Σύρος 2001, Διεθνές αεροδρόμιο
Ημερομηνία Friday, November 02 @ 01:18:06 UTC
Θέμα Σύρος


ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΣΑΡΤΕΡ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΠΑΚΕΤΟ

Προς  τον
Υπουργό Μεταφορών
Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε
ΑΘΗΝΑ

Κύριε Υπουργέ,

Η Σύρος, ένα από τα μικρά νησιά του αρχιπελάγους έχει έκταση 88 τ.χ.,  πληθυσμό γύρω στις 25 χιλιάδες και οδικό δίκτυο 80 χιλιομέτρων. Στους δρόμους κυκλοφορούν πάνω από 10 χιλιάδες οχήματα  παντός είδους. Στα 35 ξενοδοχεία και στα 859 ενοικιαζόμενα δωμάτια, με  σύνολο 1607 κλίνες, διανυκτέρευσαν 274 χιλιάδες επισκέπτες μόνο κατά το έτος 1998.
Τα νεότευκτα πλοία που έχουν δρομολογηθεί τα τελευταία χρόνια μείωσαν  την απόσταση από τον Πειραιά σε 2 1/2 ώρες και  ο αριθμός των επισκεπτών του  νησιού κατά τους θερινούς μήνες είναι ήδη υπερβολικός. Σημειώνεται ότι πολλοί επισκέπτες αποβιβάζονται με τα αυτοκίνητά τους και η  Ερμούπολη ασφυκτιά από τα τροχοφόρα. Η Σύρος αποτελεί ένα μικρό και ευπαθές κλειστό οικοσύστημα με μικρές παραλίες και ελάχιστα αποθέματα νερού και με 2 εργοστάσια αφαλάτωσης προσπαθεί να καλύψει τις  ανάγκες της σε νερό.
Όμως, παρόλη την πενιχρότητα των φυσικών πόρων, κάποιοι τοπικοί παράγοντες, εκείνοι δηλαδή που ασχολούνται με τον τουρισμό, οραματίζονται τη χρυσοφόρα ανάπτυξη χωρίς όρους και προσβλέπουν στα «τουριστικά πακέτα», την πιο ευτελή και αγοραία εκδοχή του μαζικού τουρισμού, στις Κυκλάδες του Πολιτισμού.
Και για να γίνει αυτό δυνατό θεωρούν απαραίτητη την κατασκευή αεροδρομίου κατάλληλου για πτήσεις τσάρτερ με οποιοδήποτε κόστος. Και δεν καταλαβαίνουν οι κύριοι αυτοί ότι, όταν αρχίσουν να έρχονται τα τσάρτερ, αναπόφευκτα θα μειωθούν και τα έσοδα των ξενοδοχείων τους γιατί η τιμή του «τουριστικού πακέτου» καθορίζεται από τις διεθνείς αγορές και τους διεθνείς πράκτορες.
Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για διεθνές αεροδρόμιο στη Σύρο.
Παράλληλα  η Ολυμπιακή Αεροπορία βεβαιώνει ότι είναι αρκετή μια πτήση την ημέρα με τα υπάρχοντα αεροπλάνα των 50 θέσεων,  γιατί δεν υπάρχει πληρότητα και  η γραμμή Αθήνα – Σύρος δεν σηκώνει παραπάνω πτήσεις.
Τα αεροπλάνα έχουν πληρότητα μόνο τις μέρες που λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών απαγορεύεται ο απόπλους των πλοίων. Ακόμη και σε περίπτωση περιστασιακής αύξησης των επιβατών μπορούν να πυκνώνουν τα δρομολόγια.
Παρόλα αυτά, προγραμματίζεται  κατασκευή πύργου ελέγχου και εκπονείται γι’ αυτό ειδική μελέτη, ενώ το «κουβούκλιο» που κατασκευάστηκε πρόσφατα για χρήση πύργου ελέγχου προσφέρει άμεση ορατότητα και καλύπτει όλες τις ανάγκες του υπάρχοντος αεροδρομίου, το οποίο σημειωτέον μπορεί να λειτουργεί και τη νύχτα, εφόσον έχουν φωτοσημανθεί τα εμπόδια που υπάρχουν (γύρω λόφοι).
Προγραμματίζεται επίσης  επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροπλάνων και για το σκοπό αυτό μεθοδεύεται η κοπή και ισοπέδωση ενός ολόκληρου λόφου. 

Το υπάρχον αεροδρόμιο έχει διάδρομο 1080 μ. ενεργό μήκος.

