Ταξί στις λεωφορειολωρίδες: οπισθοδρόμηση εις βάρος των πολιτών
Ημερομηνία Monday, April 13 @ 15:06:12 UTC
Θέμα ?λλη Ελλάδα


OΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
μέλος του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
www.ecogreens.gr - email: ecogreen@otenet.gr, ecogreens@nath.gr
Αθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562, τηλ. 210.3241001, fax 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631, τηλ. 2310.222503, fax 2310.421196

Ταξί στις λεωφορειολωρίδες: οπισθοδρόμηση εις βάρος των πολιτών



Σε μια Αθήνα επικίνδυνη για τους πεζούς, όπου τα ΙΧ παρκάρουν στα πεζοδρόμια και η κυκλοφορία με την Αστική Συγκοινωνία δεν ενθαρρύνεται, εξαγγέλλεται δήθεν “πειραματικά” μια σοβαρή οπισθοδρόμηση στην κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

  Η  απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών για ελεύθερη είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες  στην Αθήνα, είναι δεδομένο ότι θα συμβάλει στην υποβάθμιση των λειτουργικών χαρακτηριστικών των λεωφορειακών γραμμών και στην μείωση της επιβατικής τους κίνησης. Το μέτρο δοκιμάστηκε ήδη στη Θεσσαλονίκη όπου είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση στο μισό της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων και τον διπλασιασμό του χρόνου διαδρομής τους, την απώλεια δρομολογίων σε σημαντικό ποσοστό και την μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 30%. Χρειάζεται λοιπόν κι άλλο πείραμα, όταν η Αθήνα έχει μεγαλύτερο αριθμό ταξί ανά κάτοικο από κάθε άλλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα και η παράλυση των λεωφορειολωρίδων θα επηρεάσει δυσανάλογα μεγάλο μέρος της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης;

   Το μόνο που θα πετύχει αυτό το μέτρο είναι επιπλέον εξάρτηση των κατοίκων από το αυτοκίνητο, καθώς θα υποβαθμίσει κι άλλο την αξιοπιστία της δημόσιας συγκοινωνίας ως εναλλακτικής λύσης. Το συμφέρον που θα εξυπηρετήσει, δεν είναι φυσικά το κοινό συμφέρον των πολιτών. Είναι άραγε τυχαία η χρονική σύμπτωση με την πρόσφατη απόφαση για μείωση των τελών ταξινόμησης που στην ουσία επιδοτεί την αγορά νέων ΙΧ; 

   Οι Οικολόγοι Πράσινοι πιστεύουμε στη βιώσιμη μετακίνηση, όπου δίπλα στην προτεραιότητα της δημόσιας συγκοινωνίας, του περπατήματος και του ποδηλάτου, υπάρχει και χώρος για το ταξί ως συμπλήρωμα και όχι ως ανταγωνιστή της συγκοινωνίας. Καθώς η πίεση για χρήση του ΙΧ στην πόλη θα γίνεται όλο και λιγότερη, σταδιακά θα απελευθερώνεται χώρος για περισσότερους πεζόδρομους, πιο φαρδιά πεζοδρόμια με δέντρα, για επιπλέον δημόσιους χώρους και πράσινο που τόσο χρειαζόμαστε.

   Τα ταξί θα ωφελούνταν από πολιτικές αποθάρρυνσης του ΙΧ στην πόλη, αλλά και από μέτρα που θα αναβάθμιζαν την ποιότητά των υπηρεσιών τους: επιμόρφωση,  έλεγχοι, προδιαγραφές ποιότητας, οργάνωση των σταθμών ταξί, γενίκευση της ραδιοεπικοινωνίας και της χρήσης GPS, μέτρα για την ασφάλεια των οδηγών ταξί, πάταξη της επιλεκτικής μίσθωσης, αλλά και της πειρατείας, οχήματα με λιγότερες εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Με δεδομένο ότι τέτοια μέτρα δεν είδαμε, είναι προφανές ότι στο Υπουργείο Μεταφορών δεν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για τα ταξί αλλά μόνο διάθεση για ρουσφέτια εξαργυρώσιμα σε ψήφους.

   Από την πλευρά μας οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε ότι οι επιλογές αυτές πρέπει να έχουν και πολιτικό κόστος. Καλούμε κάθε πολίτη που πιστεύει στη βιωσιμότητα να κάνει την ποιότητα της καθημερινής μας ζωής θέμα πρώτης προτεραιότητας, δείχνοντας στην κυβέρνηση και στα συμφέροντα ότι είναι αδιανόητο να θυσιάζεται το μέλλον της πόλης για εκλογικές μικροσκοπιμότητες. 

Πληροφορίες: Γιάννης Παρασκευόπουλος, τηλ  6979952070 







Το άρθρο αυτό προέρχεται από eyploia.aigaio-net.gr
old.eyploia.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=2856