Περί βαυβούς και αιδοίων ο λόγος
Ημερομηνία Monday, June 23 @ 17:10:51 UTC
Θέμα Νησιά


 

ΑΘΕΟΦΟΒΟΣ-Οι γυναίκες πιστεύουν ότι το αιδοίο είναι δικό τους.
ΣΥΖΥΓΟΣ-Τι μας λες τώρα, που ανήκει, στο heliotypon που ονόμασε έτσι το μπλογκ του;
ΑΘΕΟΦ-Όχι βέβαια!
ΣΥΖ-Τότε που; Στο θαλάσσιο ζώο pennatula που έχει το ίδιο όνομα;
ΑΘΕΟΦ-Δεν ξέρω τι σόι ζώο είναι αυτό και με τι μοιάζει που του έδωσαν αυτό το όνομα , εγώ μιλάω για τα άλλα αιδοία τα οποία απλά ανήκουν και στους άνδρες.

ΣΥΖ-Πάλι άρχισες τα φαλλοκρατικά σου ! δεν έχεις καθόλου αιδώ!
ΑΘΕΟΦ-Όχι βέβαια εσύ μπορείς να θεωρείς ότι το αιδοίο σου σου ανήκει, αλλά σύμφωνα με την αρχαιοελληνική σημασία του όρου η λέξη αυτή σημαίνει το γεννητικό όργανον ανδρός η γυναικός, γενικά τα απόκρυφα μέρη. Από εκεί προέρχεται και ή αιδώς (άμα την ακούνε οι Αργίτες βγάζουν σπυράκια) αλλά και το επίθετο αιδοίος που σημαίνει σεβαστός, σεμνοπρεπής, γένος θεών αιδοίον λέει ο Ησίοδος.
ΣΥΖ-Καλά δεν μου λες πως σου ήρθε να ασχοληθείς με τα αιδοία μας αφού θέλεις να έχεις και συ αιδοίο;

