Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Περιβάλλον: Το Συμβούλιο Υπουργών υιοθετεί επιτέλους μέτρα, της Greenpeace

ΝησιάΤο Συμβούλιο Υπουργών υιοθετεί επιτέλους μέτρα παρά τις υπονομευτικές προσπάθειες του Έλληνα υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας


Έγκλημα η θαλάσσια ρύπανση
Με σχεδόν διετή καθυστέρηση, κυρίως λόγω της κωλυσιεργίας και των αντιδράσεων της ελληνικής κυβέρνησης, το Συμβούλιο Υπουργών υιοθετεί επιτέλους μέτρα παρά τις υπονομευτικές προσπάθειες του Έλληνα υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας
Με σχεδόν διετή καθυστέρηση, κυρίως λόγω της κωλυσιεργίας και των αντιδράσεων της ελληνικής κυβέρνησης, το Συμβούλιο Υπουργών (στο οποίο συμμετείχε ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης) υιοθέτησε νομοθεσία η οποία αναγνωρίζει ως έγκλημα την εσκεμμένη ρύπανση της θάλασσας και επιβάλλει αυστηρές κυρώσεις, δεκαπλασιάζοντας τα μέχρι σήμερα ισχύοντα πρόστιμα.
Σύμφωνα με τη νέα Κοινοτική Οδηγία που υιοθετήθηκε, η παράνοµη απόρριψη ρυπογόνων ουσιών, η συµµετοχή σε αυτήν και η υποκίνησή της θα θεωρούνται πλέον ποινικά αδικήµατα, εφόσον διαπράττονται εκ προθέσεως ή οφείλονται σε βαριά αµέλεια. Οποιοδήποτε πρόσωπο (δηλαδή όχι μόνο ο πλοιοκτήτης, αλλά επίσης ο ιδιοκτήτης του φορτίου, ο νηογνώµονας ή οιοδήποτε άλλο εµπλεκόµενο πρόσωπο) το οποίο κρίθηκε από δικαστήριο υπεύθυνο, υπόκειται σε κυρώσεις.
Για να επέλθει συμφωνία και να γίνει δυνατή η ομόφωνη υιοθέτηση των νέων αποτρεπτικών μέτρων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρειάστηκε να βάλει νερό στο κρασί της για να παρακάμψει την απαράδεκτη στάση του κ. Κεφαλογιάννη. Όπως επεσήμανε –με κριτικό πνεύμα- ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Φράνκο Φρατίνι, η Επιτροπή είναι δυσαρεστημένη για το γεγονός ότι δεν υπήρχε ομοφωνία στο θέμα των ποινικών κυρώσεων (που προβλέπουν ακόμη και φυλάκιση των υπαιτίων), αν και η φυλάκιση ήδη προβλέπεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Σημειώνουμε ότι στο θέμα αυτό αντιδρούσε ιδιαίτερα ο κ. Κεφαλογιάννης, όχι βέβαια για να προστατεύσει τα δικαιώματα των ναυτικών (οι οποίοι σήμερα είναι οι αποδιοπομπαίοι τράγοι), αλλά τα συμφέροντα των πλοιοκτητών και ιδιοκτητών των φορτίων, την ασυδοσία των οποίων επιχειρεί να περιορίσει η νέα νομοθεσία. Η Επιτροπή πάντως είναι διατεθειμένη να επαναφέρει το θέμα των ποινικών κυρώσεων στην αναθεώρηση της συμφωνηθείσης νομοθεσίας σε μια πενταετία.
Έστω και με τους σημερινούς απαράδεκτους συμβιβασμούς, η νέα νομοθεσία μας πάει ένα βήμα μπροστά’, επεσήμανε ο Νίκος Χαραλαμπίδης, διευθυντής του ελληνικού γραφείου της Greenpeace. ‘Κι αυτό γιατί η εγκληματική καταστροφή του θαλάσσιου περιβάλλοντος δε θα χρεώνεται πλέον μόνο στις πλάτες των ναυτικών, οι οποίοι άλλωστε εκτελούν διαταγές, αλλά σε όλο το εμπλεκόμενο κύκλωμα από τους πλοιοκτήτες και τους νηογνώμονες, έως τους ναυλωτές και τους ιδιοκτήτες των φορτίων. Είναι καιρός πια να αποδώσουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Είναι καιρός να αναγνωρίσουμε πως η ρύπανση από πρόθεση ή βαριά αμέλεια είναι έγκλημα και πρέπει να τιμωρείται ανάλογα’.
Για περισσότερες πληροφορίες: Νίκος Χαραλαμπίδης, τηλ. 210 3806 374-5, 6979 395108.
Αθήνα, 12-7-05


Θαλάσσια ρύπανση
Οι θάλασσες πάντοτε ήταν η εύκολη λύση για την εναπόθεση κάθε μορφής και είδους σκουπιδιών.Μέχρι πρόσφατα επικρατούσε η βλακώδης άποψη της απεριόριστης δυνατότητας του βυθού βα δεχτεί οτιδήποτε.Έτσι φτάσαμε στο σημερίνο σημείο μια σειρά απο κλειστές θάλασσες, όπως η Αράλη να είναι νεκρή και άλλες, όπως η Βαλτική, η Μαύρη Θάλασσα και η Μεσόγειος, να κινδυνεύουν με ανεπανόρθωτες καταστροφές.Ακόμα και στους ωκεανούςδε θα αργήσει να εμφανιστεί πρόβλημα, φυσικά σε πολύ μικρότερη κλίμακα. Η θαλάσσια μόλυνση προέρχεται σε ποσοστό 44% απο άμεσες εκχύσεις, το 33% από την μόλυνση του αέρα, 12% από τα πλοία και 11% από άλλες αιτίες. Κάθε χρόνο 3 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου καταλήγουν στις θάλασσες.Μόνο η μισή ποσότητα προέρχεταιαπό τα πλοία. Η υπόλοιπη είναι από την ξηρά.Έχει υπολογιστεί ότι 1.000.000 τόνοι πετρελαίου χύνονται κάθε χρόνο λόγο του πλυσίματος των δεξαμενών των τάνκερ.Η Μεσόγειος, στην οποία διαθέτουμε ακτογραμμή 15.000 χιλιομέτρων, έχει εκπέμπψει από καιρό SOS αφού, αν και αποτελεί το 1/100 των νερών του πλανήτη, δέχεται το 1/4 της παγκόσμιας ρύπανσης.

