Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Αιολικά Πάρκα: Ένας χρόνος Κιότο από το Δίκτυο Μεσόγειος SOS

ΝησιάΈνας χρόνος κυβερνητικής βραδύτητας για την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Ελλάδα

Στις 16 Φεβρουαρίου 2006 κλείνουμε ένα χρόνο από τότε που το Πρωτόκολλο του Κιότο μπήκε επιτέλους σε ισχύ, μετά από 8 χρόνια διαπραγματεύσεων και αμφισβητήσεων από τις εμπλεκόμενες χώρες. Η απόφαση των Η.Π.Α να μη συμμετάσχει έκανε να μοιάζει σαν όνειρο απατηλό η εφαρμογή των αποφάσεων του Πρωτοκόλλου. Παρόλα αυτά η επικύρωση από τη Ρωσική Δούμα του ξαναέδωσε ζωή και έτσι τον Δεκέμβριο του 2005 πραγματοποιήθηκε στο Μόντρεαλ του Καναδά η πρώτη Συνάντηση των Μερών στο Πρωτόκολλο του Κιότο (δηλαδή των 157 χωρών που επικύρωσαν το Πρωτόκολλο). Το Πρωτόκολλο είναι ένα πρώτο βήμα αλλά εντελώς ανεπαρκές. 

Στο Μόντρεαλ οριστικοποιήθηκαν οι κανόνες του Κιότο, ενισχύθηκαν οι μηχανισμοί ευελιξίας και το σημαντικότερο συμφωνήθηκε η έναρξη νέου κύκλου διαπραγματεύσεων για δεσμεύσεις που θα ισχύσουν μετά το 2012. Σε παγκόσμιο επίπεδο απαιτούνται βέβαια σημαντικότερες δεσμεύσεις και κυρίως εφαρμογή τους.

Σε σχέση με την χώρα μας, νέες δεσμεύσεις, κυρώσεις για τις χώρες που δε θα καταφέρουν να φτάσουν τον στόχο τους μέχρι το 2012 και αυξανόμενες ενδείξεις επιτάχυνσης του φαινομένου των κλιματικών αλλαγών δεν φαίνεται να πτοούν την ελληνική κυβέρνηση, η οποία συνεχίζει να αγνοεί επιδεικτικά αλλά με σημαντικό περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος τις υποχρεώσεις της απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Πρωτόκολλο αλλά και τους πολίτες (του κόσμου).

Με το προσχέδιο νόμου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση η Κυβέρνηση αγνοεί την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2001/77/ΕΚ με την οποία η Ελλάδα πρέπει μέχρι το 2010 να καλύπτει κατά 20,1% της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας από ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ καθώς και τον στόχο που της έχει ανατεθεί από το Πρωτόκολλο του Κιότο να περιορίσει την αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο 25% μέχρι το 2012 με έτος βάση το 1990.

Με λίγα λόγια το Σχέδιο νόμου για τις ΑΠΕ που παρουσίασε η κυβέρνηση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως Σχέδιο Νόμου για τις Μη ΑΠΕ καθώς ούτε η πράσινη κιλοβατώρα (ενέργεια παραγόμενη από ανανεώσιμες πηγές) πριμοδοτείτε (άρα και προωθείται αποτελεσματικά) αλλά ούτε οι γραφειοκρατικές διαδικασίες απλοποιούνται.

Το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS καλεί την κυβέρνηση να πάρει επιτέλους στα σοβαρά την απειλή της κλιματικής αλλαγής γιατί πέρα από τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, την υγεία και την κοινωνία, έχει ήδη μεγάλες επιπτώσεις στην οικονομία, τόσο σε επίπεδο καταστροφών από τα όλο και πιο συχνά ακραία καιρικά φαινόμενα, όσο και από την υποχρέωση αγοράς δικαιωμάτων ρύπανσης (μόνο η ΔΕΗ καταβάλει το 2005 ποσό μεταξύ 90-120.000.000 Ευρώ, ενώ συνολικά η χώρα θα πρέπει στο άμεσο μέλλον να πληρώνει για αγορά δικαιωμάτων ρύπανσης 200-470.000.000 το χρόνο).   - Ζητάμε από την κυβέρνηση να επαναφέρει το προσχέδιο νόμου που είχε κυκλοφορήσει τον Απρίλιο του 2005 και προέβλεπε πολιτικές που θα δίνανε ουσιαστική ώθηση στην ανάπτυξη των ΑΠΕ στην χώρα μας.

