα και εθαύμασα, και στη μέση της έσπειρε κόσμους μικρούς κατ' εικόνα κι ομοίωσή του..", έτσι ακριβώς και με πάθος διαχρονικά, το ζουν οι κάτοικοι του νησιού της Σκύρου κάθε πρωί που στρέφουν το βλέμμα τους και μετρούν το πρόσκαιρο της ματαιότητας της ύπαρξης με την απαρχή της αιωνιότητας της δημιουργίας.

Για να το νιώσει αυτό ο καθείς, ώστε αισθανόμενος το ρίγος του δέους της δημιουργίας στη φύση του "βουνού", και την αδρεναλίνη της οργής και θυμού, για τη σκέψη και μόνο "μιας μελλούμενης βιαιοπραγίας της παρθένου" στο όρος Κόχυλας, δεν χρειάζεται να περπατήσει κανείς στις βουνοκορφές του.

Το νιώθει κανείς στο λόγο, και το αισθάνεται στο βλέμμα των ψαράδων, όπου μαζεμένοι το ηλιοβασίλεμα στο Μώλο, αφού ρίξανε τα δίχτυα τους, το 'χουν στραμμένο, προς τον Κόχυλα, κι αφού τα μιλήσουν και πάρουν το χρησμό για το τι μέλη γενέσθαι την επαύριο, θα καληνυχτιστούν, για να ξυπνήσουν τα χαράματα, και πάλι θα στρέψουν το βλέμμα τους στον Κόχυλα με δέος και ευλάβεια για το εύσπλαχνο του χρησμού του ότι με σιγουριά τα δίχτυα θα σηκώσουν πριν στο σπίτι τους θα γυρίσουν.

Το νιώθει κανείς στο λόγο, και το αισθάνεται στο βλέμμα των γεωργών, κάθε και όπου συναντιούνται στο καφενείο, στο κονάκι ή στους αγρούς, το χρησμό του Κόχυλα για τη σπορά, το ευδόκιμο, τη σοδειά και το ξανέμισμα θα συζητήσουν.

Το νιώθει κανείς στο λόγο, και το αισθάνεται στο βλέμμα των κοτσινογόνατων (τσομπάνηδων), κάθε που σμίγουν στις πλαγιές στα κονάκια και στα σπερίσματα (επισκέψεις) και συζητούν το πως να εξηγήσουν το χρησμό που πήραν από τον Κόχυλα, για το αν θά 'χει χορτάρι και πότε θα πάνε την άνοιξη τα σφαχτά τους στο "βουνό" κ.κ.κ.

Η αισθητική, δεύτερη προσέγγιση
Το υψηλότερο σημείο του Κόχυλα είναι 792 μέτρα ο δε μέσος όρος του υψιπέδου όπου υπολογίζεται να εγκατασταθούν είναι γύρω στα 450 μέτρα (δική μου εκτίμηση άντε + - 30 μέτρα).

Το ελάχιστο του ύψους του κορμού των ανεμογεννητριών είναι 110 μέτρα και το μέγιστο με το πτερύγιο είναι 140, το οποίο σημαίνει μια αναλογία υπέρ εκθέματος στη κοινή θέα 20 με 25 τοις εκατό.

Δεδομένου το ότι το πιο απόμακρο σημείο θέασης των είναι λιγότερο από 10 χιλιόμετρα το δε κοντινότερο κάτω από τρία χιλιόμετρα το έκτρωμα της επιβλητικότητας των στη φυσιολογία της δημιουργίας του ποιητή είναι πέρα για πέρα αντίθετη με τη θέλησή του.

Και δεν είναι συγκρίσιμο με άλλες τοποθεσίες όπου έχουν εγκατασταθεί, όπου εκ μεγάλων αποστάσεων 30 40 ή και πλέον χιλιομέτρων απόσταση από κάποιο δρόμο θα δεχόταν κανείς ότι φαντάζουν σαν τους μυθιστορηματικούς ανεμόμυλους του Δον Κιχώτη. Για πιο ενδιαφέρουσα προσέγγιση της βαρβαρότητας της επέμβασης και αλλοίωσης αισθητικής του τοπίου θα παραπέμπω στα άρθρα.

www.diktioaigaiou.gr/contents/about.php?kid=62&action=show&m1=4&lang=1
http://eyploia.aigaio-net.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=2163
http://eyploia.aigaio-net.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=939
Η ανάγκη, τρίτη προσέγγιση
Στη Σκύρο υπήρξαν και λειτούργησαν δυο ανεμογεννήτριες πειραματικές, το ανώτερο ύψος των είναι 30 μέτρα που παρ' ότι ήταν τόσο κοντά στο δρόμο η αισθητική τους παρουσία, πέραν του ότι ήταν σε τέτοιο σημείο μη προκλητικό αλλά παρ΄ όλα αυτά φάνταζαν σαν οικείο τεχνολογικό έργο τέχνης, οι οποίες μέσα σε τέσσερα χρόνια, κάναν απόσβεση κεφαλαίου και στη συνέχεια άφησαν και κέρδος, και αν για ένα μικροπρεπή ανθρώπινο παράγοντα αμέλειας δεν καταστρέφονταν λόγω ισχυρού ανέμου, το νησί θα είχε έσοδα για την ανάπτυξή του και ίσως με σχετικό ενδιαφέρων και αυτοτέλεια της ενέργειάς του. Δυστυχώς η ευσυνειδησία των τεχνοκρατών και των αιρετών του Δήμου τις παράτησαν στο έλεος της φθοράς του χρόνου.

