Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
¶γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
¶γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ¶ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 5 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Κοινωνία Πολιτών: Π Ε Ζ Η: Η κίνηση για την προστασία των δικαιωμάτων των πεζών

Νησιάhttp://www.pezh.gr/

Το ελληνικό κράτος προσπαθεί με κάθε τρόπο να εξαναγκάσει τους πολίτες να αγοράζουν αυτοκίνητα και μηχανές. Γι' αυτό διατηρεί υποβαθμισμένες τις δημόσιες συγκοινωνίες (ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες και τις αργίες) σε σχέση με τις ολοένα μεγαλύτερες και πολυδάπανες διευκολύνσεις για τα ΙΧ. Νέα γκαράζ για να προσελκύουν ακόμα μεγαλύτερη κυκλοφορία στα κέντρα των πόλεων δημιουργούνται σε ελεύθερους χώρους και τους υποβαθμίζουν.
Στην πολιτική αυτή εντάσσεται και η προσπάθεια περιθωριοποίησης της πεζή μετακίνησης και ο διωγμός των πεζών.  Τα πεζοδρόμια (όταν υπάρχουν) είναι στενά και μόνιμα κατειλημμένα από τραπεζοκαθίσματα, σκουπίδια, εμπορεύματα, αυτοκίνητα και μηχανές. Όταν γίνονται έργα η πρόσβαση των πεζών αποκλείεται.
Οι μοτοσικλέτες κινούνται ανενόχλητες σε όλους τους χώρους των πεζών (πεζοδρόμια, πάρκα, πεζόδρομοι, πλατείες, διαβάσεις πεζών, στοές). Για να πετύχει η δίωξη των πεζών χρησιμοποιείται η αστυνομική ΒΙΑ με δύο μορφές. Όταν μπορούν ενθαρρύνουν πολλούς οδηγούς ώστε να καταπατούν παράνομα τα δικαιώματα των πεζών. Όταν κρίνουν ότι αυτό δεν τους φαίνεται αρκετό, δεν διστάζουν να εξασκούν και ωμή βία (συλλήψεις εθελοντών, πρόστιμα σε πεζούς κλπ). Και αντί να ντρέπονται για αυτή την αυθαίρετη, παράνομη και απάνθρωπη πολιτική εξυπηρέτησης διαπλεκόμενων συμφερόντων και καταπάτησης των δικαιωμάτων κινητικότητας και ασφάλειας των ανθρώπων (και ιδιαίτερα των πιο αδύνατων - παιδιών, ηλικιωμένων, αναπήρων κλπ), καμαρώνουν και την θεωρούν ως το «ανθρώπινο πρόσωπο» τους!
 
Διαμαρτυρηθείτε για την αστυνομική βία κατά των πεζών
Αντιδράστε στην αστυνομική αυθαιρεσία
Αντισταθείτε στην καταπάτηση των στοιχειωδών δικαιωμάτων κινητικότητας
Εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος και της ανθρώπινης ποιότητας ζωής και όχι των συμφερόντων που προωθούν τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία
Η αστυνομία έχει ανακαλύψει μια νέα μορφή επιείκειας για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα που προωθούν τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία. Επιείκεια για όσους παραβιάζουν τα δικαιώματα των πεζών και σκληρότητα για τους πεζούς που στερούνται τους ελάχιστους χώρους της πόλης που υποτίθεται οτι δεν έχουν διατεθεί για τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία. Έτσι επιβάλλει με αυθαίρετο και παράνομο τρόπο το δίκαιο της ισχύος, ακολουθώντας την πολιτική της μονόπλευρης επιείκειας:
για όσους ασκούν βία κατά των πεζών καταπατώντας τα δικαιώματά τους κανένας έλεγχος για τους πεζούς, τους υπερήλικες, τα παιδιά τους γονείς με καροτσάκια, τους ανθρώπους με αναπηρίες κανένα έλεος Θεωρεί επιπλέον ως μη αναγκαία τη διαφύλαξη των χώρων των πεζών από την εισβολή των τροχοφόρων και οτι η αδιαφορία που δείχνει είναι η ανάλογη με το πρόβλημα αντίδραση, όταν και η ίδια έχει αναγκαστεί να αποδεχτεί τα αντίθετα.
Με τον τρόπο αυτό η αστυνομία ενθαρρύνει την επιθετικότητα των οδηγών και υποθάλπει τη βία που βιώνουν οι πεζοί στις καθημερινές τους μετακινήσεις.

