Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Έρωτας και Αιγαίο: Η ελληνο-ορθόδοξη στάση στο σεξ, του Δημήτρη Αγγελίδη

ΝησιάΟι αισιόδοξοι νομίζαμε ότι πλέον και στην Ελλάδα καθένας δικαιούται να κάνει έρωτα όπως και με όποιον επιθυμεί χωρίς να δίνει λόγο σε κανέναν τρίτο, αρκεί η ερωτική πράξη να μη γίνεται χωρίς την συγκατάθεση των συμμετεχόντων και αρκεί να τηρείται το όριο συναίνεσης (age of consent), η ηλικία που τίθεται για να εξασφαλιστεί η ικανότητα αυτόνομης βούλησης των υποκειμένων. Ας σημειωθεί ότι η θέσπιση των ορίων είναι θέμα ευρύτατης συζήτησης στις ελεύθερες δημοκρατικές κοινωνίες. Ο μέσος όρος της ηλικίας συναίνεσης στα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα 13,5 χρόνια. Η αισιοδοξία διαλύθηκε όταν προσφάτως επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο το τρίπτυχο "πατρίς, θρησκεία, οικογένεια" ως ρυθμιστική αρχή της ερωτικής πράξης επί ποινή διασυρμού.

H αρχή έγινε στις εκπομπές Ζούγκλα και Κίτρινος Τύπος του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου το φθινόπωρο με την προβολή βιντεοκασσέττας που έδειχνε γνωστό τραγουδιστή να κάνει έρωτα με φίλη του. Στην ίδια εκπομπή παρουσιάστηκαν αποσπάσματα και φωτογραφίες από προσωπικό ημερολόγιο γνωστού σχεδιαστή μόδας όπου περιγράφονταν ερωτικές σκηνές μεταξύ ανδρών. Η υπόθεση παραπέμφθηκε στον Εισαγγελέα.

Η συνέχεια υπήρξε ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Ο εισαγγελέας διατάσσει τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για παραβίαση του άρθρου 347 του Ποινικού Κώδικα, που τιμωρεί την παρά φύσει ασέλγεια μεταξύ αρρένων όταν τελείται από κερδοσκοπία., μετά από στοιχεία που κατέθεσαν δύο άνδρες ότι είχαν συνευρεθεί ερωτικά έναντι αμοιβής με δημόσια πρόσωπα, ανδρικού φύλου, από το χώρο του θεάματος, των επιχειρήσεων και της μόδας. Τα ονόματα των εμπλεκομένων αποκαλύπτονται επίσης στο Μάκη Τριανταφυλλόπουλο και αποτελούν το θέμα μιας σειράς εκπομπών του.

Στα τέλη Φεβρουαρίου ο Τριανταφυλλόπουλος αποκαλύπτει ότι στην υπόθεση εμπλέκεται και γνωστός πολιτικός, του οποίου το όνομα δεσμεύεται να αποκαλύψει μετά τις επικείμενες εκλογές που στο μεταξύ είχαν προκηρυχθεί. Ο δημοσιογράφος δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει την αποστολή του: αφενός διότι ο τηλεοπτικός σταθμός Alpha απαγόρευσε τη συνέχιση της εκπομπής του ύστερα από τα πρόστιμα που επέβαλαν η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων για παραβίαση της ιδιωτικής σφαίρας και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης για παράβαση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, καθώς και κάτω από τις αντιδράσεις μέρους της κοινής γνώμης. Αφετέρου διότι τη σκυτάλη παρέλαβαν άλλοι αυτόκλητοι υπερασπιστές της ερωτικής ορθότητας: ο Ευάγγελος Γιαννόπουλος φωτογράφισε τον εν λόγω πολιτικό, και οι εφημερίδες Ακρόπολη, Αθηναϊκή και Χώρα, καθώς και η εκπομπή του Σπύρου Καρατζαφέρη στο Αlter 5, ανέλαβαν να μας γνωστοποιήσουν το όνομά του. ?μεση συνέπεια υπήρξε η παραίτηση του Χάρη Τομπούλογλου, πολιτευτή της ΝΔ στη Β Αθηνών, από την υποψηφιότητά του στις εκλογές και από μέλος του κόμματος. Παραίτηση η οποία έγινε δεκτή από τη ΝΔ, ενώ στελέχη των δύο μεγάλων κομμάτων αλληλοκατηγορούνταν για την ύπαρξη ομοφυλόφιλων στους κόλπους των αντιπάλων.