Στόχος των εγκεφάλων της χωρίς όρια ανάπτυξης είναι σε πρώτη φάση η επέκταση του διαδρόμου του αεροδρομίου κατά 280 μέτρα, ώστε να γίνει διάδρομος 1360 μ. στον οποίο θα προσγειώνονται τσάρτερ, παρά τους διεθνείς κανονισμούς, οι οποίοι απαιτούν διάδρομο 1600 μ. για να μπορούν να έρχονται τα «τουριστικά πακέτα». Είναι γνωστό ότι υπάρχουν αεροπορικές εταιρείες οι οποίες πραγματοποιούν πτήσεις τσάρτερ σε αεροδρόμια μικρότερα του επιτρεπόμενου.
Όμως οι περίοικοι αντιδρούν στην επέκταση του διαδρόμου γιατί αυτή θα σημάνει την καταστροφή της περιοχής, θα απαλλοτριωθούν και κατεδαφιστούν πάνω από 30 σπίτια και θα κατασκευαστεί ένα τεράστιο επίχωμα που θα αλλοιώσει την περιοχή και θα διακόψει την επαρχιακή οδό που οδηγεί προς Αζόλιμνο, η οποία πλέον θα ακολουθεί το ποδαρικό του πρανούς του επιχώματος ή θα γυρίζει πίσω -μετά το τέλος του- για τη σύνδεση της Ερμούπολης με την Αζόλιμνο.
Μόνο η επέκταση του διαδρόμου της Α΄ φάσης κατά 280 μ. θα στοιχίσει 4-5 δις, κόστος τεράστιο για μια αμφίβολη επένδυση, ενώ ο απώτερος στόχος της επέκτασης στα 1600 μ. θα φτάσει το κόστος των 10 δις, διότι απαιτείται και το ανάλογο πλάτος όπως και η κατασκευή ειδικού επιχώματος προς τη θάλασσα.
Όμως η Σύρος, όπως όλα τα μικρά νησιά άλλωστε, έχει τα όριά της, τη συγκεκριμένη χωρητικότητά της σε κατοίκους, επισκέπτες, αυτοκίνητα, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τη δική της «φέρουσα ικανότητα» που είναι και το απαραβίαστο όριο ανάπτυξης.
Θέλουμε με την επιστολή μας αυτή να καταστήσουμε σαφή την αντίθεσή μας στο σχεδιαζόμενο έργο, να μάθουμε τις προθέσεις του υπουργείου και να ζητήσουμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες σας: α) τη Μελέτη Κόστους Ωφέλειας, β) αντίγραφο Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, γ) απόφαση έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων δ) και το εκτιμώμενο κόστος του συνόλου των προβλεπομένων έργων.

Το αεροδρόμιο της Σύρου έχει διάδρομο 1.080 μ. μήκος. Η Oλυμπιακή Αεροπορία βεβαιώνει ότι μια πτήση την ημέρα με τα υπάρχοντα αεροπλάνα
των 50 θέσεων είναι αρκετή γιατί δεν υπάρχει πληρότητα και η γραμμή δεν σηκώνει παραπάνω πτήσεις. Τα αεροπλάνα έχουν πληρότητα μόνο τις μέρες
που λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών απαγορεύεται ο απόπλους των πλοίων. Ακόμη και σε περίπτωση περιστασιακής αύξησης των επιβατών μπορούν να πυκνώνουν τα δρομολόγια. Τα τελευταία όμως χρόνια γίνεται συστηματική προσπάθεια -με μελέτες και σχέδια- για την επέκταση του αεροδιαδρόμου κατά 280 μ. ώστε ο διάδρομος να γίνει 1.360 μ. στον οποίο θα προσγειώνονται charter για να μπορούν να έρχονται τα «τουριστικά πακέτα». Μόνο η επέκταση του αεροδρομίου σε πρώτη φάση κατά 280 μ. θα στοιχίσει 4-5 δις. θα απαλλοτριωθούν και θα κατεδαφιστούν πάνω από 30 σπίτια και θα κατασκευασθεί ένα τεράστιο επίχωμα μήκους 300 μ. πλάτους 30 μ. και ύψους 35 μ. σε έκταση 93 στρεμμάτων που θα κόβει στη μέση τον οικισμό του Μάννα. Έτσι βλέπουμε αεροδρόμιο και αεροδιάδρομος να επεκτείνονται εις βάρος των οικισμών και των ΖOΕ χωρίς να διατυπώνονται τα κριτήρια για την επέκταση τους ή τη χωροθέτησή τους.

----------------------------------------------
Ένωση Πολιτών Σύρου "Εύπλοια¨
Σύρος 24.1.01



17ο Τεύχος



Το άρθρο αυτό προέρχεται από eyploia.aigaio-net.gr
old.eyploia.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=1327