Διαμαρτυρηθείτε για την αστυνομική βία κατά των πεζών
Αντιδράστε στην αστυνομική αυθαιρεσία
Αντισταθείτε στην καταπάτηση των στοιχειωδών δικαιωμάτων κινητικότητας
Για να εξυπηρετείται πράγματι το δημόσιο συμφέρον και όχι τα συμφέροντα που προωθούν τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία

........................................................................................................................................

Κίνδυνος - θάνατος για τους πεζούς
Προσοχή, πεζοδρόμιο
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
papastat@enet.gr

Ενα αυτονόητο δικαίωμα για τους πολίτες κάθε χώρας, το να περπατούν ελεύθερα και με ασφάλεια στα πεζοδρόμια και στις διαβάσεις της πόλης τους, στην Ελλάδα -και ειδικά στην Αθήνα- έχει μετατραπεί σε καθημερινό εφιάλτη.
Το περπάτημα στην πρωτεύουσα για ανθρώπους όλων των ηλικιών, ιδιαίτερα όμως για τους ηλικιωμένους, για τα μικρά παιδιά αλλά και για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, δεν είναι πλέον εύκολη υπόθεση. Οι πεζοί έχουν να αντιμετωπίσουν στο διάβα τους, τόσο στους δρόμους της Αθήνας όσο και στους δρόμους της επαρχίας, δεκάδες εμπόδια αλλά και κινδύνους, που μερικές φορές ούτε καν τους υποψιάζονται.
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, λοιπόν, για τους πεζούς, αφού στους δρόμους κινδυνεύουν από αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, ενώ τα πεζοδρόμια, που κανονικά θα έπρεπε να είναι ελεύθερα και προοριζόμενα μόνο γι' αυτούς (το υποδηλώνει εξάλλου και η ονομασία τους), είναι πλέον απρόσιτα. Κακοτεχνίες, τρύπες, χαλασμένες σχάρες της ΕΥΔΑΠ, σπασμένες πλάκες, σκουπίδια, παρκαρισμένα μηχανάκια και αυτοκίνητα, τραπεζοκαθίσματα καταστημάτων, προεκτάσεις περιπτέρων, νερά που τρέχουν από τα κλιματιστικά το καλοκαίρι, αναγκάζουν τις περισσότερες φορές τους πεζούς να εγκαταλείπουν τα πεζοδρόμια και να βαδίζουν στους δρόμους, βάζοντας σε κίνδυνο την ίδια τη ζωή τους. Δύσκολο -για να μην πούμε ακατόρθωτο- τις σημερινές μέρες μητέρα να σπρώξει το καρότσι με το μωρό της σε πεζοδρόμια της Αθήνας, αφού θα πρέπει να ακροβατεί μεταξύ τρυπών, χαντακιών, νερών και άλλων εμποδίων.
«Οταν γίνονται οικοδομικές εργασίες πρέπει να αποκλείονται τα πεζοδρόμια, για να γνωρίζουν οι πεζοί πού πρέπει να βαδίζουν και πού όχι», επισημαίνει ο τ. αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Ι. Στ. Παπαδόπουλος

