του Γ. Σκορδίλη
Το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways που τάραξε τα νερά του Βόρειου - Ανατολικού Αιγαίου
Βγήκαν τα μαχαίρια στη γραμμή Πειραιά - Χίου - Μυτιλήνης μεταξύ της ΝΕΛ και της Hellenic Seaways, με την κάθε μία να αμφισβητεί ευθέως τα στοιχεία της άλλης για το ποια εταιρεία κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της εν λόγω ακτοπλοϊκής γραμμής. «Ευσεβείς πόθους» χαρακτηρίζει η ΝΕΛ τις δηλώσεις των στελεχών της Hellenic Seaways, σύμφωνα με τις οποίες η δρομολόγηση του «Νήσος Μύκονος» στη γραμμή άλλαξε τα δεδομένα στην εν λόγω γραμμή.
«Συνεχίζουμε», αναφέρει η ΝΕΛ, «να ελέγχουμε τα μεγαλύτερα μερίδια στη γραμμή σε όλα τα επίπεδα», απορρίπτοντας τα επιχειρήματα της Hellenic Seaways ότι το πλοίο της «Νήσος Μύκονος» άλλαξε τον χάρτη των διά θαλάσσης μεταφορών στο Βόρειο - Ανατολικό Αιγαίο. Οπως είναι ήδη γνωστό, το νεότευκτο πλοίο της Hellenic Seaways, «Νήσος Μύκονος», που είναι δρομολογημένο στη γραμμή του BA Αιγαίου κινείται με ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο του ταξιδιού προς την περιοχή. Διαθέτει ωστόσο λίγες καμπίνες και έναν ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό καθισμάτων στην οικονομική θέση. Για τον λόγο αυτόν η ΝΕΛ έχει μειώσει ήδη σημαντικά το κόστος της οικονομικής θέσης στα δύο πλοία της που είναι δρομολογημένα στην ίδια γραμμή, ανταγωνιζόμενη την Hellenic Seaways.
* Εκκληση από τους Λειψούς
Εξάλλου αίσθηση έχει προκαλέσει η επιστολή που έστειλε ο δήμαρχος των Λειψών κ. Σπ. Μπενέτος, ο οποίος απευθύνει έκκληση στον πρωθυπουργό κ. K. Καραμανλή να κάνει κάτι γιατί το νησί - όπως αναφέρει - παραμένει εδώ και δύο χρόνια χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά. Ο κ. Μπενέτος επισημαίνει στην επιστολή του ότι το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νησί είναι η παντελής απουσία αξιόπιστης ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά, ενώ προβλήματα αντιμετωπίζει και η σύνδεση του νησιού με τα άλλα μεγάλα νησιά-κέντρα της ευρύτερης περιοχής. Επίσης απόφαση να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις για την κακή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σάμου με τον Πειραιά έλαβε και η Νομαρχία Σάμου από κοινού με άλλους οικονομικούς και κοινωνικούς φορείς του νησιού, ενώ ομιχλώδες είναι και το τοπίο στη Λήμνο, όπου ο τοπικός εμπορικός σύλλογός αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί εντονότερα για την επίλυση των ακτοπλοϊκών προβλημάτων του ακριτικού νησιού, την ίδια ώρα που η Νομαρχία Λήμνου ακολουθεί μια πιο ήπια πολιτική στο ίδιο θέμα.
* Δεν καταθέτουν τα δρομολόγια
Την ίδια ώρα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες συνεχίζουν να αρνούνται να καταθέσουν τα δρομολόγιά τους για την επόμενη περίοδο ζητώντας πλήρη εφαρμογή του κοινοτικού κανονισμού για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας. Από την πλευρά του, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ευελπιστεί ότι το πρόβλημα με τη μη κατάθεση των δρομολογίων θα επιλυθεί σύντομα, ενώ όλα δείχνουν ότι τελικά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα καταθέσουν δρομολόγια με την κατάληξη του έτους 2005, με τη διαδικασία των έκτακτων δρομολογήσεων, προσβάλλοντας έτσι ευθέως το νέο νομοθετικό πλαίσιο που καταργεί τις έκτακτες δρομολογήσεις επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων, αντικαθιστώντας τες με δεκάμηνες υποχρεωτικές δρομολογήσεις.
(πηγή: Το ΒΗΜΑ, 13/11/2005 )
4ο Τεύχος