Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 10 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Απόψεις - Ιδέες: Η κρίση της λειτουργίας των θεσμών

?νδροςΤο παρακάτω κείμενο προέκυψε ως εύλογη έκφραση προβληματισμού και αγανάκτησης έναντι ενεργειών φορέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην ?νδρο, προ μερικών εβδομάδων (Ιανουάριος 2009). Πιο συγκεκριμένα, το τοπικό συμβούλιο του κοινοτικού διαμερίσματος Πιτροφού του Δήμου ?νδρου, με την προτροπή και την αμέριστη υποστήριξη του ιερέα του χωριού, προέβη χωρίς καμμία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε καταστροφή παραδοσιακού δρόμου/μονοπατιού γκρεμίζοντας σε μεγάλο μήκος ξερολιθιές αιώνων με το πρόσχημα της επιχωμάτωσης πλαστικού αγωγού ύδατος και την προστασία του από τις πυρκαγιές. Το φαινόμενο της ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗΣ διάνοιξης οδών ιδιαίτερα σε σκτός σχεδίου περιοχές είναι αποτελεί μάστιγα περιβαλλοντικής καταστροφής, με μακροχρόνιες και πολλαπλές συνέπειες. Μόλις καταγγέλθηκαν οι αυθαίρετες εργασίες από την υπεύθυνη υπάλληλο του επαρχείου για τα μονοπάτια, αντί οι αυθαιρετούντες να ζητήσουν συγνώμη για την αυθαιρεσίατους, άρχισαν να κατηγορούν αυτούς που κατήγγειλαν την παρανομία και την καταστροφή του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Με αποκορύφωμα την ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΙΕΡΕΑ!!! που αναφέρεται στο συνημμένο κείμενο.
     Οι εσπευσμένες τελευταία παράνομες διανοίξεις προσβάσεων από πολλές κατευθύνσεις προς την περιοχή των πηγών του Προφήτη Ηλία, με την στήριξη των ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ εργασιών από τους αντίστοιχους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΥΤΥ/ΧΥΤΑ στην ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ αυτή περιοχή (ύπαρξη πολλών πηγών, επιφανειακών και υποεπιφανειακών υδάτων, πεζοπορικών διαδρομών, πλησίον περιοχής NATURA 2000, και εντός/πλησίον περιοχής βιοτόπου CORINE που προστατεύονται από συνθήκες της Ε.Ε), ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ περιβαλλοντικά τετελεσμένα γεγονότα. 


