Πάρος: δωρεάν ρεύμα για ηλεκτροκίνηση
Ημερομηνία Saturday, May 26 @ 18:32:28 UTC
Θέμα Πάρος


Την παροχή δωρεάν ηλεκτρικού ρεύματος για την κίνηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποφάσισε να εγκαινιάσει ο Δήμος Πάρου. Στο πλαίσιο της παγκόσμιας προσπάθειας για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής, ο δήμος ανακοίνωσε τη δωρεάν στάθμευση των υβριδικών και των ηλεκτρικών οχημάτων, μονίμων κατοίκων ή επισκεπτών, στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης. Την παροχή δωρεάν ηλεκτρικού ρεύματος για την κίνηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποφάσισε να εγκαινιάσει ο Δήμος Πάρου. Στο πλαίσιο της παγκόσμιας προσπάθειας για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής, ο δήμος ανακοίνωσε τη δωρεάν στάθμευση των υβριδικών και των ηλεκτρικών οχημάτων, μονίμων κατοίκων ή επισκεπτών, στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης.

Η προμήθεια των καρτών ελεύθερης στάθμευσης και η παροχή δωρεάν ηλεκτρικού ρεύματος θα μπορεί να ζητείται απευθείας από τον ιδιοκτήτη του υβριδικού-ηλεκτρικού οχήματος, μέσω της τετραψήφιας τηλεφωνικής γραμμής 1562. «Μετά τη χρήση του υβριδικού δημοτικού λεωφορείου, ο δήμος θα δίνει διαρκώς το δικό του «παρών», προσπαθώντας να συμβάλει στην εδραίωση πρότυπων συνθηκών στην Πάρο για την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και στην ανάπτυξη μιας ισχυρής περιβαλλοντικής συνείδησης που θα οδηγήσει σε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας», αναφέρει ο δήμαρχος Πάρου, Γιάννης Ραγκούσης.

(ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 22/05/2007)

Αυτοκίνητα χωρίς καυσαέρια.

Τα οχήματα του αύριο θα είναι ηλεκτροκίνητα, τροφοδοτούμενα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ηλιακά, υβριδικά ή θα καίνε υδρογόνο Tης Βάσως Χαραλαμπίδου

Οι νέες τεχνολογίες που παρουσιάστηκαν σε συνέδριο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

H διαρκώς αυξανόμενη ρύπανση του περιβάλλοντος και τα συνεχώς μειούμενα αποθέματα πετρελαίου φαίνεται ότι οδηγούν σε νέες τεχνολογίες για τα αυτοκίνητα, οι οποίες βασίζονται στον ηλεκτρισμό και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και έχουν μηδενικές εκπομπές στην ατμόσφαιρα. Τα αυτοκίνητα του κοντινού μέλλοντος δεν θα εκπέμπουν καυσαέρια, καθώς θα είναι ηλεκτροκίνητα ή θα κινούνται με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), με υδρογόνο, με τον ήλιο ή θα είναι υβριδικά. Οι έρευνες και οι κατασκευαστικές προσπάθειες γίνονται ανά τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα αναπτύσσονται ρηξικέλευθες ιδέες από έλληνες επιστήμονες, που παρουσιάστηκαν στο διήμερο με θέμα «Ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς στην Ελλάδα - Υφιστάμενη κατάσταση και προοπτικές», το οποίο διοργάνωσε το TEE. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ZERO που αναπτύσσεται από το Εργαστήριο Αντοχής Υλικών του ΕΜΠ, το αυτοκίνητο που κινείται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΕΜΠ) όπως είναι το υδρογόνο, ένα δίτροχο όχημα για τις πόλεις, τα υβριδικά αυτοκίνητα, που κινούνται με βενζίνη και μπαταρίες, τα ηλιακά αυτοκίνητα ήταν μερικές μόνον από τις προτάσεις που παρουσιάστηκαν. Οι περισσότεροι ομιλητές πάντως πρότειναν να δοθούν κίνητρα από την πολιτεία προς τους πολίτες για να αγοράζουν οχήματα που δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον.