ΑΘΕΟΦ-Μου ήρθε γιατί διάβασα ότι στις 8 Ιανουαρίου στην Ανατολ. Ρωμυλία την Θράκη και την Νέα Πέτρα της Μακεδονίας γιορτάζουν την ημέρα της Μπάμπως που είναι γιορτές γονιμότητας. ?νδρες και γυναίκες αλλάζουν τους ρόλους τους Οι Θρακιώτισσες προσφέρουν καρότα και λουκάνικα, περιττόν να σου πω με τι μοιάζουν, στην στολισμένη σαν νύφη Μπάμπω τρώνε και πίνουν και γίνεται πομπή μέχρι την βρύση του χωριού με πικάντικα τραγούδια. Αν εμφανιστεί κανένας άνδρας στον δρόμο τον κυνηγούν και τον στολίζουν πατόκορφα με λέξεις που θα σήκωναν όρθιες τις τρίχες του Χριστόδουλου.
ΣΥΖ-Παλι δεν κατάλαβα τι σχέση έχει με το αιδοίο, εκτός από το λουκάνικο, η γιορτή αυτή.
ΑΘΕΟΦ-Την ίδια μέρα στην Ελευσίνα στην αρχαιότητα μεθυσμένες γυναίκες –τα αίσχιστα λέγουσαι δι’ ιάμβων και φαλλούς βαστάζουσαι πορεύονται προς την Βαυβώ.
ΣΥΖ-Τώρα κατάλαβα που το πήγαινες και γιατί διάβαζες χθες ξανά το βιβλίο Βαυβώ, το μυθικό αιδοίο του εθνοψυχαναλυτή Ζ. Ντεβερέ. Για λέγε λοιπόν.
ΑΘΕΟΦ-Η Βαυβώ λοιπόν ήταν θηλυκή γονιμική θεότητα που το όνομα της σημαίνει το γυναικείο αιδοίο. Την περιέργεια μου την κίνησαν αγαλματάκια τα οποία τα ονόμαζαν Βαυβώ και για αυτό πήρα και το βιβλίο. Όμως εκτός από τον χώρο που μπορούσε να έχει επίδραση ο Ελληνισμός αντίστοιχα ειδώλια υπάρχουν και σε άλλους πολιτισμούς και πιθανόν να προέρχονται από την Αίγυπτο και να πέρασαν στην Ευρώπη από τους Μαυριτανούς. Είναι χαρακτηριστικά τα αντίστοιχα αγαλματάκια Sheila na Gig που υπάρχουν σε εκκλησίες της Ιρλανδίας.
Έχουν γίνει πειράματα ότι αυτά τα αγαλματάκια ερεθίζουν σεξουαλικά τις γυναίκες η στην καλύτερη των περιπτώσεων τους εξάπτουν την περιέργεια. Επίσης το χιούμορ θεωρείται ότι μπορεί να χρησιμεύσει ως διαβατήριο για το άσεμνο.
ΣΥΖ- Τι λες μωρέ ,σιγά μην μας ερεθίσουν αυτές οι αηδίες!
ΑΘΕΟΦ-Μην ξεχνάς ότι αυτά τα αγαλματίδια ήταν σε εποχές που η σεξουαλικότητα ήταν ακάθαρτη και αηδιαστική όποτε οι πουριτανές γυναίκες ερεθίζονταν μέσω της ταύτισης που επιτυγχάνεται με την ασχήμια και την αισχρότητα αυτών των ειδωλίων.
Ας δούμε όμως πώς ξεκίνησαν όλα αυτά.
Σύμφωνα με την ορφική διδασκαλία ή θεά Δήμητρα έφθασε στην Ελευσίνα ψάχνοντας να βρει την κόρη της.
Για να απαλύνει την θλίψη της η Βαυβώ κάθισε απέναντι της σήκωσε τα φουστάνια της και με αστεία και άσεμνες χειρονομίες διασκέδασε την θεά.
Από το αιδοίο της Βαυβούς προέβαλε ο Ίακχος γελαστός.
Με την επίδραση των Ορφικών η Βαυβώ αντικαθιστά την Ιάμβη που είναι η προσωποποίηση του κωμικού στοιχείου στα Ελευσίνια μυστήρια και αλλάζει τον σοβαρό και μελαγχολικό χαρακτήρα που είχαν μέχρι τότε.
Οι περισσότεροι φιλόλογοι συνδέουν το όνομα Βαυβώ με τον Βαυβώνα που σημαίνει όλισβος.
ΣΥΖ- ?ντε πια με έχεις πρήξει με τις άγνωστες λέξεις, τι είναι πάλι τούτο;
ΑΘΕΟΦ-Νομίζεις ότι μόνο στην εποχή μας υπάρχουν δονητές για τις γυναίκες. Λάθος! Ο όλισβος ήταν ένα δερμάτινο πέος για χρήσιν των γυναικών.
Ο Ντεβερέ συσχετίζει το Βαυβώ με τον Βαυβώνα /όλισβο με αυτό που αποκαλείται «αντιθετική έννοια των βασικών λέξεων»
Φέρνει δε μεταξύ άλλων το παράδειγμα της λέξης «κτεις» της οποίας η πρώτη έννοια ήταν κτένα. Σημαίνει όμως επίσης τόσο τα κυρτά ανδρικά όργανα όσο και το κοίλο φύλο της γυναίκας.
Αναφέρει δε ένα άλλο παράδειγμα υπονοούμενης φαλλοποίησης του αιδοίου από τον Αριστοφάνη. Λέει επί λέξει. Στην Ειρήνη ο Αριστοφάνης αποκαλεί το όργανο της γυναίκας «σύκον». Και όχι μόνο το σύκο μοιάζει με πρωκτό, αλλά και ο φαλλός του Διόνυσου, που άλλοτε είχε επιδειχθεί στους Δελφούς, ήταν από ξύλο συκιάς. Επίσης όταν ο Διόνυσος θέλησε να τηρήσει (συμβολικά ) την υπόσχεση που είχε δώσει στον Πρόσυμνο (Πόλυμνος, Πολύυμνος, Πολύυπνος), δηλαδή να τον αφήσει να τον διαπεράσει πρωκτικά, (μου αρέσει πολύ αυτή η σίκ διατύπωση του Ντεβερέ για το πισοκέντημα του Διόνυσου!) αλλά ο Πρόσυμνος πέθανε πριν ό θεός τηρήσει την υπόσχεση του, ο Διόνυσος κατασκεύασε ένα φαλλό από ξύλο συκιάς - τον όποίο κανένα από τα πολυάριθμα κείμενα και παραλλαγές δεν αποκαλεί «βαυβώνα» η «όλισβο» - και αυνανίστηκε πρωκτικά με το αντικείμενο αυτό, που αντιπροσώπευε το φαλλό του μακαρίτη.
ΣΥΖ-Τι να σου καημένε, εγώ στο σχολείο δεν έμαθα τέτοια πράγματα για τους αρχαίους
ΑΘΕΟΦ- Γι΄ αυτό χρυσό μου (ελπίζω να εκτιμηθεί δεόντως η προσφώνηση από τις αναγνώστριες και να γίνει υπόδειγμα για τους αναγνώστες) διαβάζουμε κάτι παραπάνω ώστε να μπορέσουμε να δούμε ένα αιδοίο με άλλο μάτι.
ΣΥΖ- Α, να χαθείς ηδονοβλεψία! .
ΑΘΕΟΦ- Εγώ; Το αιδοίο εγώ το βλέπω μόνο σαν έργο τέχνης όπως και ο Gustave Courbet γι΄ αυτό και διακόσμησα με την καταγωγή του κόσμου παλαιότερο μου ποστ.

-------------------------

Για την καλύτερη κατανόηση του θέματος δείτε:
ΠΕΡΙ ΒΑYΒΟΥΣ  ΚΑΙ ΑΙΔΟΙΩΝ Ο ΛΟΓΟΣ 5-1-2007 http://atheofobos.blogspot.com/2007/01/blog-post_116795343572481562.html 
ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΒΑΥΒΩ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΡΗ 7-1-2007 http://atheofobos.blogspot.com/2007/01/blog-post_07.html


 



20ο Τεύχος



Το άρθρο αυτό προέρχεται από eyploia.aigaio-net.gr
old.eyploia.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=2027