Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Συγκοινωνία: Το κυκλοφοριακό πάει διακοπές στα νησιά

Νησιά

Το κυκλοφοριακό πάει διακοπές στα νησιά

Αβάσταχτο φορτίο τα χιλιάδες αυτοκίνητα των τουριστών το καλοκαίρι
Του Θόδωρου Νικολάου thnikolaou@dolnet.gr



«Το καλοκαίρι γίνεται πραγματικά το αδιαχώρητο. Το κέντρο της πόλης είναι μονίμως μποτιλιαρισμένο, ενώ για να βρεις πάρκινγκ πρέπει να ψάξεις το λιγότερο μισή ώρα.

Για μια απόσταση 12 χιλιομέτρων, από τον Μέγα Γιαλό στο κέντρο, τον χειμώνα χρειαζόμουν περίπου 25 λεπτά. Το καλοκαίρι, θέλω μία ώρα στην καλύτερη περίπτωση», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Νίκος Τζιμόπουλος, κάτοικος Σύρου και μέλος της Ένωσης Πολιτών του νησιού.

Η κατάσταση που περιγράφει για τη Σύρο είναι χαρακτηριστική, αφού το κυκλοφοριακό χάος από το κέντρο των μεγάλων πόλεων μεταφέρεται στα νησιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Σαντορίνη, όπουσύμφωνα με τον έπαρχο του νησιού κ. Χρύσανθο Ρούσσο- τον Δεκαπενταύγουστο στα 15.000 αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων προστέθηκαν 35.000

που ανήκαν σε παραθεριστές. Ο αριθμός των αυτοκινήτων που δέχονται τα νησιά σε περιόδους τουριστικής αιχμής αποδεικνύεται αβάσταχτο φορτίο και οι δήμαρχοι δεν διστάζουν να υπογραμμίσουν πως «η κατάσταση είναι τραγική». Σε ορισμένα νησιά πάντως,
ΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ
Σε ορισμένα νησιά αρχίζουν να αναζητούν δραστικές λύσεις, όπως η απαγόρευση κυκλοφορίας των Ι.Χ. στο κέντρο των νησιών
αρχίζουν να αναζητούν διαφορετικές και πιο δραστικές λύσεις, όπως η απαγόρευση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στο κέντρο των νησιών. «Κάθε χρόνο παρατηρείται αύξηση 5% των αυτοκινήτων που φτάνουν στη Σύρο. Παρ΄ ότι από το 2002 εφαρμόζουμε το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, το μέτρο αυτό απέδωσε για λίγο. Τόσες χιλιάδες αμάξια δεν μπορεί να τα “σηκώσει” το νησί. Η αύξησή τους είναι ιλιγγιώδης», δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο δήμαρχος Ερμούπολης κ. Γιάννης Δεκαβάλλας. Αλλαγή νοοτροπίας
«Πάνω απ΄ όλα, χρειάζεται η αλλαγή νοοτροπίας του κόσμου. Δυστυχώς, οι περισσότεροι έρχονται με τα αμάξια τους στο ιστορικό κέντρο», λέει ο κ. Δεκαβάλλας. Παράλληλα, όπως τονίζουν οι συγκοινωνιολόγοι, η νέα μελέτη μπορεί να εφαρμοστεί μόνο για επτά- οκτώ χρόνια, ενώ μελλοντικά σκέπτονται ακόμα και την απαγόρευση της κυκλοφορίας στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Το 2004 ο Δήμος Πάρου σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο εκπόνησε μελέτη σχετικά με την επίλυση του κυκλοφοριακού. Ωστόσο, όπως υποστηρίζει και ο δήμαρχος του νησιού κ. Χρήστος Βλαχογιάννης, «τα μέτρα που θεσπίσαμε στην Παροικιά και αφορούσαν την ενοικίαση χώρων πάρκινγκ, την ελεγχόμενη στάθμευση και τη δωρεάν συγκοινωνία σε μεγάλο βαθμό δεν απόδωσαν». Μάλιστα, όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Βλαχογιάννης, «έχουμε φτάσει πλέον σε οριακό σημείο. Ενδεχομένως να εφαρμοστεί το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευση στη Νάουσα Στην Ίο τα 500 οχήματα τον χειμώνα γίνονται 1.400 το καλοκαίρι, όπως ωστόσο δηλώνει ο δήμαρχος κ. Γιώργος Πουσαίος, «κάποια στιγμή στο μέλλον θα αναγκαστούμε και εμείς να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα».


Το παράδειγμα των Σπετσών είναι η λύση

«ΤΑ ΝΗΣΙΑ το καλοκαίρι φορτώνονται την κίνηση των πόλεων. Σε αυτό συντελούν το αυξημένο κυκλοφοριακό φορτίο, η ανυπαρξία χώρων στάθμευσης αλλά και γενικώς η διαχείριση της στάθμευσης από τους δήμους», σημειώνει ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος Παπαδάκος. Όπως λέει, βασικό μέλημα των δήμων πρέπει να είναι η προβολή και προώθηση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης, ακολουθώντας το παράδειγμα των Σπετσών όπου απαγορεύονται τα αυτοκίνητα και οι μετακινήσεις γίνονται με μηχανάκια, ποδήλατα ήπαραδοσιακές άμαξες.

Έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Κέρκυρας. «Η Κέρκυρα μετά το Σικάγο είναι η δεύτερη πόλη παγκοσμίως σε αντιστοιχία αυτοκινήτων ανά κάτοικο.

Τους καλοκαιρινούς μήνες στα περίπου 100.000 αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων προστίθενται ακόμα 20.000», σημειώνει ο Ανδρέας Κουρής, πρόεδρος της Επιτροπής Κυκλοφορίας του Δήμου Κερκυραίων. «Δυστυχώς οι περισσότεροι οδηγοί έρχονται στο ιστορικό κέντρο της πόλης, περίπου 20.000- 30.000 αυτοκίνητα την ημέρα».

-----------------
TA NEA, 22 Αυγούστου 2008




 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Νησιά
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Νησιά:
Για τη φώκια μονάχους - μονάχους, της Ναυσικάς Καραγιαννίδη


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Το κυκλοφοριακό πάει διακοπές στα νησιά" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.04 Δευτερόλεπτα