Η υπόθεση της δίωξης των δημοσίων προσώπων μπήκε τελικά στο αρχείο, καθώς η Εισαγγελία Πρωτοδικών με τη σύμφωνη γνώμη της Εισαγγελίας Εφετών δεν διαπίστωσαν την ύπαρξη των ποινικών αδικημάτων του άρθρου 347. Ωστόσο παραμένει το γεγονός της ενεργοποίησης της συγκεκριμένης διάταξης του Ποινικού Κώδικα στην οποία βασίστηκε η δικαστική έρευνα. Ας σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διάταξη ήταν ανενεργή και ότι θεωρείται ως αμφισβητούμενης ορθότητας από την ποινική θεωρία, καθώς είναι κατάλοιπο φαλλοκρατικής νοοτροπίας και απαξιωτική για τους ομοφυλόφιλους. Μάλιστα αντίστοιχο αδίκημα "μεταξύ γυναικών" δεν αναφέρεται στον ποινικό κώδικα. Και μόνο η επανενεργοποίηση της διάταξης μετά από τις δημόσιες αποκαλύψεις θα αρκούσε για να παραδοθεί το μήνυμα: οι αποκλίνοντες από το ορθόδοξο πρότυπο ερωτικής συμπεριφοράς πρέπει να αποκαλυφθούν, να στιγματιστούν και να τεθούν στο περιθώριο.

Χρειάστηκε όμως πολύ περισσότερο να διατυπωθεί ένας καταγγελτικός λόγος που αναγνωρίζει στον εαυτό του το μοναδικό δικαίωμα να ορίσει και να υπερασπιστεί το ορθό, έτσι ώστε υπογείως η έμφαση να μετατοπιστεί από το –αμφισβητήσιμο έτσι κι αλλιώς- αξιόποινο της πράξης στον ανήθικο και "παρά φύσει" χαρακτήρα της: "Στην κρεββατοκάμαρά του κάνει κανείς ό,τι θέλει αλλά όχι με όποιον-αν θέλει [...] Όποιος ζει ζωή σκανδαλώδη, που προσβάλλει τις στοιχειώδεις αρχές ηθικής, δεν μπορεί να επικαλείται το δικαίωμα της προσωπικής ζωής" (Σ. Καργάκος, Ελεύθερος Τύπος, 5-3-2000).

Ποιες είναι αυτές οι "στοιχειώδεις αρχές ηθικής" το πληροφορηθήκαμε λίγες μέρες αργότερα διά στόματος του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου: "Ο λαός μας ορθώς και δικαίως και σοφώς πράττων υιοθετεί την ελληνο-ορθόδοξη παράδοση. [...] Είναι δυνατόν στην Ελλάδα να περάσει τέτοιος νόμος που θα δίνει νομική στέγη σε παρά φύσει, αφύσικες ενώσεις; Ενώσεις που απεχθάνεται η ελληνική και ορθόδοξη ψυχή; [... τέτοιες συμπεριφορές] εδώ στην Ελλάδα τουλάχιστον ήταν στο περιθώριο, [...] η παράδοσή μας ορθώς [τις] έχει αποδοκιμάσει", δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος με αφορμή πρόσφατο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την επέκταση των πλεονεκτημάτων που πηγάζουν από νόμιμο γάμο και σε μη ετεροφυλόφιλα ζευγάρια.

Είναι γνωστές οι παραδοσιακές μέθοδοι της περιθωριοποίησης και της αποδοκιμασίας των ομοφυλοφίλων, τις οποίες επικαλείται η Εκκλησία. Δημόσιος εξευτελισμός -το γνωστό "κράξιμο"-, ξυλοδαρμός, αποβολή από την οικογενειακή εστία, απολύσεις από το χώρο εργασίας. Η σύγχρονη εκδοχή τους, εξίσου αποτελεσματική, είναι η δημόσια διαπόμπευση από τα ΜΜΕ. "Οι πολίτες εγκαλούνται και διασύρονται, είτε η δικαιοσύνη εμπλέκεται είτε όχι, σε λαϊκές δίκες και δημόσια διαπόμπευση με βάση ένα περί δικαίου αίσθημα που δεν βασίζεται στο σύγχρονο δίκαιο, τις προωθημένες αναζητήσεις της ευρωπαϊκής διανόησης, αλλά σε μικροαστικές προκαταλήψεις των παιδικών τους χρόνων και μια φονταμενταλιστική προσέγγιση θρησκευτικών δοξασιών που νομιμοποιούνται από επιθεωρησιακούς παπάδες επί σκηνής", διαπιστώνει ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος (Ελευθεροτυπία, 4-3-2000).

Βιντεοκασσέττες, προσωπικά ημερολόγια, φωτογραφίες και λεπτομερείς περιγραφές ερωτικών πράξεων, επιστρατεύτηκαν όλα με το πρόσχημα της πληροφόρησης για να επιτύχει αυτή η επιχείρηση διασυρμού της διαφορετικότητας. Οι σχετικές εκπομπές όχι μόνο δεν συνέβαλαν στην πληροφόρηση των πολιτών, αλλά αντιθέτως οδήγησαν στην εξαπάτησή τους με την καλλιέργεια της ψευδούς εντύπωσης ότι η ερωτική ζωή των διασυρθέντων αφορά ολόκληρη την κοινωνία. Η αλήθεια είναι ότι σε μια κοινωνία που διέπεται από δημοκρατικές αρχές άλλα είναι τα ζητήματα που αφορούν την κοινωνία και πάντως κανέναν δεν αφορά η ερωτική ζωή των μελών της πέραν των άμεσα εμπλεκομένων. "Ο παθητικός τηλεθεατής κοντεύει να ξεχάσει ότι χρειάζεται να εκλέγει με πολιτικά κριτήρια τους εκπροσώπους του στην άσκηση της εξουσίας. [...] Αν εξάλλου το επιτηρούμενο πεδίο της ερωτικής ζωής επεκταθεί, ώστε να περιλαμβάνει πέρα από το αξιόποινο και την απλή απόκλιση από τα στερεότυπα, τα πράγματα γίνονται ακόμη σοβαρότερα". (Ν. Παρασκευόπουλος, Ελευθεροτυπία, 1-3-2000).

