Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Αεροδρόμια-Λιμάνια: Η Περιβαλλοντική Κίνηση Νάξου για την επέκταση του λιμανιού

ΝάξοςΟι εξελίξεις για το μεγάλο λιμάνι της Νάξου. Σύντομο χρονικό, κάποιες εκτιμήσεις και η εκδίκαση στο ΣτΕ.

Τον Φλεβάρη του 2006 η Περιβαλλοντική Κίνηση Νάξου κάλεσε μια ανοιχτή δημόσια συζήτηση στη Χώρα του νησιού για να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία για την κατασκευή μιας κατ’ όνομα επέκτασης του λιμανιού. Στην πραγματικότητα επρόκειτο για ένα νέο έργο που επιχειρούσαν να το περάσουν ως επέκταση. Τα 12,5 στρέμματα τσιμέντο θα έρχονταν να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα 7,5στρ. του σημερινού λιμανιού, πράγμα που υπερδιπλασιάζει τον όγκο του. Μετά από αυτή τη συζήτηση και αφού συστάθηκε επιτροπή που θα εξέταζε την δυνατότητα προσφυγής στο ΣτΕ, τον Απρίλη του 2006 κατατέθηκε η αίτηση ακύρωσης του έργου από 33 κατοίκους και φίλους της Νάξου. Οι τοπικές αρχές τότε με επικεφαλής τον περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου Κόκκινο διακήρυτταν αλαζονικά ότι το έργο δεν παρουσιάζει κανένα νομικό πρόβλημα κι ότι, ούτε λίγο ούτε πολύ, θα γίνει όπως παρουσιάζεται στη μελέτη. Διαψεύστηκαν οικτρά. Στη συνέχεια, οι τοπικές αρχές αφού αναγκάστηκαν να ενημερωθούν πραγματικά για τη μελέτη (γιατί αποδείχτηκε ότι μέχρι τότε είχαν μαύρα μεσάνυχτα), διαπίστωσαν ότι είχαν πολλούς λόγους να ανησυχούν. Από τη μια η μελέτη ήταν πρόχειρη και λειψή, από την άλλη το ίδιο το έργο όπως είχε σχεδιαστεί δεν ανταποκρινόταν σε καμιά πραγματική κοινωνική ανάγκη. Αντίθετα, αν υλοποιηθεί η μελέτη πολλά δυσεπίλυτα προβλήματα θα ενταθούν ενώ θα δημιουργηθούν και νέα: το οξυμμένο, ειδικά το καλοκαίρι, κυκλοφοριακό θα επιβαρυνθεί, σχεδιάζεται μια νέα προβλήτα σε κατοικημένη τουριστική περιοχή (δίπλα στην βασική παραλία της πόλης, τον ?ι-Γιώργη) όπου θα εκφορτώνονται τα επικίνδυνα φορτία (γκάζι, βενζίνες, πετρέλαιο), θα πρέπει να γίνουν εκβαθύνσεις σε περιοχή με σημαντικές ενάλιες αρχαιότητες, ενώ η κλίμακα της «επέκτασης» είναι τέτοια που δεν συνάδει με ένα κυκλαδικό νησί, κλπ, κλπ. Οι αρχές θορυβήθηκαν ιδιαίτερα από την έμπρακτη συλλογική αντίθεση μερίδας των κατοίκων ενάντια σε μια πολιτική επιλογή τους που αποτελεί ένα βήμα για την επίτευξη του τελικού τους στόχου: την παράδοση του νησιού στην κερδοφρένεια του άγριου τουρισμού, των εργολάβων και των επενδυτών. Για να επιτύχουν λοιπόν στο μεγάλο «αναπτυξιακό» τους έργο χρησιμοποίησαν κάθε πρόσφορο μέσο. Τη συκοφάντηση, την ελεεινολόγηση και την απόπειρα περιθωριοποίησης όσων διατυπώνουν μια διαφορετική προοπτική για τον τόπο, την διακίνηση ψευδεπίγραφων κειμένων που υπογράφηκαν με τις γνωστές «δημοκρατικές» διαδικασίες εν μια νυκτί από ελεγχόμενους συλλόγους και παραρτήματα του δήμου, την αλαζονική πολιτική μέσω των ΜΜΕ που περιλαμβάνει ακόμα και προσωπικές ύβρεις... Εξάλλου, όπως υποστηρίχτηκε ευθαρσώς και δημόσια, οι αρχές άσκησαν στο μέγιστο κάθε δυνατή πίεση, είτε με παρασκηνιακούς ψιθύρους σε διαδρόμους, είτε με τους συνταγματολόγους που με το ένα χέρι υπογράφουν για την προστασία του περιβάλλοντος και της φύσης αλλά με το άλλο ως δικηγόροι υπηρετούν την καταστροφή του (ναι, στον δικηγόρο του Δήμου αναφερόμαστε). Αλλά υπεράνω όλων η απορροφητικότητα των κονδυλίων.... Και είναι πολλά τα λεφτά μιας και ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 16 εκατ. ευρώ ενώ ο εργολάβος (Αναστηλωτική Α.