 Η κρίση της λειτουργίας των θεσμών

      Η παρούσα κρίση είναι κυρίως κρίση λειτουργίας θεσμών πολιτικών, οικονομικών, κοινωνικών, θρησκευτικών και θέτει ένα βασικό ερώτημα: Τι κοινωνία θέλουμε, και τι πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς θα δώσουμε στα παιδιά μας? Η απάντηση στο ερώτημα αυτό θέτει μπροστά μας τα παρακάτω διλήμματα επιλογών:
      Θα μάθουμε στα παιδιά μας με το παράδειγμά μας να λειτουργούν και να δρούν ως προσωπικότητες πολιτισμένες, δημοκρατικά σκεπτόμενες και ελεύθερες μέσα στα πλαίσια των νόμων και του Συντάγματος, διεκδικώντας και απαιτώντας ισονομία, δικαιοσύνη, με ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή στα κέντρα λήψης αποφάσεων?
      Ή θα τους μάθουμε να προχωρούν έρποντας και γλείφοντας τους εκάστοτε πολιτικούς ή άλλους δημόσιους λειτουργούς, οι οποίοι τις περισσότερες φορές αντί να υπηρετούν τους πολίτες και να λειτουργούν για το κοινό καλό, φροντίζουν να εξυπηρετούν ιδιοτελείς επιδιώξεις είτε τα συμφέροντα που τους στηρίζουν και τους προωθούν ώστε να εξυπηρετούν τα σχέδιά τους?
      Θα τους πούμε ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και επομένως για να πετύχουν το σκοπό τους μπορούν να χρησιμοποιήσουν οποιοδήποτε μέσο και ενέργεια (ανήθικη, παράνομη, εγκληματική), προδίδοντας και θυσιάζοντας τα πάντα (αξίες, αρχές, φίλους, οικογένεια κλπ), άποψη που είναι ολοκληρωτική, αυταρχική, που επιτρέπει καταπάτηση των αξιών και των αρχών των ανθρώπων και των θεσμών  μιας δημοκρατικά οργανωμένης κοινωνίας?
      Ή θα τους πούμε ότι αυτό που πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη είναι ότι τα μέσα αγιάζουν το σκοπό. Δηλαδή ότι η συμπεριφορά μας, οι πράξεις μας και οι επιλογές μας, δείχνουν ΕΑΝ αυτά που λέμε ότι πιστεύουμε, τα εφαρμόζουμε εμείς οι ίδιοι.
      Χαίρομαι διότι σχεδόν όλα τα μέλη τουλάχιστον των δύο Συλλόγων του χωριού, τα Δ.Σ, οι νέοι προπαντός άνθρωποι, όπως και άλλοι κάτοικοι του νησιού με τους οποίους έχουμε μιλήσει είναι σύμφωνοι να προσπαθήσουμε να προχωρήσουμε υιοθετώντας τις πρώτες επιλογές, λειτουργώντας με συνέπεια λόγων και πράξεων, με δημοκρατικές διαδικασίες, απαιτώντας διαφάνεια επιλογών, ισονομία, δικαιοσύνη. Προχωράμε μαζί, ενωμένοι με κοινές αξίες, αρχές και τρόπους συμπεριφοράς και δράσης. Έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι οι κάτοικοι των χωριών μέσω των Συλλόγων λειτουργούν ευέλικτα και αποτελεσματικά, για την αντιμετώπιση των σοβαρών θεμάτων που προκύπτουν, αξιοποιώντας το έμψυχο δυναμικό που διαθέτουν, πάντα μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας και του Συντάγματος, και εφαρμόζοντας όταν χρειάζεται διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας. Την δυνατότητα αυτή των Συλλόγων στην οργάνωση του αγώνα και της συλλογικής δράσης των κατοίκων, αρκετές φορές δεν έχουν τα Τοπικά Συμβούλια, τα οποία όμως μπορούν και πρέπει να ενημερώνουν όπως είναι υποχρ      εωμένα για τα θέματα που συζητούνται στα Δημοτικά Συμβούλια τους εκπροσώπους των συλλόγων και τους κατοίκους των χωριών, υποστηρίζοντας τα νόμιμα συμφέροντα των χωριών στα Δημοτικά Συμβούλια.
      Πρέπει να σημειώσουμε ότι οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι οποιασδήποτε κοινωνικής ομάδος, εκλέγονται για να λειτουργούν στα πλαίσια της νομιμότητας, και όχι να παρανομούν στο όνομα ΔΗΘΕΝ της κοινωνικής αυτής ομάδος και χωρίς την συγκατάθεσή της με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο. Θέλουμε να γίνονται έργα στο νησί και το χωριό αλλά με νόμιμο τρόπο. Δεν μπορούν θεσμοθετημένοι φορείς,  να απαιτούν την εφαρμογή των νόμων από άλλους και εκείνοι οι ίδιοι να μην τους εφαρμόζουν, διότι έτσι γίνονται αναξιόπιστοι, και υποκριτές. Δεν μπορούμε να επικαλούμαστε τις νόμιμες διαδικασίες μόνο όταν αυτές μας συμφέρουν. Απαιτούμε από τους εκάστοτε πολιτικούς και την εκάστοτε εξουσία, να λειτουργούν για την προστασία και ανάπτυξη του νησιού, χωρίς την χρήση υπόγειων και παράνομων συμφωνιών, μεθόδων και ενεργειών που οδηγούν σε ύποπτες συναλλαγές, εξαρτήσεις, και πελατειακές σχέσεις.
      Οι δύο τουλάχιστον σύλλογοι του Πιτροφού, τόσο μεταξύ μας όσο και στις σχέσεις μας με άλλους Συλλόγους, λειτουργούμε με διαφάνεια, στα πλαίσια της νομιμότητας και έχουμε κτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ των μελών μας, που αποτελούν φράγμα σε αισχρές συκοφαντίες και δόλιες συμπεριφορές, από όπου και αν αυτές προέρχονται.

 Πρωτοφανής συμπεριφορά ιερέα.