Το επιχείρημα της προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος δεν επιτυγχάνει εν προκειμένω να καλύψει το πραγματικό συμφέρον των αυτοανακηρυχθέντων τιμητών της ερωτικής συμπεριφοράς. Σύμφωνα με την απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης για την επίμαχη εκπομπή του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, "έγινε δε η παρουσίαση αυτή με κίνητρο εμπορικό και συγκεκριμένα για τη αύξηση της τηλεθέασης, που δεν δικαιολογεί την επέμβαση στην ιδιωτική ζωή του ατόμου. [Η δημοσιοποίηση] δεν ήταν ούτε πρόσφορη ούτε απαραίτητη για την πληροφόρηση των πολιτών" (Bήμα, 19-3).
 
δικαιωματικά!

τεύχος 1, Απρίλιος 2000
.........................................

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Τόλμη και... ανανδρία, Π. Διαμαντάκου, Καθημερινή, 1-3-2000, σ. 1  
Αιχμή Τομπούλογλου για την Ηγεσία της ΝΔ, Ελευθεροτυπία, 1-3-2000, σ. 6
Ροζ σκάνδαλα, και πολιτική ζωή, Ν. Παρασκευόπουλος, Ελευθεροτυπία, 1-3-2000, σ. 9 
Τα τσαλακωμένα σεντόνια..., Ηλ. Κανέλης, Βήμα, 2-3-2000, σ.2
Τώρα τον λόγο έχει ο αρχηγός!, Ποντίκι, 2-3-2000, σ. 3
Πού βρίσκεται η ζούγκλα;, Β. Ραφαηλίδης, Ελευθεροτυπία, 4-3-2000, σ. 11
Ας σπάσουμε τη σιωπή, Γρ. Βαλλιανάτος, Ελευθεροτυπία, 4-3-2000, σ. 49 
Ο Μάκης και οι άλλοι, Σ. Καργάκος, Ελεύθερος Τύπος, 5-3-2000, σ. 70
Γκέι δεοντολογία: Οι ιδιαιτερότητες του ελληνικού τύπου, Ιός της Κυριακής, περιοδικό Έψιλον της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, 12-3-2000
Νεοσυντηρητισμός, ερωτική ζωή και πορνεία, Ν. Παρασκευόπουλος, Ελευθεροτυπία, 15-3-2000, σ. 9 
Τι αποφάσισε το ραδιοτηλεοπτικό για τις "ροζ" βιντεοταινίες, Βήμα, 19-3-2000, σ. Α46
Το Βατικανό καταγγέλλει την Ε.Ε. για νομιμοποίηση των ομοφυλοφιλικών σχέσεων, Ελεύθερος Τύπος, 22-3-2000, σ. 20
Αθώοι για τα "ροζ", Ελευθεροτυπία,. 22-3-2000, σ. 19
Στο αρχείο... τα ροζ σκάνδαλα, Καθημερινή, 22-3-2000, σ. 6 
Βρυξέλλες: Υπέρ της νομιμοποίησης των ομοφυλοφιλικών σχέσεων οι σοσιαλιστές, Ελεύθερος Τύπος, 23-3-2000, σ. 20
Ευχαριστίες Χ. Τομπούλογλου για την "ώριμη" αντίδραση, Καθημερινή, 23-3-2000 
Ένας γάμος ομοφυλοφιλικός, Βήμα, 24-3-2000, Α17
Πυρά κατά της Ε.Ε., Έθνος, 27-3-2000, σ. 24
Μ. Τριανταφυλλόπουλος στον Ε.Τ.: Θα επανέλθω στο θέμα του πορνογραφικού υλικού, Ελεύθερος Τύπος, σ. 31
Πυρά κατά της Ε.Ε., Έθνος, 27-3-2000, σ. 24
Νέο Κήρυγμα... "Αγάπης" του Χριστόδουλου, Αυγή, 28 -3- 2000, σελ. 7 
 
ΕΠΙΣΗΣ:
Η πολύ κρυφή κάμερα του κ. Μ., http://www.iospress.gr/ios2005/ios20051218.htm
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΖΟΥΓΚΛΑΣ: Κύριε Μ. κοίτα τι έκανες... http://www.iospress.gr/extra/MakisT-2.htm
 



Σημείωση 20ο Τεύχος



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Νησιά
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Νησιά:
Για τη φώκια μονάχους - μονάχους, της Ναυσικάς Καραγιαννίδη


     Article Rating
Average Score: 3
Αριθμός Ψήφων: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Η ελληνο-ορθόδοξη στάση στο σεξ, του Δημήτρη Αγγελίδη" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.08 Δευτερόλεπτα