Ακόμα και το σύνολο των μελλοντικών αναγκών με πολύ ελάχιστη επένδυση, μπορεί να καλυφθεί χωρίς αρνητική επίδραση στην αισθητική και στο περιβάλλον για τις έκτακτες ανάγκες του καλοκαιριού.

Και να λάβει κανείς υπ' όψη ότι καμία ή ελαχιστότατη προβολή έχει γίνει για τη χρήση συσκευών οικονομικής κατανάλωσης ρεύματος (σε ψυγεία κινητήρες λαμπτήρες κ.τλ.).

Το ιδιοκτησιακό, τέταρτη προσέγγιση
Είναι αυτή που έχω αναρτήσει σε πολλές ιστοσελίδες. (βλ. http://troktiko.blogspot.com/2008/07/bloger-blogspot.html καθώς και αλλού όπως και στο http://lamianews.blogspot.com/2008/07/blog-post_12.html) πέραν του των δικών μου αναρτήσεων στο http://diaploki-diafthora.blogspot.com/ και τα άλλα.

Η διαπλοκή, πέμπτη προσέγγιση
Η ιδιοκτησιακή προσέγγιση είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη διαπλοκή πλείστων παραγόντων για την αφαίμαξη και οικειοποίηση δημοσίων και δημοτικών περιουσιών εις βάρος του συνόλου, ένα συμπαγές μέτωπο από πλευράς των κατοίκων κατά της αδιαφάνειας και υπέρ του σεβασμού των δικαίων του δήμου είναι ταυτόχρονα και ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για το κοινό τους μέλλον και εξάσκηση πολιτικής παιδείας των πολιτών, και των αποδοτέων κληρονομιών των διαπλεκόμενων.

Οι παρενέργειες, εκτη προσέγγιση
Οι παρενέργειες των διαπλεκόμενων "αδιαφανών και παράνομων ιδιωτικών συμφερόντων" σε όλα τα επίπεδα επιφέρουν δυσλειτουργία στην ευνομούμενη πολιτεία, και είναι πασιφανή, τόσο στην πολιτική, τη νομοθετική όσο και στην εκτελεστική εξουσία.

Η σθεναρότητα της αντίστασης αυτής στο πολυεπίπεδο της διαφθοράς, προκαλεί και νουθέτηση των συνεργών στην απαξίωση του πολιτικού λειτουργήματος αλλά και την ανασύνταξη των πολιτών με παιδεία για τη μη περαιτέρω αλλοίωση, και εκτροχιασμό των θεσμών.

Η πίστη και ηθική, έβδομη προσέγγιση
Ο πνευματικός ρόλος των λειτουργών της εκκλησίας του "Οίκου του Θεού", καλός με την πίστη, αλλά! κακός με το ήθος τους, εκπίπτει του σεβασμού του θεοσεβούμενου των ανθρώπων, και απεναντίας γίνεται λημέρι των διαπλεκόμενων, (πολιτικών, οικονομικών, και των δικονομικών παραγόντων) εραστών της περιουσίας του "Οίκου του Θεού" και των κοινών της "Εκκλησίας του Δήμου" Σκύρου.

Η υπόθαλψη δραματικών καταστάσεων, όγδοη προσέγγιση
Με το κτηματολόγιο θα οξυνθούν ακόμη περισσότερο οι αντιθέσεις, με ασύμμετρες συνέπειες για το μέλλον, έχοντας λοιπόν κατά νου και αυτό, ότι, ότι στρεβλό μπορεί να διορθωθεί εν τη γενέση του είναι και μια κατάκτηση ειρηνικής συνύπαρξης των συμπολιτών, και για το μέλλον και των απογόνων των διαπλεκόμενων. Μην ξεχνάμε το "αμαρτίαι παιδεύουσι τέκνα", που όπως και να το κάνουμε πολύ από τους εμπλεκόμενους είναι σκυταλοδρόμοι ευθυνών των γονέων τους που τα χρόνια της αμάθειας του φόβου της τρομοκρατίας και της υποτέλειας τους σε συνεργασία, και δια ίδιων συμφέρον, με τους Οθωμανούς, οικειοποιήθηκαν για λογαριασμό τους, και επωμίσθηκαν από συμφέρον, να μεταφέρουν την ευθύνη για την περίθαλψη και διατήρηση κλοπιμαίων προϊόντων στους αποδοθείσες του παράνομου της κληρονομιάς των.

Έχω και επίγνωση και στοιχεία των όσων γράφω αλλά και κατανόηση του δράματος που είναι υπόλογοι να φέρουν σε πέρας.

Εντέλει και ασφαλώς ούτε οι κάτοικοι της Σκύρου είναι εναντίων των ανεμογεννητριών, αλλά υπό όρους διαφάνειας και δια τους λόγους που δεν παρεκτρέπονται του περιεχομένου των ανωτέρω προσεγγίσεων.

Η παρακαταθήκη των κεκτημένων της εκκλησίας του δήμου Σκύρου δια των επιφανών ανδρών και τέκνων των Σοφοκλέους Δημητρίου Στεφανίδη «Τα πεπραγμένα της κοινότητας Σκύρου» μιας τετραετίας 1929-1933 και Μιχαήλ Σοφοκλέους Στεφανίδη «Το συντελεσθέν έργον της κοινότητας Σκύρου» μιας επταετίας 1934-1940 επαφίεται πέραν των κατοίκων της, και στο πολιτικό ήθος των εκ καταγωγής Σκυρίων βουλευτών, Παπαγεωργίου Γεωργίου (ΠΑΣΟΚ) και Μαυρίκου Γεωργίου (ΚΚΕ).
 
 







Το άρθρο αυτό προέρχεται από eyploia.aigaio-net.gr
old.eyploia.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=2193