Αδιαφορούν οι εργολάβοι

Εκτός όμως από αυτά, υπάρχουν και τα χειρότερα: Ετοιμόρροπα κτίρια εγκαταλελειμμένα από ιδιοκήτες και Πολιτεία, κτίρια με σοβαρά στατικά προβλήματα αλλά και εργασίες που γίνονται είτε σε ιδιόκτητα σπίτια είτε σε κτίρια δημόσιων υπηρεσιών, χωρίς απολύτως καμία προστασία για τους διερχόμενους πεζούς, είναι οι τρεις βασικές εστίες που προκαλούν ξαφνικούς τραυματισμούς για ανύποπτους πολίτες.
Ειδικοί κατά καιρούς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σε κατασκευαστές, ιδιοκτήτες και αρμόδιες υπηρεσίες, αλλά παρ' όλα αυτά βλέπουμε από τη μια να εξακολουθούν να υπάρχουν τέτοιου είδους επικίνδυνα κτίρια και από την άλλη να πραγματοποιούνται κατεδαφίσεις ή διάφορες άλλες οικοδομικές εργασίες χωρίς απολύτως καμία μέριμνα προστασίας για τους πεζούς.
Δύσκολη υπόθεση να περπατάς αμέριμνος στα πεζοδρόμια των μεγάλων πόλεων. Οι κίνδυνοι καραδοκούν...
Το θέμα έρχεται ξανά στην επικαιρότητα μέσω μιας τραγικής είδησης -έτσι δυστυχώς γίνεται κάθε φορά-, η οποία έγινε γνωστή πριν μερικές μέρες. Η 17χρονη μαθήτρια Ευαγγελία Ψαράκη τραυματίστηκε σοβαρά και νοσηλεύεται με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου Κρήτης, όταν έπεσε επάνω της το στηθαίο του μπαλκονιού μιας τριώροφης κατοικίας, το οποίο αποσπάστηκε, όταν ένας σιδηρουργός, χωρίς να λάβει κανένα μέτρο προστασίας, επιχειρούσε να το κατεδαφίσει για να βάλει κάγκελα. Το στηθαίο παρέσυρε μάλιστα και τον ίδιο σε πτώση από τον δεύτερο όροφο, με αποτέλεσμα να υποστεί κατάγματα στα πόδια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ατύχημα συνέβη λόγω δυο βασικών παραλήψεων: Πρώτον, γιατί ο σιδηρουργός γκρέμιζε το στηθαίο του μπαλκονιού χωρίς να έχει λάβει κανένα μέτρο προστασίας για τους διερχόμενους πεζούς και, δεύτερον, γιατί η κατασκευή του στηθαίου δεν ήταν σωστή.
Και βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που ανύποπτος πεζός τραυματίζεται από πτώση μπαλκονιού ή από κομμάτι μπετόν, σοβά κ.λπ. Τον Οκτώβριο του 2004 ο 33χρονος υπολοχαγός του ελληνικού στρατού Γιώργος Λιάπας τραυματίστηκε σοβαρά μπροστά στα μάτια της εγκύου γυναίκας του, όταν ξεκόλλησε ένα κομμάτι από τη μαρκίζα του νεοκλασικού κτιρίου της Εθνικής Τράπεζας στην Ερμού και έπεσε στο κεφάλι του. Ο άτυχος άνδρας νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο και έδωσε μάχη για τη ζωή του επί 12 ολόκληρες μέρες, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε.
Το 1994, επτά συμφοιτήτριες βρέθηκαν στο κενό, όταν κατέρρευσε το μπλακόνι του ξενοδοχείου όπου έμεναν, στις Σπέτσες. Από την πτώση σκοτώθηκε η 23χρονη Ελένη Λάσκου και τραυματίστηκαν οι υπόλοιπες έξι. Το μπαλκόνι στο οποίο βγήκαν οι φοιτήτριες για να ποζάρουν για αναμνηστική φωτογραφία σε συμφοιτητή τους που βρισκόταν στο δρόμο είχε διαστάσεις 1,70 μήκος και 1,70 πλάτος. Οπως είχε γραφτεί τότε, οι σιδηρόβεργες είχαν κοπεί σύρριζα στον τοίχο.
Το 2004, περαστικός τραυματίστηκε στη Θεσσαλονίκη όταν αποκολλήθηκε ένα κομμάτι σοβάς από ένα παλιό κτίριο στο κέντρο της πόλης, το οποίο είχε κριθεί κατεδαφιστέο από την Πολεοδομία και έπεσε στο κεφάλι του.
Αυτοκίνητα, δίκυκλα, σκουπίδια, κακοτεχνίες, τραπεζοκαθίσματα καταστημάτων, προεκτάσεις περιπτέρων, καθιστούν παγίδες τα πεζοδρόμια της Αθήνας

«Καμία προστασία»

