Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Ρύπανση: Ναυάγιο Sea Diamond 8 μήνες μετά

Θήρα

Αρχιπέλάγος

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ναυάγιο του Sea Diamond, 8 μήνες μετά: Μήπως τελικά ο γιαλός ήταν στραβός;



Πριν λίγες ημέρες η εταιρεία Louis Hellenic Cruises, ανακοίνωσε στο κυπριακό επενδυτικό κοινό, ότι εισέπραξε από την ασφάλεια του Sea Diamond για την ολική απώλεια του πλοίου (total loss) το ποσό των 55 εκατομμυρίων δολαρίων (αξίζει να αναφέρουμε ότι η αγορά του πλοίου αυτού κόστισε 35 εκατομμύρια δολάρια). Τις ίδιες ημέρες, ο Όμιλος Louis, με βάση σχετική μελέτη που έχει αναθέσει σε ξένη, ιδιωτική εταιρεία χαρτογράφησης, ισχυρίζεται ότι το ναυάγιο οφείλεται στο ότι η ξέρα είχε κάποια μέτρα απόκλιση από τα στοιχεία του χάρτη της ελληνικής υδρογραφικής υπηρεσίας, άρα οι ευθύνες του ναυαγίου εν ολίγοις, αποδίδονται στο ελληνικό δημόσιο. Με τον τρόπο αυτό η πλοιοκτήτρια εταιρεία, προσπαθεί να διασφαλίσει τα χρήματα που εισέπραξε από την ασφάλεια, αλλά και να καλύψει τον αλληλασφαλιστικό όμιλο ο οποίος έχει την αστική ευθύνη και θα πρέπει να καταβάλλει το κόστος αποκατάστασης του ναυαγίου (αποζημιώσεις προς τρίτους, ανέλκυση κλπ). Έτσι το ναυάγιο καλείται να το πληρώσει το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή ο έλληνας φορολογούμενος, ενώ μετά από αυτή την τραγωδία, η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει εισπράξει τα ασφάλιστρα.

Αντί όμως να εμπλεκόμαστε σε συζητήσεις επιπέδου.... εάν ο γιαλός ήταν στραβός, ή στραβά αρμενίζανε, πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν μας ότι όλα τα πλοία οφείλουν να τηρούν τους κανόνες ασφαλούς ναυσιπλοΐας, καθώς και τους κανόνες ασφαλούς προσέγγισης παράκτιων περιοχών και λιμένων. Για παράδειγμα, πρέπει πάντοτε να τηρούνται αποστάσεις ασφαλείας από τη στεριά, κάτι που δεν τηρήθηκε στην προκειμένη περίπτωση, πιθανώς για να βγάλουν αναμνηστικές φωτογραφίες οι επιβάτες. ?λλωστε η μη τήρηση των κανόνων αυτών, είναι και ο λόγος για τον οποίο μόνο το Sea Diamond κατόρθωσε να προσαράξει στην ξέρα, και όχι το σύνολο των πολλών εκατοντάδων πλοίων που προσεγγίζουν κάθε χρόνο τη συγκεκριμένη περιοχή της Σαντορίνης.

Σήμερα, 8 μήνες μετά από το ναυάγιο, δεν υπάρχει η παραμικρή πρόβλεψη για να γίνει η ανέλκυση του, και να υπάρξει ανάληψη των ευθυνών της πλοιοκτήτριας εταιρείας και του αλληλασφαλιστικού ομίλου. Με τον τρόπο αυτό συνεχίζεται ο εμπαιγμός των τοπικών κοινωνιών της Σαντορίνης και των νησιών του Αιγαίου συνολικά, ενώ συνεχίζεται να τίθεται σε κίνδυνο η δημόσια υγεία.
 
Η μόνη λύση για την αντιμετώπιση αυτού του τεράστιου περιβαλλοντικού κινδύνου, είναι η άμεση ανέλκυση του ναυαγίου.

Έπειτα από δεδομένα που προσκόμισε το Αρχιπέλαγος, Ινστιτούτο Θαλάσσιας & Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου σε συνεργασία και με φορείς πολιτών της Σαντορίνης, στις νομικές υπηρεσίες της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Ε.Ε., καθώς και στο νομικό τμήμα του Επιτρόπου κ. Δήμα, το θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond και της ανάγκης άμεσης ανέλκυσής του, εξετάζεται ως θέμα προτεραιότητας. Έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες ανάκρισης για τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων και δεδομένων.

Δυστυχώς για άλλη μία φορά, η αναποτελεσματικότητα των αρμόδιων διοικητικών, δικαστικών και πολιτικών αρχών, θα οδηγήσει τη χώρα μας στην καταβολή νέων μεγάλων προστίμων από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο, σε περίπτωση που δεν δρομολογηθεί άμεσα η αντιμετώπιση αυτού του κινδύνου θαλάσσιας ρύπανσης.

Από την άλλη πλευρά, βλέπουμε να είναι υπέρ του δέοντος καθησυχαστικά, τα πορίσματα των αρμόδιων επιστημονικών φορέων, οι οποίοι αντί να λειτουργούν με γνώμονα την ουσιαστική προστασία της δημόσιας υγείας, του φυσικού περιβάλλοντος, επομένως και του δημόσιου συμφέροντος, θεωρούν υπερβολικό το χαρακτηρισμό του ναυάγιου του Sea Diamond ως «τοξική βόμβα στο βυθό του Αιγαίου».