Στη διημερίδα αναπτύχθηκαν 48 εισηγήσεις από περίπου 100 επιστήμονες υψηλού επιπέδου, σχετικά με τα ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς. Τονίστηκε ότι από τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα η ηλεκτροκίνηση έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα, στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αρχής γενομένης από τον αστικό σιδηρόδρομο της Αθήνας, τον ΗΣΑΠ. Με την πάροδο των ετών, η ηλεκτροκίνηση επεκτάθηκε στο μετρό, ενώ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος έχει σχεδιαστεί να είναι ηλεκτροκινούμενος. Τα τρόλεϊ και το τραμ είναι επίσης ηλεκτροκίνητα.

Ωστόσο, για περισσότερο από έναν αιώνα εδραιώθηκε το κινητήριο σύστημα μηχανών εσωτερικής καύσης, οι οποίες αντλούν ενέργεια από τα υγρά καύσιμα. Το σύστημα σημείωσε τεράστια πρόοδο, αποτελώντας τη βάση για τις εξελίξεις στην τεχνολογία των οδικών, των πλωτών και των εναέριων μέσων μεταφοράς, όπως τόνισε ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και της Επιστημονικής Επιτροπής Ειδικότητας του Διημέρου του TEE, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών κ. A. Σαφάκας. Ωστόσο, τις τελευταίες τρεις δεκαετίες παρουσιάστηκαν σοβαρά προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τις μηχανές εσωτερικής καύσης και συνεπάγονται μεγάλους κινδύνους για το φυσικό περιβάλλον, ενώ αποτελεί σοβαρή απειλή για τη ζωή επάνω στον πλανήτη. Παράλληλα, τα υγρά καύσιμα εξαντλούνται και σε ορατό χρονικό ορίζοντα θα εκλείψουν.

Αδήριτη ανάγκη για όλον τον πλανήτη είναι η έγκαιρη στροφή προς άλλες πηγές ενέργειας, κυρίως προς καθαρές πηγές, επεσήμανε ο ομιλητής. Και εξήγησε ότι αυτό συνεπάγεται αλλαγή πλεύσης στην τεχνολογία των συστημάτων κίνησης και μέσων μεταφοράς. H εναλλακτική λύση προσφέρεται από τη χρήση της ηλεκτροκίνησης.

Στην Ελλάδα παρατηρείται απελπιστικά μεγάλη καθυστέρηση στην ηλεκτροκίνηση και ιδιαίτερα στην εφαρμογή της αμιγούς ηλεκτροκίνησης των τρένων, σε συνδυασμό με την εγκατάσταση διπλής γραμμής.

Οι προοπτικές συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες θα διαδοθεί η χρήση των μικρών, μεσαίων, μεγάλων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα θα μειώνεται ο αριθμός των αυτοκινήτων με μηχανή εσωτερικής καύσης. Τα υβριδικά αυτοκίνητα θα αποτελέσουν το μεταβατικό στάδιο για δύο ως τρεις δεκαετίες.

H Ελλάδα και η Ευρώπη δείχνουν αδράνεια στον τομέα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, πρέπει άμεσα να επεξεργαστούν τα θεσμικά μέτρα που συνεπάγεται αυτή η τεχνολογική αλλαγή. Για τον σκοπό αυτόν χρειάζονται προγράμματα κρατικών κοινοτικών επενδύσεων, ενώ οι χρήστες δεν πρέπει να διστάζουν να αποκτήσουν στο παρόν στάδιο τα κυκλοφορούμενα ήδη και παραγόμενα υβριδικά αυτοκίνητα.

Ενδιαφέρουσες εισηγήσεις σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναπτύχθηκαν από πολλούς φορείς, μεταξύ των οποίων ήταν το ΕΜΠ, το ΑΠΘ, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτρικών Οχημάτων, τα TEI, το ΣΕΛΕΤΕ, το ΚΑΠΕ και άλλοι.