«Δυστυχώς στην Ελλάδα ποντάρουμε στη μοίρα», θα πει στην «Ε» ο τ. αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Ι. Στ. Παπαδόπουλος και θα προσθέσει: «Επειδή δεν σκοτώνεται κάθε μέρα και ένας πολίτης και επειδή δεν μαθαίνουμε όλα τα περιστατικά γιατί δεν καταγράφονται όταν δεν υπάρχει τραυματισμός, αγνοούμε παντελώς τον τεράστιο κίνδυνο που αντιμετωπίζουμε. Κατ' αρχάς αυτό που στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι αυτονόητο σε μας δεν συμβαίνει: Οταν γίνονται οικοδομικές εργασίες να αποκλείονται τα πεζοδρόμια για να γνωρίζουν και οι πεζοί πού πρέπει να βαδίζουν και πού όχι. Στη χώρα μας παρατηρούμε ακόμα και κατεδαφίσεις κτιρίων χωρίς απολύτως καμία προστασία για τους διερχομένους.
Εάν στην Κρήτη είχε αποκλειστεί το πεζοδρόμιο, όπως ορίζει η νομοθεσία, η 17χρονη μαθήτρια δεν θα περνούσε από 'κεί οπότε θα είχε αποφευχθεί και ο σοβαρός τραυματισμός της. Βέβαια θα υπήρχε ο τραυματισμός του εργάτη, αλλά εδώ πάμε πια στα εργατικά ατυχήματα, ένα άλλο μεγάλο και δυσάρεστο κεφάλαιο, αν σκεφτεί κανείς ότι έχουμε 17.000 εργατικά ατυχήματα το χρόνο στη χώρα μας μόνο σε ασφαλισμένους του ΙΚΑ. Χαρακτηριστικό είναι βέβαια το στοιχείο ότι από τους 110 νεκρούς σε εργατικά ατυχήματα το 80% συμβαίνουν σε οικοδομικές εργασίες».
Η νομοθεσία λέει πως όταν καταληφθεί πεζοδρόμιο λόγω έργων πρέπει να κατασκευαστεί εφεδρικός προστατευόμενος διάδρομος για τους πεζούς. Μήπως κάποιοι πρέπει να ενημερωθούν για τον νόμο;
Μια ενδιαφέρουσα έρευνα (που έγινε σε δύο φάσεις) έκαναν οι φοιτητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (μάθημα υπαρκτή ιατρική) από τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται καθαρά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πεζοί στη χώρα μας. Στην πρώτη φάση οι φοιτητές κατέγραψαν με τις φωτογραφικές τους μηχανές σε δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά ενδεικτικές περιπτώσεις προβληματικών σπιτιών, επικίνδυνων μπαλκονιών και εγκαταλελειμμένων κτιρίων. Στη δεύτερη φάση, άλλοι φοιτητές της ίδιας σχολής, επισκέφτηκαν τα κτίρια αυτά ύστερα από ένα χρόνο με σκοπό να δουν τι έκανε γι' αυτά η Πολιτεία.

Τα συμπεράσματα πολύ ενδιαφέροντα: Από τα 197 κτίρια που κατέγραψαν τα παιδιά, τα 146 (74%) ήταν επικίνδυνα και τα 51 (26%) ήταν μη επικίνδυνα. Από αυτά τα 51, κάποια δεν ήταν ακίνδυνα διότι είχαν σκαλωσιές και έμοιαζαν να είχαν εγκαταλειφθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, γεγονός που μείωνε την ασφάλεια που παρείχαν. Το ποσοστό αυτών των κτιρίων ήταν 10%. Επομένως περίπου το 15% των συνολικών κτιρίων ήταν απολύτως ασφαλές για τη διάβαση ενός πεζού κοντά σ' αυτά. Κοντά σε κάθε κτίριο που έλεγξαν οι φοιτητές υπήρχαν και άλλα τρία -κατά μέσο όρο- επικίνδυνα κτίρια. Δηλαδή, υπήρχαν περίπου 750 κτίρια στην Αθήνα και στον Πειραιά τα οποία αποτελούσαν κίνδυνο για την ασφάλεια των πεζών.

1200 κτίρια-παγίδες
Οι φοιτητές μετά την καταγραφή τους αναζήτησαν τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τα κτίρια αυτά και κατέληξαν ότι μπορεί να οφείλονται:
-Στην αποσάθρωση του κτιρίου.
-Σε φυσικά αίτια, ήπια ή έντονα.
-Στην υγρασία που παραλληλίζεται με τη σηψαιμία.
-Στη φυσική γήρανση.
-Στον τρόπο κατασκευής.
-Στη λανθασμένη συντήρηση κτιρίων.

Αξίζει βέβαια να επισημανθεί το γεγονός ότι και οι δήμοι της χώρας γνωρίζουν ότι υπάρχουν στις περιοχές τους κτίρια που πρέπει να κατεδαφιστούν γιατί αποτελούν κίνδυνο για τους πεζούς. Μόνο στο Δήμο της Αθήνας υπάρχουν 1.200 κτίρια που είναι σε άσχημη κατάσταση, εκ των οποίων τα 200 είναι άκρως επικίνδυνα και πρέπει να κατεδαφιστούν.
Η διαδικασία όμως είναι τόσο πολύπλοκη -ειδικά εάν ο ιδιοκτήτης του σπιτιού είναι άγνωστος, ο δήμος δεν μπορεί να παρέμβει, τα κτίρια εγκαταλείπονται στην τύχη τους, μετατρέπονται σε ερείπια και στον πρώτο σεισμό ή σε οποιοδήποτε άλλο φυσικό έντονο φαινόμενο καταρρέουν.

