Νότια Κρήτη και νέος οδικός άξονας
Ημερομηνία Friday, February 15 @ 15:31:54 UTC
Θέμα Κρήτη


Σακτούρια – Τριόπετρα - Πρέβελη: Νότιος ?ξονας «με το έτσι θέλω»;     
Περιβαλλοντικός Σύλλογος Ρεθύμνου

Πέμπτη, 24 Ιανουάριος 2008 

Διαβάσαμε στον τοπικό τύπο ότι προβλέπεται από τον προγραμματισμό Τεχνικών Έργων του Δήμου Λάμπης, η διάνοιξη και ασφαλτόστρωση δρόμων των νότιων ακτών–παραλιών του Δήμου, καθώς έχει εξασφαλισθεί το ανάλογο κονδύλι.

Είναι η κατάλληλη στιγμή να θυμίσουμε τόσο στο Δήμο όσο και στην Περιφέρεια ότι τα κριτήρια σχεδιασμού και διαχείρισης του οδικού δικτύου πρέπει να είναι σαφή, εξειδικευμένα και να συνδέονται προς τα υπόλοιπα στοιχεία του χωροταξικού σχεδίου. Εξάλλου το οδικό δίκτυο ενός Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν αποτελεί τοπική του υπόθεση, εφόσον συνδέεται τόσο με το υπόλοιπο δίκτυο της χώρας, όσο και με την προστασία των οικοσυστημάτων του φυσικού χώρου τα οποία αποτελούν στοιχείο της Εθνικής φυσικής κληρονομιάς. Αντί λοιπόν να εφαρμοσθεί η απόφαση του Ε΄ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας 601/2007, που ακυρώνει τη 3721/19-2-2004 απόφαση του Γενικού Διευθυντή της Περιφέρειας Κρήτης, με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή και λειτουργία του έργου: «Διάνοιξη παραλιακού οδικού τμήματος» (δρόμος Σακτούρια – Τριόπετρα και στη συνέχεια Πρέβελη), ο Δήμος Λάμπης και η Περιφέρεια φέρονται σαν να αγνοούν την αυτονόητη υποχρέωση τους.

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στηρίχθηκε στο ότι:

• α) δεν υπήρχε ανάγκη να γίνει αυτός ο δρόμος καθώς σε απόσταση από την ακτογραμμή υπήρχε άλλος δρόμος

• β) στο ότι η δημιουργία αυτού του δρόμου εκτός του ότι βλάπτει αισθητικά και λειτουργικά το περιβάλλον, έρχεται σε αντίθεση με τις κατευθύνσεις του χωροταξικού Σχεδίου Κρήτης, το οποίο ορίζει ότι η οδική σύνδεση με τις παραλίες πρέπει να γίνεται με δρόμους τριτεύουσας σημασίας γιατί έχει παρατηρηθεί ότι διανοίγονται συχνά δρόμοι κατά αυθαίρετο τρόπο σε παραλίες ή σε οικολογικά ευαίσθητες περιοχές, προκαλώντας καταστροφές στο περιβάλλον.

Ο Δήμαρχος Λάμπης προχώρησε σε ακόμη μεγαλύτερη αυθαιρεσία, επεκτείνοντας το δρόμο «με το έτσι θέλω» άλλα οχτακόσια μέτρα περίπου. Αυτό το φαινόμενο της αυθαίρετης διάνοιξης παραλιακών δρόμων που κατακρεουργούν τις όμορφες ακτές του νησιού μας, συχνά σε ελάχιστη απόσταση από το κύμα, παρατηρείται και σε άλλους Δήμους των Νότιων ακτών του Νομού μας στον ένα ή στον άλλο βαθμό. Δυστυχώς πρόκειται για μια καταστροφική για το περιβάλλον τάση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η οποία θεωρεί ότι έτσι γρήγορα και απλά δημιουργεί Νότιο ?ξονα! Τη συγκεκριμένη θέση έχει εκφράσει εξάλλου στο παρελθόν δημοσίως ο Δήμαρχος Λάμπης.

Είναι ανάγκη αν κατανοήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση ότι δεν οδηγεί πουθενά η μεταφορά της λανθασμένης στρατηγικής ανάπτυξης του Βορά στο Νότο, αλλά αντιθέτως, η διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος έχει οικονομική ανταποδοτικότητα ιδιαίτερα όταν πρόκειται για περιοχές που ακόμη δεν έχουν αλλοιωθεί από τις συνέπειες του καιροσκοπισμού που κυριαρχεί στον τόπο μας.

Μεγάλη ευθύνη έχει επίσης η Περιφέρεια η οποία αντί να ασκεί το θεσμικό της ρόλο που είναι η εφαρμογή του νόμου στη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, γίνεται με μεγάλη ευκολία συνένοχη καλύπτοντας τις λανθασμένες επιλογές τη πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης.

Καλούμε λοιπόν το Δήμο να εφαρμόσει το νόμο αποκαθιστώντας τη βλάβη που προξένησε στο περιβάλλον, εγκαταλείποντας παράλληλα τη συγκεκριμένη αντίληψη, η οποία βλάπτει όχι μόνο το περιβάλλον αλλά και το καλώς νοούμενο συμφέρον της περιοχής.

Ρέθυμνο 24-1-2008
Το  Δ.Σ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ







Το άρθρο αυτό προέρχεται από eyploia.aigaio-net.gr
old.eyploia.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=1613