Συγκεκριμένα ζητάμε:

Να περάσουμε από το πετρέλαιο στα βιοκαύσιμα.
Η Οδηγία 2003/30/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης προβλέπει ότι μέχρι το 2005 το 2% των καυσίμων κίνησης πρέπει να προέρχεται από βιοκαύσιμα (από καλλιέργειες, υπολείμματα καλλιεργειών ή/και χρησιμοποιημένα λάδια μαγειρικής). Είναι αναγκαία η άμεση προώθηση της χρήσης βιοκαυσίμων και στην Ελλάδα (που βρίσκεται ακόμη στο μηδέν, αν και έχει αξιόλογες δυνατότητες):
- Όλα τα μέσα μεταφοράς και τα άλλα δημόσια οχήματα να χρησιμοποιούν υποχρεωτικά βιοκαύσιμα μέχρι το 2007.
- Να δοθούν τα προβλεπόμενα κίνητρα στους αγρότες που παραδίδουν τα αγροτικά υπολείμματα για παραγωγή υγρών ή στερεών βιοκαυσίμων, όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες χώρες.


Να αξιοποιήσουμε τον ήλιο και τον άνεμο.
Το ποσοστό συμμετοχής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην ηλεκτροπαραγωγή της χώρας είναι σήμερα γύρω στο 9% (μαζί με τα μεγάλα υδροηλεκτρικά), όταν η ευρωπαϊκή Οδηγία 2001/77/ΕΚ θέτει ως στόχο το 20,1% μέχρι το 2010. Σήμερα, η εγκατεστημένη ισχύς των αιολικών πάρκων στην Ελλάδα φτάνει τα 500 MW περίπου, ενώ θα πρέπει να φτάσει τα 2.500 ΜW το 2010. Η αιολική ενέργεια προστατεύει τον πλανήτη: κάθε εγκατεστημένο μεγαβάτ (MW) αιολικής ενέργειας στην χώρα μας αποσοβεί την έκλυση περίπου 3.000 τόνων διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.

Να συγκροτηθεί επιτέλους μια σοβαρή εθνική πολιτική για την ανάπτυξη των ΑΠΕ, με ισχυρά κίνητρα και δεσμευτικά μέτρα:
- Να μην προχωρήσουν τα σχέδια της ΔΕΗ για κατασκευή νέων ρυπογόνων σταθμών παραγωγής ενέργειας από λιγνίτη και πετρέλαιο αλλά να δοθεί έμφαση στην προώθηση αιολικών πάρκων που θα αντικαταστήσουν τους ρυπογόνους σταθμούς.
- Να προωθηθεί η δημιουργία αιολικών πάρκων στις περιοχές με ισχυρό δυναμικό ανέμων – ιδιαίτερα στα νησιά, αλλά και ανεμογγενήτριες που αξιοποιούν και μικρότερο αιολικό δυναμικό, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας και τις εφαρμογές σε τοπικό επίπεδο.
- Να αρθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που μπλοκάρουν τις όποιες επενδυτικές προσπάθειες στην ανάπτυξη αιολικών πάρκων