Στο «Αυτοκίνητο του Μέλλοντος κινούμενο με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ)» αναφέρθηκε ο κ. Νικόλαος Ρωμανός, της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Ο ομιλητής τόνισε ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της Γραμματείας Πληροφοριών Ενέργειας, η παγκόσμια ημερήσια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί από τα 80 εκατομμύρια στα 120 εκατομμύρια βαρέλια ως το 2020, αύξηση της τάξης του 50% μέσα σε λιγότερο από είκοσι χρόνια. Ο αριθμός των αυτοκινήτων παγκοσμίως προβλέπεται να διπλασιαστεί ως το 2020.

H ατμοσφαιρική ρύπανση είναι στενά συνδεδεμένη με την καύση ορυκτών καυσίμων. Το φυσικό αέριο μπορεί να αποτελέσει μια προσωρινή λύση.

Στον χρονικό ορίζοντα της παρούσας δεκαετίας αναμένεται μια σημαντική αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα, η οποία για το 2010 (39,2%) υπερβαίνει σημαντικά τον στόχο του περιορισμού της αύξησης των εκπομπών κατά την περίοδο 2008 - 2012 (25% των εκπομπών του έτους βάσης).

Το υδρογόνο μπορεί να παραχθεί από όλες τις πηγές ενέργειας που υπάρχουν και να αποτελέσει κινητήρια δύναμη των αυτοκινήτων. Εκείνες όμως που το καθιστούν ανανεώσιμη πηγή ενέργειας και το εντάσσουν στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης είναι οι ΑΠΕ. Οι διεργασίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είναι χημικές, βιολογικές, ηλεκτρολυτικές, φωτολυτικές και θερμοχημικές. Είναι ένα από τα πιο άφθονα στοιχεία στο σύμπαν. Είναι άχρωμο, άοσμο, άγευστο και μη δηλητηριώδες αέριο και καταβάλλονται προσπάθειες για την εφαρμογή του στα αυτοκίνητα.

Οι προτάσεις των μηχανικών * «Ζερό» για την πόλη

Ενα νέο υπερ-ελαφρύ ηλεκτρικό όχημα πόλης από αφρώδη υλικά υψηλής παθητικής ασφάλειας για επιβαίνοντες και πεζούς παρουσίασε ο αναπλ. καθηγητής κ. N. Π. Ανδριανόπουλος της Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, Εργαστήριο Αντοχής Υλικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Την εργασία ετοίμασαν οι κκ. N. Π. Ανδριανόπουλος, B. Γράψας, Γ. Κατσαρής, B. A. Κεφαλάς. Οπως τονίστηκε, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της ηλεκτροκίνητης αυτοκίνησης είναι η ικανοποιητική σχέση βάρους οχήματος - κινητήρα και κυρίως του βάρους των συσσωρευτών που απαιτούνται για επαρκή αυτονομία, που δεν ξεπερνά τα 50 W/kg για τις κλασικές συστοιχίες μολύβδου. Αποτέλεσμα της αδυναμίας να βρεθεί ως σήμερα ικανοποιητική λύση στο πρόβλημα του βάρους ήταν η παραγωγή υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία κινούνται με έναν σχετικά μικρό συσσωρευτή ηλεκτρικής ενέργειας (μπαταρίας) που φορτίζεται από έναν συμβατικού τύπου κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα οχήματα αυτά, αν και οικονομικότερα στην κατανάλωση καυσίμων, δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Ο πιο οικονομικός και αποτελεσματικός τρόπος για την ευρύτερη εφαρμογή της ηλεκτρικής αυτοκίνησης είναι η μείωση του βάρους και συνεπώς της απαιτούμενης ενέργειας. Παράλληλα η μείωση του βάρους των οχημάτων οδηγεί και σε πολύ σημαντική μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σε απόλυτα μεγέθη.