Προτάσεις
 
Τι πρέπει όμως να γίνει για να μπορούν οι πεζοί να περπατούν με ασφάλεια και να μη σκέφτονται ότι το πόδι τους θα χωθεί σε κάποια τρύπα ή το κεφάλι τους θα δεχθεί κάποιο αντικείμενο από τον...ουρανό; Να τι προτείνει ο κ. Παπαδόπουλος:
*Ενεργοποίηση και αναβάθμιση του ρόλου του διαχειριστή κάθε πολυκατοικίας. Ισως είναι μια λύση για τη βελτίωση γενικά της ποιότητας ζωής στην πόλη.
*Η δημοτική αστυνομία θα έπρεπε να παρεμβαίνει και να λύνει αυτά τα προβλήματα. Ο ρόλος της όμως είναι απροσδιόριστος και μη οφθαλμοφανής.
*Να τηρηθεί η νομοθεσία που λέει ότι όταν καταληφθεί πεζοδρόμιο λόγω έργων πρέπει να κατασκευαστεί εφεδρικός προστατευόμενος διάδρομος.
*Οι ηλικιωμένοι πρέπει πάντα να ακολουθούν την ίδια πορεία, η οποία σιγά-σιγά γίνεται γνωστή με τα ελαττώματά της, και τη νύκτα να χρησιμοποιούν οπωσδήποτε φακό και τα χέρια τους να είναι ελεύθερα από αντικείμενα ώστε σε περίπτωση πτώσης να πέσουν ομαλότερα.
*Οι μητέρες με καροτσάκι, επειδή δεν μπορούν να βαδίσουν στα πεζοδρόμια, αναγκάζονται να πορεύονται στο δρόμο παράλληλα με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Η πορεία αυτή είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη τη νύχτα και γι' αυτό επιβάλλεται να κρατούν φακό και να φορούν χρωματιστά ρούχα. Είναι πλάνη η άποψη ότι οι οδηγοί διακρίνουν εύκολα τους πεζούς στην άκρη του δρόμου.
........................................................................................................................................................................................