Κίνητρα για ανάπτυξη της ηλιακής τεχνολογίας.
Κάθε κιλοβατώρα που παράγεται από φωτοβολταϊκά και άρα όχι από συμβατικά καύσιμα, συνεπάγεται την αποφυγή έκλυσης 1,1 κιλών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Η ηλιόλουστη Ελλάδα θα μπορούσε να καλύψει μεγάλο ποσοστό των ενεργειακών της αναγκών αν στις σκεπές των σπιτιών έμπαιναν φωτοβολταϊκά:
- Να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε όλα τα δημόσια και δημοτικά κτίρια, τους σταθμούς του Μετρό και τα σχολεία μέχρι το 2008 και να δοθούν φορολογικά κίνητρα, ώστε μέχρι το 2010, τουλάχιστον 20.000 κατοικίες και εργασιακοί χώροι να παράγουν ενέργεια από τον ήλιο
- Να ενισχυθεί  με το νέο νόμο για τις ΑΠΕ γενναία η ηλιακή κιλοβατώρα, κατά το πετυχημένο πρότυπο πολλών χωρών, όπου η ηλιακή ενέργεια γνωρίζει άνθηση τονώνοντας την τοπική οικονομία.


Εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια
Μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας στα υπάρχοντα κτίρια μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας μέχρι και 60%, ενώ σε νεόδμητα, με σωστό σχεδιασμό, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί ακόμα και σε ποσοστό 90%.

Η έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής της Οδηγίας 2002/91/ΕΚ «για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων» από το Γενάρη 2006, βρίσκει την Ελλάδα απροετοίμαστη:
- Να ξεκινήσει άμεσα η εφαρμογή μέτρων για εξοικονόμηση ενέργειας στα δημόσια κτίρια
- Να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας παλιών κτιρίων και να είναι υποχρεωτικός ο ενεργειακός σχεδιασμός όλων των νέων κτιρίων, αξιοποιώντας τις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής
- Να γίνει υποχρεωτική η εγκατάσταση ηλιοθερμικών συστημάτων στα νέα κτίρια κατά το πετυχημένο παράδειγμα της Ισπανίας και της Πορτογαλίας

Βιώσιμες μεταφορές για ποιότητα ζωής
Ο τομέας των μεταφορών συμβάλλει περίπου κατά 28% στις παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Χρειάζεται ριζικός αναπροσανατολισμός των πολιτικών για τις μεταφορές εμπορευμάτων και τις καθημερινές μετακινήσεις, αντλώντας και από την εμπειρία πολλών ευρωπαϊκών χωρών και πόλεων:

- Ενίσχυση των δημόσιων μέσων μεταφοράς με πιο αξιόπιστες συγκοινωνίες και ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου Τραμ και ποδηλατοδρόμων στις μεγάλες πόλεις.
- Επέκταση κατά προτεραιότητα των σιδηροδρόμων και προώθηση συνδυασμένων μεταφορών (μεταφορά φορτίων με σιδηρόδρομο και πλοία, μείωση της κίνησης φορτηγών στο εθνικό δίκτυο).
- Αναλογική φορολόγηση αυτοκινήτων με βάση την κατανάλωση καυσίμων και κατά συνέπεια τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και υιοθέτηση κινήτρων για την προώθηση των «καθαρών» οχημάτων.

Επίσης, καλούμε τους πολίτες να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να ενημερωθούν, να δραστηριοποιηθούν και να κάνουν τις μικρές αλλά και μεγάλες αλλαγές στον τρόπο ζωής τους, για ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον.

Δεν υπάρχει περιθώριο πλέον για κωλυσιεργίες. Οι επιπτώσεις από τις κλιματικές αλλαγές γίνονται εντονότερες χρόνο με τον χρόνο.
Οφείλουμε να δράσουμε τώρα για μας αλλά και για τους άλλους, για τώρα αλλά και για το μέλλον.



Σημείωση 5ο Τεύχος



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Νησιά
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Νησιά:
Για τη φώκια μονάχους - μονάχους, της Ναυσικάς Καραγιαννίδη


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


Associated Topics

Νησιά

"Ένας χρόνος Κιότο από το Δίκτυο Μεσόγειος SOS" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.04 Δευτερόλεπτα