 Κλείνοντας θα αναφέρω μερικές σκέψεις και απόψεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου από άρθρο του σε εφημερίδα στις 13-12-2008, σε  αντιδιαστολή με την συμπεριφορά ιερέα, ο οποίος χρησιμοποιώντας το λειτούργημά του και το βήμα του Ιερού Ναού αλλά και με επισκέψεις σε σπίτια, συκοφαντεί και εξυβρίζει αδικαιολόγητα και ασύστολα ακόμα και ως «ρουφιάνους και κακοποιά στοιχεία» πολίτες που ζήτησαν την εφαρμογή νόμιμων διαδικασιών για την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Μετατρέποντας τον Ιερό Ναό από οίκο αλήθειας, αγάπης και εντιμότητας, σε οίκο ψεύδους, μίσους και υπόθαλψης της παρανομίας. Στηρίζοντας με τον τρόπο αυτό ξεδιάντροπα ο ίδιος ο ιερέας την εκτέλεση παράνομων εργασιών, την ανομία, τις παράνομες συναλλαγές και τις πελατειακές σχέσεις και εξαρτήσεις, προδίδοντας τις αρχές και τις αξίες που διδάσκει η Εκκλησία. Αναγορεύοντας τον εαυτό του σε αυτόκλητο ανακριτή, εισαγγελέα, δικαστή και απόλυτο μονάρχη. ?λλοτε κατ’επανάληψη ψευδόμενος και άλλοτε λειτουργώντας ως παπαγάλος πολιτι      κών, των οποίων δήθεν τις απόψεις άκριτα υιοθετεί και διαδίδει, ξεχνώντας προκλητικά τις απαράδεκτες και καταστροφικές για τα συμφέροντα του χωριού θέσεις των πολιτικών αυτών, τους οποίους ουδέποτε κατακεραύνωσε με αντίστοιχα σκληρά λόγια κατά την παρουσία τους στον Ιερό Ναό.
      Συκοφαντεί χυδαία Συλλόγους και συγκεκριμένα πρόσωπα, προσπαθώντας να καλύψει διαπιστωμένες παράνομες εργασίες (για τις οποίες υπήρχαν έγγραφες καταγγελίες), και τις οποίες και ο ίδιος υπέθαλπε, στήριζε και προωθούσε, συμβάλλοντας ενεργά στην παράνομη εκτέλεσή τους.
      Αντί να αποτελεί παράγοντα ενότητας όπως θέλει να παρουσιάζεται, αποτελεί παράγοντα διασποράς συκοφαντιών, κατηγοριών καλλιέργειας μίσους και προσπάθειας διχασμού, ώστε να επιτυγχάνει το διαίρει και βασίλευε, προσπαθώντας να διατηρήσει για τον εαυτό του τον ξεπερασμένο πλέον ρόλο του παρελθόντος ως μοναδικού δήθεν γνώστη του σωστού και κατόχου της αλήθειας, διασύροντας και εκθέτοντας τον ρόλο και τον θεσμό της εκκλησίας στο χωριό, υποθάλποντας και στηρίζοντας την παρανομία.
      Με δημόσιες δηλώσεις του όπως «Οι Σύλλογοι δεν είναι ΤΙΠΟΤΑ!!! Μόνο ο παππάς, ο δάσκαλος και ο πρόεδρος έχουν λόγο για τα κοινά», συνειδητά περιφρονεί και απαξιώνει τον ρόλο και τις δυνατότητες των θεσμοθετημένων κοινωνικών ομάδων όπως είναι οι σύλλογοι αλλά και των μεμονωμένων πολιτών, μετατρέποντας το λειτούργημα του ιερέα από υπηρέτη του πολίτη, σε ρόλο αυταρχικού, αλαζονικού και αυτόκλητου ηγεμόνα του.
      Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε τέτοιες απαράδεκτες συμπεριφορές, δίνεται από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο σε σχετικό άρθρο του σε εφημερίδα:

      Από το άρθρο του Αρχιεπισκόπου στην εφημερίδα Κόσμος του Επενδυτή
      13/14-12-2008
      «Για πόσο ακόμα μπορούμε να στεκόμαστε, κλήρος και λαός, αδιάφοροι ή αυτοκαταστροφικά βολεμένοι απέναντι σε φαινόμενα τα οποία όλοι γνωρίζουμε, όλοι συμφωνούμε ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίζονται, όλοι δηλώνουμε ευκαίρως-ακαίρως τη δυσφορία μας και συγχρόνως τα συντηρούμε ή τα ανεχόμαστε ως παθητικοί δέκτες της ίδιας μας της αυτο-υπονόμευσής;
      Τα παιδιά μας δεν είναι εξαγριωμένα χωρίς λόγο. Η προσωπική επαφή μου με τους νέους μου δίνει το δικαίωμα να δηλώσω μετά λόγου γνώσεως ότι το σύνολο σχεδόν της νέας γεννιάς δεν είναι εναντίων των αρχών, των αξιών και των ιδανικών που ενέπνευσαν και έθρεψαν το γένος μας, αλλά εναντίον όλων ημών που τους τα διδάσκουμε και συγχρόνως τα προδίδουμε ανερυθρίαστα και ασύστολα. Τα παιδιά μας δεν αμφισβητούν την αλήθεια αλλά την προδοσία της. Τα παιδιά μας είναι θυμωμένα μαζί μας επειδή μας αγαπούν και αισθάνονται προδομένα. Η νεολαία νοιώθει όχι μόνο το ασφυκτικό παρόν που φτιάξαμε εμείς οι φυσικοί ή θεσμικοί γονείς τους, αλλά κυριώς καταγγέλει την υποθήκευση αν όχι την κλοπή και την καταστροφή του μέλλοντός της.
      Πως να πείσουμε τους νέους ότι η Εκκλησία είναι ο χώρος της αγάπης, της ελπίδας, της παρηγοριάς, της σμιλεύσεως ήθους και ιδανικών και της αντιπαράθεσης στην αδικία, την ανομία και την διαφθορά, όταν δίνουμε δικαιώματα στον λαό του Θεού να φοβάται ότι μετατρέψαμε τον οίκο του Θεού σε οίκο εμπορίου; Όταν δεν τολμάμε πια να υψώσουμε φωνές σαν εκείνες του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, ή του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, όταν τόλμησαν στο όνομα του Χριστού να αντιπαρατεθούν με τα κατεστημένα συμφέροντα της εποχής τους, που καταρράκωναν τα ουσιώδη του βίου του ποιμνίου τους;
      Πώς να ζητήσουμε κατανόηση και θυσίες από τον λαό μας για την σοβούσα οικονομική κρίση, όταν οι εσαεί προτεινόμενες επί δεκαετίες λύσεις επαναλαμβάνουν κυνικά σενάρια μονόπλευρης λιτότητας; Όταν οι περιορισμοί και οι θυσίες επιβάλλονταιμονομερώς, εξαιρώντας προκλητικά εκείνους προς τους οποίους θα έπερεπε καταρχήν να απαιτηθεί η συνεισφορά τους στην υπέρβαση της κρίσης;
      Πώς να ζητήσουμε την εμπιστοσύνη του λαού στους θεσμούς, τους φορείς, και τους εκφραστές και υπηρέτες τους, όταν κωφεύουμε στα στοιχειώδη αιτήματα για δικαιότερη κοινωνική πραγματικότητα, για προστασία του λαού από την κατάχρηση της εξουσίας, για εξασφάλιση του αισθήματος ασφάλειας που προκύπτει από την εμφανή και αδιαμφισβήτητη προστασία της αξιοπρέπειάς μας από τα ποικίλων ειδών πελατειακά δίκτυα, που συνιστούν πρόσφορο έδαφος για την επικράτηση της φαυλότητας και την υπονόμευση της δημοκρατίας;
      Πως να ζητήσουμε από το λαό μας υπομονή και ολιγάρκεια, όταν η απληστία έχει γίνει ρυθμιστής της ζωής μας, των τάχα μου οραμάτων και των ψευδεπίγραφων υποσχέσεων; Όταν η απληστία αποτελεί το υπέδαφος επί του οποίου ριζώνουν αποδομητικά φαινόμενα, όπως η διαφθορά, η διαπλοκή, η κατασπατάληση των οικονομικών πόρων και η ατιμωρησία όσων προς ίδιον όφελος εκμεταλλεύονται τα πόστα τους και γίνονται εν τέλει δολιοφθορείς της Εκκλησίας, του Έθνους και της Δημοκρατίας;» 

      Επίλογος
      Ενωμένοι λοιπόν με τέτοιου είδους σκέψεις, αντιστεκόμενοι στην παρανομία, στην καταστροφή του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, στην προδοσία αρχών αξιών και ιδανικών, στην υπονόμευση των δημοκρατικών θεσμών, σε  αυτόκλητους και ελέω Θεού ηγεμόνες, σε λογικές του παρελθόντος που οδηγούν σε άνομες εξαρτήσεις, ρουσφέτια και φαύλες πελατειακές σχέσεις, πρέπει να προχωράμε με διαφάνεια, αξιοκρατία και δημοκρατικές διαδικασίες, στα πλαίσια των νόμων και του Συντάγματος, βοηθώντας με τον τρόπο του ο καθένας και εμπνέοντας ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ και χωρίς  υποκρισίες τις επόμενες γενιές. Σας ευχαριστώ.
     
 Δημήτρης Χέλμης Πολιτικός Μηχανικός
 (Αντιπρόεδρος Εξωραϊστικού Συλλόγου Πιτροφού-Μελίδας ?νδρου)




 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για ?νδρος
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για ?νδρος:
?νδρος - Τήνος – Μύκονος. Νησιά της... εξορίας!


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Η κρίση της λειτουργίας των θεσμών" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.03 Δευτερόλεπτα