Το Εργαστήριο Πολυμερών της Αντοχής των Υλικών του ΕΜΠ κατασκεύασε ένα Υπέρ Ελαφρύ Οχημα Πόλης από αφρώδη υλικά υψηλής απορρόφησης ενέργειας που το ονόμασε «ZERO». Το όχημα αυτό δεν αντικαθιστά ένα συμβατικό αυτοκίνητο, αντίθετα το πρότυπο αυτό όχημα σχεδιάστηκε για την κυκλοφορία σε αστικό περιβάλλον ελεγχόμενης κυκλοφορίας, ώστε να εξασφαλίσει έναν τρόπο ηπιότερης αυτοκίνησης (ασφαλούς για όλους), κατάλληλο για πόλεις σαν την Αθήνα με μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού όπου η μέση ταχύτητα κίνησης είναι περίπου 17 km/h.

* Δίτροχο όχημα

Το «Δίτροχο όχημα για τις πόλεις τού αύριο» παρουσίασε ο κ. Γ. Βούρος, μηχανολόγος μηχανικός, μέλος της STG και ΕΛΙΝΤ, πρ. επ. καθηγητής TEI και ΣΕΛΕΤΕ. Πρόκειται για εφεύρεση που αναφέρεται σε δίκυκλο αυτοκίνητο μεταφοράς δύο ατόμων με μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ. την ώρα, για κύρια χρήση εντός της πόλης. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί κινητήρας εσωτερικής καύσης, ηλεκτροκίνηση ή ποδοκίνηση.

* Ηλιακά αυτοκίνητα

Τα ηλιακά αυτοκίνητα σχεδιάζονται και υλοποιούνται έτσι ώστε να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, τονίζεται στην εργασία των κκ. Z. Σόμπολου, Θ. Παντελέων, B. Σουφλή και Π. Γιαννούλη, καθηγητού του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών. H φόρτιση των ηλεκτροχημικών συσσωρευτών γίνεται αποκλειστικά από ηλιακή ενέργεια. H αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας στα ελαφρά ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την παροχή της απαιτούμενης αυξομειούμενης ισχύος κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Είναι δυνατή η αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας και στα υβριδικά αυτοκίνητα.

* Υβριδικά αυτοκίνητα

Στην «Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Συντελεστών Εκπομπής Ρύπων και Κατανάλωσης Υβριδικού Οχήματος» αναφέρθηκαν στην εργασία τους οι κκ. Γεώργιος Φονταράς, Σάββας Γκεϊβανίδης, Λεωνίδας Ντζιαχρήστος, Ζήσης Σαμαράς, του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, τονίζοντας ότι τα ηλεκτρικά-υβριδικά οχήματα, που συνδυάζουν το θερμικό κινητήρα με ηλεκτροκινητήρα, θεωρούνται σήμερα αποτελεσματική τεχνολογική λύση για την ταυτόχρονη μείωση εκπομπής των αερίων του θερμοκηπίου και των συμβατικών ρύπων.

H εργασία τους παρουσίασε τις μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν σε ένα ηλεκτρικό-υβριδικό όχημα Prius 2, τόσο σε νομοθετημένους όσο και σε πραγματικούς κύκλους οδήγησης. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η υπάρχουσα υβριδική τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα παραγωγής οχημάτων ιδιαίτερα χαμηλής ρύπανσης σε ό,τι αφορά τους συμβατικούς ρύπους και με σημαντικό πλεονέκτημα στα αέρια του θερμοκηπίου, ενώ η κατανάλωση του οχήματος σε συνθήκες αστικής οδήγησης βρέθηκε περίπου στο 50% ή και χαμηλότερα από τα συμβατικά βενζινοκίνητα οχήματα. H μικρή κατανάλωση οδηγεί αντίστοιχα και σε σημαντικά χαμηλές εκπομπές CO2.

(πηγή:Το ΒΗΜΑ, 12/02/2006)

Δείτε: Ελληνικό Σωματείο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο) http://www.heliev.gr/





Το άρθρο αυτό προέρχεται από eyploia.aigaio-net.gr
old.eyploia.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=891