Μας πνίγει μια πετρελαιοκηλίδα κάθε μέρα

Μία πετρελαιοκηλίδα κάθε μέρα επί δέκα χρόνια. Μόνο μέσα στη δεκαετία 1981-1991, βάσει στοιχείων των λιμενικών αρχών τα οποία έφερε στο φως η Greenpeace, μόνο στις ελληνικές θάλασσες σημειώθηκαν 3.500 περιστατικά πετρελαϊκής ρύπανσης από πλοία.

Πρωταγωνιστές ο Αργοσαρωνικός, ο Πατραϊκός και ο Θερμαϊκός. Η Ελλάδα διατηρεί και μία από τις πρώτες θέσεις στον πίνακα με τα ρυπογόνα περιστατικά με πετρελαιοκηλίδες από διαρροές πάνω του ενός εκατομμυρίου τόνων: βρέθηκε στη 13η θέση με την περίπτωση του «Ιρένες Σερενέιντ» στην Πύλο το 1980, σε σύνολο 62 τέτοιων περιστατικών παγκοσμίως.

Οι διαρροές-ρουτίνα πετρελαιοειδών, εσκεμμένες και παράνομες στη Μεσόγειο Θάλασσα, φτάνουν τους 2.600 τόνους καθημερινά, αριθμός που αναλογεί ουσιαστικά σε 15 «Πρεστίζ» τον χρόνο!

Τη θλιβερή αυτή πραγματικότητα υπενθυμίζει το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση -WWF- επικαλούμενο και το περιβαλλοντικό πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για τη Μεσόγειο (UNEP-MAP).

Καθημερινά ταξιδεύουν στη Μεσόγειο περίπου 300 πετρελαιοφόρα, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο για μια μεγάλη καταστροφή. Αν ένα ανάλογο θαλάσσιο ατύχημα τύπου «Πρεστίζ», στη Γαλικία κοντά στις ισπανικές ακτές συμβεί στη Μεσόγειο, οι επιπτώσεις θα είναι δραματικότερες, επειδή είναι κλειστή θάλασσα.

Η ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία ESA κατέγραψε πριν από λίγα χρόνια 1.638 παράνομες πετρελαιοκηλίδες, ισοδύναμες με πετρελαιοκηλίδα επιφάνειας 17.000 km2 -Τρεις φορές την έκταση της Κορσικής!

Στη χώρα μας τα τελευταία εφτά χρόνια σημειώθηκαν πετρελαιοκηλίδες και θαλάσσια ρύπανση:

16.9.2005, Θερμαϊκός. Ενα χιλιόμετρο ρύπανση άφησε πίσω του πλοίο ρυπαίνοντας σχεδόν όλη την ακτή της Περαίας Θεσσαλονίκης, από τη σκάλα Νέων Επιβατών ώς τη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων.

12.3.2005, Σάμος. Περίπου ένας τόνος πετρελαίου έπεσε στη θαλάσσια περιοχή Κοκκαρίου Σάμου μπροστά στο εργοστάσιο της ΔΕΗ την ώρα που βυτιοφόρο πλοίο ξεφόρτωνε μαζούτ για λογαριασμό του εργοστασίου.

18.8.2003, Κορινθιακός. Κοντά στην Ιτέα, πετρελαιοκηλίδα έκτασης 200 μέτρων, από σεντινόνερα.

10.6.2002, Ηράκλειο της Κρήτης, μήκος 5 ναυτικά μίλια και πλάτος 0,5 μίλια ανοιχτά της περιοχής.

28.4.2001, Ελευσίνα, «μαύρισε» ο κόλπος από την πετρελαιοκηλίδα που κάλυψε το αγκυροβόλιο του ομώνυμου λιμανιού. Διάσπαρτα τα κομμάτια του μαζούτ με την ιριδίζουσα απόχρωση απλώνονταν στην περιοχή του Ναυστάθμου της Αμφιάλης.

10.8.2001, Σούδα Χανίων από διαρροή αγωγού του Ναυστάθμου Κρήτης λόγω ζημιάς.

5.9.2000, Ευβοϊκός, κόβεται στα δύο το φορτηγό πλοίο «Γιουρομπάλκερ 10» και πέφτουν στη θάλασσα αποθηκευμένα καύσιμα, τόνοι πετρελαίου και λιπαντέλαια.

25.8.1999, Ρόδος, οι πιο κοσμικές ακτές πνίγηκαν στο πετρέλαιο. Οικολογική καταστροφή σε έκταση 25 περίπου χιλιομέτρων.

πηγή: Γ.Α.Κ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 07/08/2006



Σημείωση 8ο Τεύχος



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Νησιά
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Νησιά:
Για τη φώκια μονάχους - μονάχους, της Ναυσικάς Καραγιαννίδη


     Article Rating
Average Score: 5
Αριθμός Ψήφων: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Το Συμβούλιο Υπουργών υιοθετεί επιτέλους μέτρα, της Greenpeace" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.04 Δευτερόλεπτα