Η τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
 
   Η τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που ψήφισε βιαστικά το Yπουργείο Mεταφορών, αποτελεί ένα ακόμα μέτρο ενταγμένο στην πολιτική της καταπίεσης και του διωγμού των πεζών.
Ενώ επίσημα διακηρύσσεται ότι κύριος στόχος του νομοθετήματος είναι η οδική ασφάλεια, δεν περιέχει κανένα μέτρο για την ασφάλεια των πεζών και κυρίως για την απελευθέρωση των καταπατημένων χώρων των πεζών από τα οχήματα. Όμως στο προεκλογικό πρόγραμμα του 2004 αναγνωριζόταν ότι «η συνεχιζόμενη κατάληψη των ήδη στενών πεζοδρομίων από κάθε λογής οχήματα και αντικείμενα, συνεπάγεται κινδύνους για την ασφάλεια των πεζών και εμπόδια στην εξυπηρέτησή τους»!
Και όχι μόνο δεν περιέχει το νομοθέτημα του υπουργείου μέτρα για την απελευθέρωση των πεζοδρομίων, αλλά περιέχει και μέτρα που θα επιδεινώσουν το πρόβλημα. Συγκεκριμένα, ενώ όλα τα πεζοδρόμια, πλατείες πεζόδρομοι πάρκα και λοιποί ελεύθεροι χώροι πεζών έχουν κατακλυστεί από μηχανές, μειώνει στο μισό τα πρόστιμα (άρθρο 32), ώστε να διευκολυνθεί ακόμα περισσότερο η καταπάτηση των χώρων των πεζών.
Αλλά ούτε και την ασφάλεια των οδηγών και επιβατών των οχημάτων εξυπηρετεί στην πραγματικότητα, αφού αυξάνει τα όρια ταχύτητας (άρθρο 18) ΙΧ αυτοκινήτων και μοτοσικλετών (ενώ τα μειώνει για τα λεωφορεία! - τα οποία τουλάχιστον οδηγούνται από επαγγελματίες) και μειώνει τα πρόστιμα για οδήγηση όταν έχει ανακληθεί ή αφαιρεθεί η άδεια (άρθρο 87). Ακόμα αφαιρεί από τη δικαιοδοσία των δήμων (άρθρο 46) την αρμοδιότητα για τις κατασκευές μέτρων κυκλοφοριακού κατευνασμού (traffic calming), ώστε να διευκολυνθεί ακόμα και στις γειτονιές η αύξηση της ταχύτητας των αυτοκινήτων.
Θα πρέπει ακόμα να σημειωθεί ότι και κατά τη διαδικασία σύνταξης του νομοσχεδίου, το υπουργείο αρνήθηκε να συναντηθεί με εκπροσώπους των πεζών, όταν δημοσιεύματα το παρουσίαζαν να συνομιλεί με εκπροσώπους που εξέφραζαν τα συμφέροντα του αυτοκινήτου και των μοτοσικλετών.
Αν και είχαμε κάνει στο υπουργείο εδώ και 3 χρόνια λεπτομερείς και τεκμηριωμένες προτάσεις για τροποποιήσεις που βελτιώνουν τη ζωή στην πόλη και την ασφάλεια, δεν έκανε καμία δεκτή και αρνήθηκε να συνομιλήσει μαζί μας, παρόλο που το ζητήσαμε. Και να σκεφτεί κανείς ότι προεκλογικά διακήρυσσαν ότι θα αξιοποιούσαν τη συνεργασία με τις μη κυβερνητικές οργανώσεις!
Ο νέος ΚΟΚ έχει στην πραγματικότητα σαν στόχο τη μείωση της πεζή μετακίνησης και την ενίσχυση της μετακίνησης με ΙΧ αυτοκίνητα και μηχανές. Θα έχει έτσι άμεσα δυσμενή επίδραση στην οδική ασφάλεια αφού περισσότερες μετακινήσεις θα γίνονται με ανασφαλή μέσα. Και έμμεσα όμως, με την αύξηση της ρύπανσης και της καθιστικής ζωής που επιβάλλει η κίνηση με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, θα μειώσει την ασφάλεια και ποιότητα ζωής των ελλήνων.

ΠΕΖΗ - Πρωτοβουλία Πολιτών για τα Δικαιώματα των Πεζών

--------------------------------------------------------------------------------

Η Χάρτα των Δικαιωμάτων του Πεζού

Ο πεζός έχει υποχρεώσεις, έχει όμως και δικαιώματα, τα οποία στη χώρα μας όχι μόνο δεν προστατεύονται αλλά καθημερινώς καταστρατηγούνται, με αποτέλεσμα κάποιες φορές να απειλείται ακόμα και η ζωή των διερχομένων πολιτών. Ποια είναι τα δικαιώματα των πεζών, τα οποία οι ίδιοι θα πρέπει να γνωρίζουν αλλά και η Πολιτεία να τα προασπίζει; Αυτά αναφέρονται χαρακτηριστικά στη Χάρτα των Δικαιωμάτων του Πεζού που εγκρίθηκε το 1988 από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά:
 
-Ο πεζός έχει δικαίωμα να ζει σ' ένα υγιές περιβάλλον και να απολαμβάνει ελεύθερα τους δημόσιους χώρους μέσα σε κατάλληλες συνθήκες που θα εξασφαλίζουν τη σωματική και ψυχική του υγεία.

-Ο πεζός έχει δικαίωμα να ζει σε αστικά κέντρα ή χωριά οργανωμένα για την εξυπηρέτηση του ανθρώπου και όχι του αυτοκινήτου, τα οποία διαθέτουν υποδομή προσιτή στους πεζούς και στους ποδηλάτες.

-Τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι και τα μειονεκτούντα άτομα δικαιούνται μια πόλη που να αποτελεί χώρο κοινωνικοποίησής τους και όχι χώρο επιδείνωσης της κατάστασης αδυναμίας τους.

-Ο πεζός δικαιούται να έχει στην αποκλειστική του χρήση αφενός μεν αστικές ζώνες, κατά το δυνατόν εκτεταμένες, οι οποίες δεν θα αποτελούν απλώς «νησίδες πεζών» αλλά θα εντάσσονται αρμονικά στη γενική συγκρότηση της πόλης, αφετέρου δε διασυνδεόμενες σύντομες, λογικές και ασφαλείς διαδρομές.