Το ναυάγιο συνεχίζει να παραμένει στο βυθό, φέροντας τεράστιες ποσότητες τοξικών χημικών ουσιών. Η έντονη ηλεκτρόλυση επιταχύνει τη διάβρωση των διαφόρων τμημάτων του ναυάγιου (σκελετός πλοίου, δίκτυα σωληνώσεων, δεξαμενές, χώροι αποθήκευσης, ηλεκτρονικές συσκευές, κ.α.), με αποτέλεσμα να υπάρξει αναπόφευκτα, αργά ή γρήγορα, διαρροή και απορρόφηση τοξικών ουσιών, από τα θαλάσσια οικοσυστήματα, καθώς θα έχουν διαλυθεί οι δομές που τα συγκρατούν.

Πρέπει να τονίσουμε ότι πέρα από τα πετρελαιοειδή, τα οποία αποτελούν το μικρότερο κίνδυνο, δεδομένου ότι η ρύπανση που προκαλούν είναι ορατή και μη-υδατοδιαλυτή, στο ναυάγιο υπάρχουν μία σειρά από άλλες ρυπογόνες και επικίνδυνες ουσίες, όπως :

·         Τόνοι από τοξικά υγρά που περιέχονται σε χιλιόμετρα υδραυλικών δικτύων και ψυκτικών συστημάτων.

·         Μεγάλες ποσότητες αμιάντου, οι οποίες βρίσκονται στους χώρους του μηχανοστασίου και τα σημεία θερμομόνωσης.
(ο αμίαντος αποτελεί ένα ιδιαίτερα καρκινογόνο υλικό, οι ίνες του οποίου επιπλέοντας στη θάλασσα, μπορούν να διαπλεύσουν χιλιάδες μίλια, χωρίς καμία αλλοίωση. Είναι πλέον ευρέως παραδεκτό ότι η απορρόφηση ακόμα και μίας μόνο ίνας αμιάντου από τους πνεύμονες, προκαλεί καρκίνο)

·         Εκατοντάδες οθόνες τηλεόρασης, Η/Υ και άλλα ηλεκτρονικά μέσα, (από τις 570 καμπίνες και τους δεκάδες κοινόχρηστους χώρους -σαλόνια, τραπεζαρίες, γέφυρα, λογιστήριο, γραφείο υποδοχής κλπ), τα οποία περιέχουν πληθώρα χημικών ουσιών, όπως για παράδειγμα το αρσενικό, ένα από τα πιο επικίνδυνα δηλητήρια.
(Η έκθεση στο αρσενικό προκαλεί σοβαρές και θανατηφόρες ασθένειες όπως διάφορες μορφές καρκίνου, διαβήτη, ασθένειες του ήπατος, πεπτικά προβλήματα και πάχυνση του δέρματος)
 
Εάν λοιπόν δεν πρέπει να αποκαλούμε τοξική βόμβα το ναυάγιο του Sea Diamond, ας εξηγήσουν με επιστημονικούς όρους, οι καθησυχαστικοί αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς, για πιο λόγο θεωρείται ασφαλής η διαδικασία διάβρωσης όλων αυτών των τεράστιων ποσοτήτων τοξικών χημικών ουσιών και απορρόφησής τους από τα θαλάσσια οικοσυστήματα. Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι όλα αυτά λαμβάνουν χώρο δίπλα στους σταθμούς αφαλάτωσης από τους οποίους αρδεύεται το νησί της Σαντορίνης, στην καρδιά του Αιγαίου, μίας κλειστής θάλασσας που στηρίζει τοπικές κοινωνίες χιλιάδων κατοίκων που βασίζονται στα θαλάσσια οικοσυστήματα, πλέον όχι μόνο για να τραφούν από τα αλιεύματά, αλλά πίνοντας και το θαλασσινό νερό (μέσω της διαδικασίας της αφαλάτωσης – διαδικασία με την οποία πλέον υδρεύεται μεγάλος αριθμός νησιών του Αιγαίου).

Κλείνοντας, επισημαίνουμε και πάλι την άμεση ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου, καθώς και ότι το Αρχιπέλαγος, Ινστιτούτο Θαλάσσιας & Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου, δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αφήσει το πρόβλημα του Sea Diamond να παραμείνει ως μία ακόμα πηγή τοξικής ρύπανσης για το Αιγαίο.
--------------------------------------------------------------------------------

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία χρειαστείτε, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Θοδωρή Τσιμπίδη, Διευθυντή και Υπεύθυνο Δράσης του Αρχιπελάγους, στα τηλέφωνα 22750 41673 και 6932274235.

Με Φιλικούς Χαιρετισμούς,
Λίνα Τσιγγερλιώτη
___________________

Lina Tsingerlioti
Environmental Education & Communications Coordinator
Archipelagos, Insitute of Marine & Environmental Research of the Aegean Sea
P.O. Box 1, Rahes 83 301, Ikaria, Greece - Tel +30 2275041673 ,Fax +30 22750 41070
lina@archipelago.gr  
www.archipelago.gr

 




 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Θήρα
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Θήρα:
Σαντορίνη - Oι «λίμνες», οι ξόβεργες και τα άτυχα πτηνά


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Ναυάγιο Sea Diamond 8 μήνες μετά" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.04 Δευτερόλεπτα