Ε.) μειοδότησε με 8 εκατ. ευρώ. Τους τελευταίους δυο μήνες ο καινούργιος δήμαρχος (και αντιδήμαρχος τις δυο προηγούμενες τετραετίες) έχει επιδοθεί στις γνωστές πρακτικές εμπλουτισμένες και με νέα επικοινωνιακά κόλπα: καλεί τους αιτούντες την ακύρωση του έργου σε «ψιλοκουβέντα» για να τους πείσει ότι πρέπει να αποσύρουν την υπογραφή τους. Παράλληλα, με δική του πρωτοβουλία και λίγο πριν τη δίκη, καλέστηκαν επιλεκτικά οι πρόεδροι ορισμένων «φορέων» της Νάξου –των συνοδοιπόρων του στην άγρια ανάπτυξη- για να αποφασίσουν ομόφωνα, όπως ανακοινώθηκε, ότι θα κάνουν τα πάντα για να γίνει το μεγάλο λιμάνι. Για να εμφανίσουν μάλιστα κλίμα ομοψυχίας απέκρυψαν τόσο το γεγονός ότι οι πρόεδροι δεν εκπροσωπούσαν αναγκαστικά τις απόψεις των μελών των συλλόγων τους, όσο και ότι τουλάχιστον ο πρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου και άλλοι παρευρισκόμενοι δεν τάχθηκαν μαζί τους. Η εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ έγινε στις 21 Φλεβάρη 2007, και η εισήγηση υιοθέτησε πλήρως τις αιτιάσεις που επικαλούμαστε για τη ματαίωση του έργου. Πρόκειται για μια θετική εξέλιξη που ωστόσο σκιάζεται από άλλη μια απόπειρα του Δήμου να διχάσει και να απομονώσει τους διαφωνούντες: στη διάρκεια της διαδικασίας ο δικηγόρος του έκανε μια πρόταση –επικοινωνιακό ανούσιο πυροτέχνημα- να γίνουν μόνο οι δύο κυματοθραύστες και να υποστυλωθεί η υπάρχουσα προβλήτα που έχει υποστεί μεγάλες ζημιές σε μια θεομηνία το 2003. Βέβαια η επιδιόρθωση των σπηλαιώσεων της προβλήτας έπρεπε να έχουν γίνει από την εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ που είχε έρθει στη Νάξο ακριβώς γι’ αυτό το λόγο και υποτίθεται ότι και η χρηματοδότηση υπήρχε και η μελέτη. Αν σήμερα το λιμάνι της Νάξου είναι επικίνδυνο ή έστω ανασφαλές τότε εξ’ ολοκλήρου η ευθύνη ανήκει στο Δήμο. Δική μας θέση δεν μπορεί να είναι άλλη από το να γίνει άμεσα μελέτη για την αποκατάσταση της προβλήτας, να κατατεθεί στην τοπική κοινωνία και μετά από τις όποιες τροποποιήσεις που ίσως χρειαστούν, να υλοποιηθεί το συντομότερο. Τελειώνοντας θα θέλαμε να κάνουμε σαφές ότι όποια κι αν είναι η οριστική απόφαση του ΣτΕ, η οποία θα εκδοθεί σε διάστημα μεγαλύτερο από πέντε μήνες, το σίγουρο είναι ότι η προσφυγή αποτέλεσε έναυσμα ώστε να ανοίξει στην κοινωνία μας γι’ άλλη μια φορά η συζήτηση για το τι είδους ανάπτυξη θέλουμε -και αυτό είναι το σημαντικότερο που πρέπει να δούμε σε βάθος και με προοπτική. ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΜΕΓΑΛΟ ΛΙΜΑΝΙ



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Νάξος
· Νέα ADMINISTRATOR


Πιο δημοφιλής είδηση για Νάξος:
Διακοπές στην Νάξο, τoυ ?ρη Φανάρη


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Η Περιβαλλοντική Κίνηση Νάξου για την επέκταση του λιμανιού" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.03 Δευτερόλεπτα