-Κάθε κράτος-μέλος οφείλει να παρέχει πλήρη και κατανοητή πληροφόρηση ως προς τα δικαιώματα του πεζού και τις εναλλακτικές οικολογικές μορφές μετακίνησής του προς κάθε κατεύθυνση. Ιδιαίτερη ενημέρωση προς τα παιδιά ήδη από τα πρώτα τους βήματα στο σχολείο.

--------------------------------------------------------------------------------

«ΠΕΖΗ» για ελεύθερα πεζοδρόμια

Με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και των αρμοδίων φορέων για τα δικαιώματα των πεζών, ιδρύθηκε πριν από περίπου τρία χρόνια η μη κυβερνητική οργάνωση «ΠΕΖΗ».

Τα μέλη της κάνουν παρεμβάσεις (διαμαρτυρίες, παραστάσεις, προτάσεις σε κρατικούς και άλλους φορείς, χάπενινγκ στους δρόμους, αποστέλλουν υπομνήματα στους αρμόδιους κ.ά.) και διεκδικούν:

1Ελεύθερη και απρόσκοπτη διαδρομή για τους πεζούς:

*Πεζοδρόμια χωρίς μηχανάκια, παρκαρισμένα αυτοκίνητα, κολόνες της ΔΕΗ-ΟΤΕ, σηματοδότες.

*Πεζοδρόμια χωρίς τραπεζάκια, εμπορεύματα και διαφημίσεις.

*Διαβάσεις πεζών με σηματοδότες σε λογικές αποστάσεις προσέγγισης.

*Διαβάσεις χωρίς κάγκελα, κάδους, ζαρντινιέρες.

2Ασφαλή κίνηση χωρίς ατυχήματα για τους πεζούς:

*Αποκατάσταση στις κακοτεχνίες πεζοδρομίων, κρασπέδων, καλυμμάτων αποχετεύσεων κ.λ.π.

*Κατάλληλη σήμανση για άτομα μειωμένης κινητικότητας.

*Διάνοιξη και διαμόρφωση πεζοδρομίων.

Η πρόεδρος του Συλλόγου Ελσα Τσεκούρα μιλώντας στην «Ε» τόνισε ότι με τις κινήσεις τους αγωνίζονται για να περπατούν οι κάτοικοι μέσα στις πόλεις τους, κάτι που πλέον είναι αδύνατον. Τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι πεζοί στην Αθήνα -κατά την κ.Τσεκούρα και όπως αυτά προκύπτουν από τα παράπονα και τις καταγγελίες που δέχονται στο Σύλλογο- είναι τα αυτοκίνητα, οι μοτοσυκλέτες και τα χαλασμένα πεζοδρόμια. «Χθες μας πήρε μια κυρία τηλέφωνο, απελπισμένη, και μας είπε ότι δεν μπορούν να βγουν από την πόρτα της πολυκατοικίας τους γιατί η είσοδός τους είναι κλεισμένη από αυτοκίνητα και κανείς δεν ενδιαφέρεται».

Οι κάτοικοι των πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αθήνας, όπως της Κυψέλης, των Αμπελοκήπων, του Παγκρατίου, αντιμετωπίζουν σήμερα τα μεγαλύτερα προβλήματα, αλλά -όπως επισημαίνει η κ.Τσεκούρα δυστυχώς προβλήματα υπάρχουν ακόμα και στο Σύνταγμα. «Για να καταλάβετε πόσο δύσκολα είναι πλέον τα πράγματα, ακόμα και οι πεζόδρομοι, όπως είναι η Διονυσίου Αρεοπαγίτου, που κάποτε έκανες τον περίπατό σου και τον απολάμβανες, σήμερα έχουν καταληφθεί από αυτοκίνητα και δίκυκλα. Οσες φορές έχουμε διαμαρτυρηθεί στην Τροχαία για διάφορα προβλήματα που πέφτουν στην αντίληψή μας, υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γιατί δεν έχουν προσωπικό».

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 08/02/2007



Σημείωση 15ο Τεύχος



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Νησιά
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Νησιά:
Ξένοι περιηγητές στην Ελλάδα (15ος - 20ος αιώνας)


     Article Rating
Average Score: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Π Ε Ζ Η: Η κίνηση για την προστασία των δικαιωμάτων των πεζών" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.04 Δευτερόλεπτα