Βιώσιμη κινητικότητα
Ημερομηνία Friday, March 07 @ 14:07:48 UTC
Θέμα ?λλη Ελλάδα


Ασφάλεια στους δρόμους: Σημάνσεις και επισημάνσεις, βιώσιμη κινητικότητα, δικαιώματα πεζών, οδοσήμανση
Του Νίκου Αγγελή


Σε ορισμένες Ευρωπαϊκές πόλεις και με πρωτοβουλία της ΕΕ, εφαρμόζεται πιλοτικά μια νέα τακτική οδικής συμπεριφοράς σύμφωνα με την οποία, οδηγοί και οι πεζοί θα έχουν ίσα δικαιώματα στην προτεραιότητα.
Το συγκεκριμένο μέτρο, που ονομάζεται “Shared Space”, ήταν ιδέα του Ολλανδού συγκοινωνιολόγου Hans Monderman και έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία σε πολλές περιοχές στην Ολλανδία. Σύμφωνα με τον Monderman αφαιρώντας τις σημάνσεις από τους δρόμους αναγκάζει οδηγούς και πεζούς να αποκτούν μια άμεση επαφή οπτική επαφή, να κρίνουν τις κινήσεις του καθενός επεξεργάζοντας τη “γλώσσα του σώματος” και να κινούνται υπεύθυνα - να δρουν δηλαδή σαν άνθρωποι και όχι σαν μηχανικά όντα που υπακούουν τυφλά στις σημάνσεις.

Αυτή η προοδευτική θεωρία σίγουρα θα φαντάζει λίγο παλιά στους Έλληνες καθώς, λίγο-πολύ, εφαρμόζεται από τότε που εισήλθε το αυτοκίνητο στη καθημερινότητα των Ελληνικών πόλεων. Σίγουρα στην Ελλάδα δεν κατέχουμε κάποιο ρεκόρ οδικής ασφάλειας μα το τι φταίει για αυτό μπορούν να το εξηγήσουν καλύτερα οι ειδικοί. Στη προκειμένη περίπτωση θεωρούμε ότι η θεωρία του Monderman είναι το λιγότερο ενδιαφέρουσα.

Αρκεί φυσικά, μέσα από την αμείλικτη Ελληνική πραγματικότητα, να βρεθεί κάποιος τρόπος που θα περιορίσει την ατίθαση οδική συμπεριφορά των συμπατριωτών μας που για δεκαετίες, έχουν συνηθίσει στην απόλυτη ελευθερία στους δρόμους αλλά και στα πεζοδρόμια.

ΠΗΓΕΣ: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΙΜΕ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ DRIVE







Το άρθρο αυτό προέρχεται από eyploia.aigaio-net.gr
old.eyploia.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=1659